re:

• beaopstal
      beaopstal
      Bronze
      Bedankt voor de reacties, ik heb de hand die ik gepost had inderdaad verkeerd gespeeld.

Wat betreft het (te hoog) betten: Ik vind aan sommige tafels soms lastig om weinig te betten, d.w.z. de pot betten etc.
      Terwijl ik dit zelf normaal gesproken wel doe, is 3betten of min-raisen erg lastig omdat veel spelers dit direct als een kans zien om direct all-in te gaan.
      Dus het is vaak een alles of niets situatie, want als ik niet all-in meega met AA, KK of QQ sta ik al snel onderaan de lijst qua stack en anders heb je wel de blinds die me de nek omdoen.

Zeer waarschijnlijk ligt dit aan de lage inzet toernooien waar ik meestal aan mee doe ($1,10,) omdat de inleg laag is hebben ze natuurlijk minder te verliezen.
      Als jullie nog tips hebben voor het spelen op micro en lage limieten dan hoor ik t graag!
      Want mijn budget laat op hogere limieten spelen nog niet toe, ik wil eerst iets opbouwen voordat ik verder ga.
      Tot nu toe heb ik nog geen verlies, maar zelfs een beetje winst gemaakt en wil dat graag zo houden.

Vandaag verloor ik wederom met AK suited harten van lage kaarten 67 ruiten suited.
      De flop gaf Ak, Qh, 10h, ik raisde de pot, de BB callde en de villain ging all-in, de BB folde vervolgens.
      Ik callde omdat hij erg vaak slechte kaarten had laten zien en hiermee telkens zijn hele stack op het spel zette.
      Mijn odds waren zeer goed, ik had namelijk ook nog kans op een straight flush.
      Zoals ik al verwachte ging hij all-in met lage kaarten, althans tot de turn toen er een 6 viel en op de river een 7.
      Gelukkig zat ik al bij de laatste 30 en had ik mijn inleg ruimschoots terug verdiend, maar ik had hem graag verslagen.
  • 1 antwoord
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Je hebt per ongeluk een new thread aangemaakt ;) Je moet bets gewoon in verhouding tot de pot zien. Als je 90 in een pot van 90 bet dan is dat groot. 300 in een pot van 90 is huge. Als je gewoon 90 bet dan krijgt villain ook verkeerde odds om zijn draw te chasen. En mocht hij hitten dan heb je niet zoveel geinvesteerd dat je niet meer weg kunt komen.