NL50 AQo IP multiway facing donkbet

• Fredjen
      Fredjen
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.50(BB) Replayer
      SB ($50.25) (VPIP/PFR/AF: 22/18/4) 176hands
      BB ($84.94)
      UTG ($171)
      Hero ($79.83)
      BTN ($50)

Dealt to Hero Q:diamond: A:club:

UTG calls $0.50, Hero raises to $2.50, fold, SB calls $2.25, BB calls $2, UTG calls $2

FLOP ($10) 6:heart: Q:heart: 9:heart:

SB bets $7, BB folds, UTG folds, Hero calls $7

- DB villain 25% (1/4).

TURN ($24) 6:heart: Q:heart: 9:heart: 2:club:

SB bets $12.50, Hero calls $12.50

RIVER ($49) 6:heart: Q:heart: 9:heart: 2:club: 6:diamond:

SB bets $28.25 (AI), Hero folds

SB wins $46.55

- Deze hand opnieuw te zien (met de tranen in de ogen) lijkt het mij duidelijk dat de flop (en zeker de turn) een fold is. Ook as played is op de river een call beter dan een fold?

- Is raise flop optie?

- Stel AhQx raise/call shove flop?
  • 3 antwoorden
    • Horroroids
      Horroroids
      Bronze
      Ik zou zeggen dat raise flop je enige optie is, of folden. Als je gewoon callt dan ga je bijna altijd 3 barrels moeten bluffcatchen en dan wordt het gewoon een guessing game.

Hij lijkt solide dus zijn range om verder te gaan vanaf de flop is basically sets, Ahx, Axhh, kleine made flushes, KhQx, . Moest de BB tight zijn en UTG veel limp/folden zouden er echter minder SCs in zijn range mogen zitten omdat hij die zou moeten oop callen met weinig implieds.

Ik denk dat Ahx eerder zal c/r spelen voor meer dead money / FE te creëren en een free card nooit slecht is voor hem. Axhh gaat denk ik ook nooit donken omdat zijn hand praktisch invulnerable is.

Met sets en kleine flushes gaat hij dan weer wel donken omdat hij deze moet protecten, als de turn een harten is dan is zijn hand waardeloos. Ook zal hij het niet erg vinden om het op de flop erin te krijgen als hij geraised wordt.

Zelfs als je een read hebt dat hij ooit KhQx of gewoon KQ zo speelt, dan is het nog een fold denk ik omdat any heart erg goeie equity heeft tegen je. Daarbij ben je nog eens crushed tegen sets en made flushes. Zijn range is gewoon veel te sterk als hij donkt 4way (met nog eens 2 callhappy fish in de hand?).

Mijn eerste gedacht om AhQx raise/call te spelen op de flop is JA, maar als je zelf de Ah hebt, dan zitten er praktisch geen semibluff handen meer in zijn range. Je staat gewoon achter op praktisch gans zijn range en je hebt geen FE. Je zou het dus moeten uitrekenen.

Tegen sets heb je 30% equity, tegen kleine flushes 31%. Als je de flop raised (als je een goeie size gebruikt gaat hij nooit gewoon callen lijkt me) riskeer je $47,75 om $64,75 te winnen. Hiervoor heb je 42.5% equity nodig, wat je dus niet haalt.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      t is voor mij quite unlikely dat ie met complete air de flop gaat donken, dus ik denk dat je nooit 50%+ equity hebt op de flop waardoor raise flop wss de meest slechte optie is.

ook denk ik dat ie nutflushes niet donkt, en zie ik m ook met nutflushdraws niet leaden (maar checkraisen)

het lijkt me sterk dat ie, als ie lead, ooit een mindere hand heeft dan 66 of 99. heel misschien lead ie AJhh maar dat zie ik m dus niet echt doen (as i said before). handen als KhQx zou ik ook niet van weten waarom ie deze zou leaden, en ik zie m geen suited connectors spelen uit de smallblind gezien OOP enzo (tenzij die limper een huuuuuuge fish is).

bovendien lead ie in 3 mensen achter m.... ik fold, en ondanks dat t wel exploitable lijkt gezien je dan 95% van je range fold, lijkt t me niet dat ie je hier exploit of vaak een play maakt
    • kalakaja
      kalakaja
      Bronze
      we kunnen idd onze hand op de flop dumpen in deze situatie zonder er nog 2 keer over na te denken. En exploitable zijn we never ever. Villain gaat er no way op komen dat wij daar TPTK zouden folden met bagger equity dus nu gaat hij elke keer in een 4way pot ons bluffen? dacht t nieeee