18-man SNG Turbo of niet Turbo

• schaapbeh
      schaapbeh
      Bronze
      Ik was benieuwd of er nog verschil zit in strategie tussen de turbo versie en de niet turbo versie van een 18 man sng.
      Natuurlijk heb je langer een grotere stack van 20+bb dus duurt het langer voor je in de push/fold fase komt. Daardoor moet je ook langer thight spelen, maar zijn er ook nog andere dingen waar je rekening mee moet houden?

Zijn er verder nog dingen buiten strategie waar ik aan moet denken als ik de 1.50 18-man geen Turbo wil grinden?
  • 5 antwoorden
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Non turbo in bijna alle gevallen een lagere $hourly, dus zou altijd kiezen voor turbo.

Non turbo hogere roi, grotere edge dat is het verschil, je moet ook vaak postflop wat beter zijn i.p.v. een groot deel van je edge uit shoveranges te halen zoals bij turbos.
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Ik heb de 18 mans nog amper gespeeld, wel de 45/90/180 turbo en non-turbo varianten. Mijn ervaringen zijn de volgende:

1. De games duren bij de non-turbo versie simpelweg langer. Dit vind ik persoonlijk een nadeel. Je krijgt bij beide varianten met coinflip situaties te maken. Bij de turbo varianten zul je sneller in de push/fold fase terecht komen en weet je eerder waar je aan toe bent. Bij de 180 turbo weet ik na ongeveer 2 uur of ik 'in the money' zit, bij de 180 normal speed pas na een kleine 4 uur. Zou ik er net voor de bubble uitvliegen dan heb ik bij de turbo variant 'slechts' 2 uur verspild tegenover 4 uur bij de normal speed.

2. Mensen denken langer na bij de normal speed. Ze hebben meer tijd om na te denken en doen dit vaak ook. Ik heb dit laatst eens over een sample van 20 normal vs. 20 turbo games uitgerekend en kwam tot de ontdekking dat er aanzienlijk meer handen per kwartier, maar procentueel gezien ook veel meer handen per fase gespeeld worden bij de turbo's. Het sample is niet groot genoeg om dit als vaststaand feit aan te kunnen nemen, maar het is ook de indruk die ik krijg van de turbo's. Mensen hebben een 'turbo-gevoel' en nemen daarom turbo-beslissingen.

3. Dat je langer tight moet spelen bij de normal speed is maar net hoe je het bekijkt en wat je stijl is. Als iedereen aan tafel die tighte instelling heeft kun je soms met min-(re)raises al de blinds en eventuele limpers binnen harken. Ook zou je juist een iets wijdere range van handen kunnen raisen/limpen in de eerste twee rondes. Je kan met die langer durende lage blind levels meer goedkope flopjes zien en op die manier een monsterhand scoren met een paar vrij onlogische kaarten. (Moet je overigens wel geld in de pot weten te krijgen met die hand, anders kan het niet uit om te investeren in flopjes kijken.)

Vanwege de hierboven genoemde punten speel ik liever turbo varianten als ik multi-table. Ik heb minder tijd voor mijn beslissingen en heb liever dat mijn tegenstanders ook niet al te veel tijd hebben om reads op mij te krijgen of uitgebreide tactieken op mij toe te passen.

Het is imo een kwestie van uitproberen en kijken wat jou het beste ligt. Ik zou je dan wel willen adviseren om bijvoorbeeld eerst de normal speed een dag te proberen en vervolgens de turbo's een dag. Ga ze niet mixen of vlak na elkaar spelen als je nog weinig ervaring hebt. Er zit wel degelijk verschil in hoe je ze speelt en je neemt (onbewust) toch de stijl van de ene tafel mee naar de andere tafel en dit doet je bankroll over het algemeen geen goed.
    • Roachor
      Roachor
      Bronze
      Mijn persoonlijke reden om turbo over normal te kiezen : De late fase.. lekker push of fold. daar kan ik echt van genieten :)
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Turbo definitely... Normale SNG's zijn echt enorm langzaam. Ze zijn alleen aan te raden als je een shitload aan tafels opent (zeg 20)... maar zelfs dan is de turbovariant vaak nog te prefereren
    • embe2011
      embe2011
      Bronze
      De normale speed.
      Doordat veel spelers hun 'interesse' verliezen in de lange doorlooptijd van deze SNG's gaan ze vaak losser spelen en dat is vaak gunstig voor degene die de langere zit prima vol kunnen houden.

Je moet dan natuurlijk wel multitafels spelen, anders daalt je uurloon te veel :)