NL10 - AK big pot.

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      $0.05/$0.10 No Limit Holdem
      888
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG AnDr3s889 ($12.66)
      UTG+1 Greedy_Beast ($9.78)
      MP1 Antymateria ($10.74)
      MP2 poolhai8 ($10)
      CO Shashkov21 ($2)
      BTN Farmarchist ($15.34)
      SB KnightFire ($8.45)
      BB dreamislands ($4.25)

Pre-Flop: ($0.15, 8 players) Farmarchist is BTN A:diamond: K:spade:
      1 fold, Greedy_Beast raises to $0.30, Antymateria raises to $0.90, 2 folds, Farmarchist calls $0.90, 2 folds, Greedy_Beast calls $0.60

Flop: 4:club: A:heart: 10:diamond: ($2.85, 3 players)
      Greedy_Beast checks, Antymateria bets $2.13, Farmarchist raises to $5, Greedy_Beast raises to $7.87, Antymateria folds, Farmarchist calls $2.87

Turn: K:club: ($20.72, 2 players)
      Greedy_Beast bets $0.75, Farmarchist raises to $1.50, Greedy_Beast goes all-in $0.26

River: 6:diamond: ($22.74, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: $22.74
      Farmarchist shows
      A:diamond: K:spade:
      Greedy_Beast shows
      10:heart: 10:club:

Greedy_Beast wins $21.61 (net +$11.83)

Farmarchist collects $0.49 (net -$9.78)
      Antymateria lost $3.03

Het is een cooler deze ... Maarja het gaat er dus om of het goed gespeeld is en ik denk van wel :)
      ¨
      PF: Iemand opent met stats 40/24 (op 40 handen) en iemand 3bet met stats 39/28/11.3%3bet.

Ik denk dat ik hen beide nog wel crush en dat ik vele handen dominated heb, met een cold4bet isoleer ik me tegen QQ+ denk ik. Ik call dus.

FLOP: Zeer mooie flop nu ik denk dat ze me veel gaan betalen met lagere azen. Die maniac cbet direct pot en nu gaat het om callen of raisen... Ik wist/weet ff niet wat te doen dus ik dacht ik speel gewoon straightorward en ik raise. Degene die checkte raist dan nogmaals en ja ik call allin (dat was de bedoeling, had niet gezien dat hij nog niet allin was...)
  • 6 antwoorden
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Don't like the pre-flop call, iemand die zo veel 3-bet en heel erg aggro speelt gaat echt wel broke met minder en je hebt superveel foldequity tegen zijn 3-betrange. AKo speelt superlastig post-flop omdat je per se moet hitten en dan nog niet zeker weet of je de nuts hebt. Dus gewoon pre-flop broke gaan omdat je hier voor value kan 4-betten en het anders gewoon heel rot speelt.

As played is het raar dat je nu opeens de flop raist als je pre-flop slechter denkt te folden door te 4-betten, want dat doe je hier eigenlijk veel meer. Door te raisen ga je Greedy_Beast ook vaak laten folden terwijl je die met een call nog in de hand kan houden. Daarnaast moet je op de flop broke gaan en niet hem nog een keer callen terwijl hij zo weinig behind heeft, maar dat zag je zelf ook al.
    • Beowolff
      Beowolff
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
      Don't like the pre-flop call, iemand die zo veel 3-bet en heel erg aggro speelt gaat echt wel broke met minder en je hebt superveel foldequity tegen zijn 3-betrange. AKo speelt superlastig post-flop omdat je per se moet hitten en dan nog niet zeker weet of je de nuts hebt. Dus gewoon pre-flop broke gaan omdat je hier voor value kan 4-betten en het anders gewoon heel rot speelt.

As played is het raar dat je nu opeens de flop raist als je pre-flop slechter denkt te folden door te 4-betten, want dat doe je hier eigenlijk veel meer. Door te raisen ga je Greedy_Beast ook vaak laten folden terwijl je die met een call nog in de hand kan houden. Daarnaast moet je op de flop broke gaan en niet hem nog een keer callen terwijl hij zo weinig behind heeft, maar dat zag je zelf ook al.
      Maar ik fold hem wel om die 2 dollar daar te besparen hoe gek het ook klinkt. Hij coldcalled pre vanuit de BB, super sterk omdat hij OOP zit. Vervolgens checkraised hij op de flop 2 man. Weer sterk, tevens commit hij zichzelf. Ik zie hem dit niet met minder doen dan AK.

Vind het vrij obv fold. Ookal krijg je de odds je ligt hier nooit voor imo.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Hij coldcalled niet van de BB, hij heeft geopend UTG en called de 3-bet. Iemand die 40/24 speelt houdt niet van opgeven en kan hier ook heel goed AJ of AQ zo spelen.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze

Oke dankje :) Een mistake van me...
    • Beowolff
      Beowolff
      Bronze
      Hij coldcalled niet van de BB, hij heeft geopend UTG en called de 3-bet. Iemand die 40/24 speelt houdt niet van opgeven en kan hier ook heel goed AJ of AQ zo spelen.
      Ja die gast shoved over 2 mensen heen met AJ/AQ. Dat doen de meeste donks niet eens.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Beowolff
      Ja die gast shoved over 2 mensen heen met AJ/AQ. Dat doen de meeste donks niet eens.
      Dat ben ik niet met je eens, integendeel. Ik denk zelfs dat er genoeg vissen zijn met deze stats die hier nog slechtere handen dan dat er in kunnen shoven.