NL10 - Fold AA op Turn

• olram6
      olram6
      Bronze
      Ik post maar weer eens een handje die ik erg moeilijk vond. Ik kreeg AA en natuurlijk raise ik preflop, ik krijg een call van een regular uit de blinds. Denk dat hier veel pocketpairs en misschien suited-connecters tussen zitten. Handen die hij zou 3-betten zijn AA,KK,QQ,AK, weet niet of die TT/JJ 3-bet of callt. Flop = droog, met lage kaarten. Hij checked naar me toe, en ik besluit te c-betten. Wellicht had ik hier kunnen checken, maar denk dat hij vaak zal folden met pocketpairs en door een freecard een set zou kunnen hitten, maar de kans is natuurlijk 1/8ste hierop. Hij check/raised mij, wat natuurlijk verschillende bedoelingen kan hebben. Of hij denkt gewoon dat ik bluf op deze flop omdat ik weinig kan representeren of hij doet dit voor value omdat die een set heeft gehit. Mijn gedachte is dat een goede speler hier zal callen als die een set gehit heeft en zou check/raisen als die bluft. Ik besluit de check/raise te callen en er komt nog een lage ongevaarlijke kaart. Ditmaal donkt die uit richting potsize wat ik vrij agressief vind. Als die een set gehit heeft dan speelt die hem in ieder geval niet passief. Ik zit te twijfelen tussen een call of een fold. Tegen een set lig ik erg ver achter en ik heb ik maar 2 outs om de hand te winnen. Als besluit hierop fold ik de hand omdat ik bang ben hier verslagen te zijn.

:spade:
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      BU:
      $11.28
      SB:
      $11.57
      BB:
      $6.56
      MP1:
      $8.44
      MP2 (Hero):
      $11.91
      MP3:
      $10.00
      CO:
      $3.72

Preflop: Hero is MP2 with A, A.
      MP1 folds, Hero raises to $0.40, 3 folds, SB calls $0.35, BB folds.

Flop: ($0.9) 2, 7, 8 (2 players)
      SB checks, Hero bets $0.40, SB raises to $1.25, Hero calls $0.85.

Turn: ($3.4) 3 (2 players)
      SB bets $2.50, Hero folds, SB gets uncalled bet back.

Final Pot: $3.4.
  • 2 antwoorden
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      ik call deze bet sowieso nog af
      reden daarvoor is dat als hij besluit de flop te ch-raisen als bluf (hier heb je veel aan zijn ch-raise % en raise cbet % om te weten of hij in staat is plays te maken ) dan zal hij bijna elke turn doorzetten , omdat zijn play anders niet profitabel is .
      het hangt er hier dus beetje vanaf hoe vaak hij semibluft , maar ik zou zeker nog 1 straat callen .
      zie hem dit ook af en toe doen met PP , om je overcards eruit te folden, en dan zallie vaak op de river checken in de hoop SDvalue te hebben.
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Ja inderdaad, je hebt gelijk. Iets een te tighte besluit. Dacht later ook, ik had beter kunnen callen omdat ik hem vaak deze move met 99,TT,JJ zie doen.