TT ge4bet

• BadBeatFil
      BadBeatFil
      Bronze
      Dit lijkt mij een easy lay down of is dit niet zo?

$0.02/$0.04 No Limit Holdem
      PartyPoker
      6 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG slep6008 ($4) Stats (524 hands): 20/12; 3.1 AF; 4-bet 30% 4-betrange 3.6%
      UTG+1 BadBeatFil ($4.22)
      CO Fandoringold ($3.58)
      BTN lungu99 ($5.13)
      SB Pogrs ($4)
      BB gabryo7 ($3.02)

Pre-Flop: ($0.06, 6 players) BadBeatFil is UTG+1 10:club: 10:heart:
      slep6008 raises to $0.16, BadBeatFil raises to $0.56, 4 folds, slep6008 raises to $0.96, BadBeatFil folds

Final Pot: $1.58

slep6008 wins $1.58 (net +$0.62)

BadBeatFil lost $0.56
  • 6 antwoorden
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Wat is de reden voor je 3bet? Om te weten waar ik sta is niet het juiste antwoord;) .

Ohja en ip mag je sizing vr een 3bet wel 2.2 tot 2.5 keer zijn raisesize zijn omdat je 3bet bluffs ook goedkoper wilt kunnen doen.

Ik doe meestal ip 2.5keer, oop 3 tot 3.5.
    • BadBeatFil
      BadBeatFil
      Bronze
      Als "weten waar ik sta" niet het juiste antwoord is, dan stel je een goede vraag ;) .

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog al wat van deze preflop raisers, en callers op deze raise, daardoor uit de hand krijg en ik de pot kan oprapen.

Dit is dus niet echt "weten waar ik sta" maar toch wel "ik raap dit al liever op ipv te verliezen".

Ik begrijp uit je vraagstelling en uit je antwoord op de JJ-posting van een ander "pokerstrategy"-lid dat bovenstaande denkwijze niet de juiste is (want ook bij die JJ had ik ge3bet).

Ik vind het altijd zonde dat, als je JJ of TT hebt en een raise niet 3bet, je vrij dikwijls tegen Ax of Kx (zelfs Qx) valt.
      Dus bij elke overkaart op de flop zit je met een moeilijke beslissing, tenzij je zelf een set hit. En nog al veel keer dien je dan te folden. En dan heb je nog minder value. Dit lijkt mij teveel op slowplayen en dat kan nog al eens zuur opbreken. Het is wel geen slowplayen.

Deze denkwijze komt waarschijnlijk ook door het feit dat ik veel MTT's speel(de) en daar is het natuurlijk iets anders, daar raap je soms graag de blinds op in tegenstelling tot een gewone call om dan - met overcards op de flop - je hand te moeten neerleggen of je tornooileven op het spel te zetten.

Maar je vroeg me waarom ik hier 3bet en je krijgt het antwoord ;) .

Maar jou commentaar hierop interesseert me enorm. Ik krijg ook stilaan het vermoeden dat je me gaat aanraden om de silver-artikelen van het postflopspel nogmaals te lezen... :f_grin:

Grtz en benieuwd, Fil
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Wel ik heb die artikels nooit zelf gelezen:D . Ze zijn heel standaard, dus ze zullen zeker wel van toepassing zijn vr de low stakes. Ik heb het mezelf wat geleerd en dan samen met envyjosh een serie gemaakt. Mss wel een aanrader voor lowstakes. Is een 10 delige serie: In b4 Robusto

IK vind het veel belangrijker dat mensen denken in ranges. Dus probleem met 1010 is dat je bijna nooit door een hand wordt gecalled die jij crushed hebt.

We hebben het al gehad over een utg raising range. Wel die wordt nu een pak tichter. Mss dat hij zelfs JJ fold vr je 3bet als je het niet vaak doet. Mr dat weegt niet op tegen de value die je kan halen postflop. Je hoeft ook niet elke keer een set te hitten. Op een dry board kan je zeker ng wel een keer callen.

Door 1010 daar te 3betten kom je vaker in de problemen. Stel je krijgt een call, en er komt een 248 board om maar iets te zeggen. dan kom je in de problemen omdat je een overpair hebt in een 3bet pot.

Je zit in de juiste richting met je gedachten van 3betten om de pot op te rapen, ja gebruikt er enkel ng de verkeerde range voor:) .

Ohja ik 3bet bijna niets op UTG+1 mr wel meer op bu en co.
    • LookAwayNow
      LookAwayNow
      Bronze
      Zijn 4-bet-range is 3,6%. Met Equilab heb ik dit proberen na te bootsen en dan kom ik op 3,62% met deze range: JJ+, AQs+, KQs, AKo.

Maar, dit is zijn "overall 4-bet range", dus dat geldt ook in blind-battles en dergelijke waar hij waarschijnlijk wél lighter zal 4-betten.

Ik denk dat je in deze spot gewoon altijd dominated bent of heel soms 50/50. (AK, KQs, AQs+)

Persoonlijk 3-bet ik zelf ook in jouw spot. Maar dan gooi ik hem wel direct weg na een 4-bet.

Je bent gewoon veel te vaak dominated, en de kans dat je een set op de flop hit is 11,8% oftewel ongeveer 1 op de 9 keer.

Die andere 8 keer zal je bijna altijd op de flop moeten folden..
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Ik heb bewust gezwegen om die reden over zijn 4bet. Ik denk dat de sample niet groot is, dus dat je daar niet zoveel belang aan moet hechten. is ook utg vs utg+1 dus dat zal ook swso een pak tighter zijn.

Ik zal nogmaals uitleggen waarom 3betten daar gwn niet goed is. Je maakt van je hand gwn een pure bluff. En dat wil je NIET als je 1010 hebt.

Tegen een tighte speler speel je gwn vr setvalue en call ik af en toe cbets afhankelijk hoeveel hij cbet.

Tegen een loose opener utg speel ik ze gwn vr value omdat je voorstaat op zen range.

Op geen enkel moment lijkt 3bet fold me hier goed. Je kan ook bvb perfect callen en shoven als er iemand squeezed die dat vaak doet.
    • LookAwayNow
      LookAwayNow
      Bronze
      Thanks man,

Met deze gegevens kan ik echt wel een lek dichten in mn spel, nu ik het lees zie ik gewoon in waarom TT 3-betten vanaf daar erg slecht is.

Vooral dat shove vs squeeze is een play die ik een keer kan gaan uit testen.
      Eigenlijk nog nooit er over nagedacht om te callen met de gedachte, te shoven bij een loose 3-bet.

In ieder geval, weer stof tot nadenken, thanks!