KK vs coldcall 3bet op drawheavy flop

• darko163
      darko163
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.25/$0.5 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      CO:
      $19.95
      BU:
      $50.00
      SB:
      $50.00
      BB:
      $40.05
      UTG1:
      $50.00
      UTG2:
      $50.00
      MP1:
      $56.25
      MP2 (Hero):
      $55.50
      MP3:
      $74.45

Preflop: Hero is MP2 with K, K.
      2 folds, MP1 raises to $1.50, Hero raises to $4.50, MP3 calls $4.50, 4 folds, MP1 calls $3.00.

Flop: ($14.25) 8, 7, 6 (3 players)
      MP1 checks, Hero bets $8.00, MP3 calls $8.00, MP1 folds.

Turn: ($30.25) 7 (2 players)
      Hero bets $14.00, MP3 calls $14.00.

River: ($58.25) T (2 players)
      Hero bets $29.00(All-In), MP3 calls $29.00.

Final Pot: $116.25.
      Results follow:

Villain was een 21/8 speler met een 3-bet van 3.0. (wel maar over 56 handen, dus Villain is eigenlijk unknown).
      Hij coldcallt mijn 3bet ip, dus eigenlijk is dan 9/10 keer een pocket pair 55>. Ik sluit KK en AA eigenlijk wel uit aangezien ik denk dat een normale speler dat wel gaat 4betten (maar het kan natuurlijk).

De flop is natuurlijk niet super....maar ik kan daar ook niet checken. Ik bet iets meer dan een halve pot. Het is drawheavy maar ze hebben daar echt geen SC in hun range en ik zit imo vooral tegen overpairs of eventueel een set/ een gutshot met TT of een OESD met 99.
      Nadat Villain callt heeft hij dus geen set. Dat ga je echt wel raisen op die flop.

Ik zit dus tegen 99+ of Aks (ruiten). De 7 die pairt is op zich een prima kaart. Dus ik bet door om op de river een mooie shovesize te hebben, maar de T gooit roet in het eten. 99 en TT zijn aangekomen.

Als ik check zal hij ws met JJ/QQ behind checken. En daar callt hij wel nog de shove mee. Vandaar mijn besluit om te shoven.

Meningen?
  • 4 antwoorden
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      ~Pot flop, shove turn.

Edit: ik ben normaal niet zo van de korte reacties, dus ik zal het wat nuanceren. Op zo'n drawheavy board waar beide villains heel goed een overpair kunnen hebben ( ik verwacht ook dat de meeste villains AA gaan 4-betten) wil je het geld zo snel mogelijk naar het midden. Door pot te betten op de flop houd je een stack over waarmee je precies de turn kunt shoven als je een call krijgt. Zo voorkom je dit soort lastige riverspots, er kunnen zo ontzettend veel rotkaarten komen.
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Haha, ok, bedankt voor het nuanceren. :)

Maar , je geeft inderdaad aan dat beide Villains heel goed een overpair kunnen hebben...waarom zou ik dan potten en ze de kans geven om te folden? Het klopt natuurlijk wel dat je op die manier die lastige spots voorkomt, maar of je nu all-in gaat op de turn of op de river... de kans dat er een rotkaart komt op de river is toch even groot? (misschien klinkt dit vreemd...maar tis al laat... :) )

Daarnaast was ik ook van plan te folden tegen een raise. Ik denk namelijk dat Villain hier TT+ gewoon callt, maar dat hij een set zou raisen. Als ik dan potbet...kan ik dan alsnog folden of is dat gewoon not done?
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      Haha, ok, bedankt voor het nuanceren. :)

Maar , je geeft inderdaad aan dat beide Villains heel goed een overpair kunnen hebben...waarom zou ik dan potten en ze de kans geven om te folden? Het klopt natuurlijk wel dat je op die manier die lastige spots voorkomt, maar of je nu all-in gaat op de turn of op de river... de kans dat er een rotkaart komt op de river is toch even groot? (misschien klinkt dit vreemd...maar tis al laat... :) )

Daarnaast was ik ook van plan te folden tegen een raise. Ik denk namelijk dat Villain hier TT+ gewoon callt, maar dat hij een set zou raisen. Als ik dan potbet...kan ik dan alsnog folden of is dat gewoon not done?
      folden is echt geen optie sowieso. de pot is sowieso al vrij groot en je tegenstander overcallt 1/10e van zn stack preflop (wat sowieso al een opmerkelijke play is).

wat dat betreft ben ik t vrij hard eens met wryzeth: ik denk dat als je groot bet je tegenstander een overpair niet weglegt, hij setminet nl ook nog s tegen de odds in. bovendien denk ik dat als ie sets jamt, ie 99 en QQ ook jamt dusja, dan kan je niet folden
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Ok, weer wat geleerd :) . Dank jullie wel!