FH on river

• bobm78
      bobm78
      Bronze
      No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      6 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $3.00+$0.30

Stacks:
      UTG Kapelleos (130k)
      UTG+1 Fork4K (71k)
      CO bobm78 (113k)
      BTN gubi767 (89k)
      SB Sanchiss13 (60k)
      BB stefanb548 (101k)

Blinds: 1k/2k Ante 250

Pre-Flop: (4.5k, 6 players) bobm78 is CO 5:club: 5:heart:
      1 fold, Fork4K calls 2k, bobm78 calls 2k, 2 folds, stefanb548 checks

Flop: Q:club: 8:heart: Q:spade: (8.5k, 3 players)
      stefanb548 checks, Fork4K checks, bobm78 bets 4k, stefanb548 folds, Fork4K calls 4k

Turn: J:spade: (17k, 2 players)
      Fork4K checks, bobm78 checks

River: 5:spade: (17k, 2 players)
      Fork4K checks, bobm78 bets 12k, Fork4K raises to 26k, [color="#cc0000"][b]bobm78 ??

Bill: pff weet het zelf eigenlijk niet goed . reads? Stats vn villain? Je kan je afvragen hoe kan hij een flush hebben als hij de bet op de flop called. Maar denk dat shove hier wel fine is. enige dat je beat is QJ en 88. Hij kn gewoon Qx hebben en 910 en idd mss iets gebackdoored. Als je deep zou zitten zou ik de raise wel gwn callen, mr 35bb kan je wel broke gaan. Gwn omdat als hij straight of flush zou hebben komt hij daar ook niet meer vn weg omdat er zoveel in pot zit.

Bob: Villain speelde op dat moment, 31/12/7, over 80 handen. (6max table)
      Maar goed, wordt je nog niet veel wijzer van imo, hij raist redelijk wat, 3bet redelijk wat, en limpt daar nog een boel bovenop.
      Na mijn shove, krijg ik hooguit nog actie van een flush of trips, verder krijg ik alleen actie van handen die me beat hebben.
      Maar de handen die me beat hebben, zijn er ook niet veel.

Anders mss ff Robbie of Elias om hulp vragen..
  • 9 antwoorden
    • kokkie1975
      kokkie1975
      Silver
      denk dat ik hier call op de river de voorkeur geef boven een shove.
      mocht je de hand verliezen hou je na een call een decent stack 40bb over en na een shove ben je behoorlijk crippeld met nog maar 15 bb left.
      ik denk dat hij handen als 88, QJ , Q8, en Q5 zeker kan hebben en dan ben je beat daar tegenover staat natuurlijk ook de mogelijk dat hij een straat of flush gehit heeft, waar je weer op voor ligt maar met dat soort handen had hij waarschijnlijk de flopbet niet gecallt.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Moeilijk hoor...

Het is idd enkel QJ en 88 en die kans is niet zo groot.
      Kans op mindere handen is echter ook niet zo groot en de kans dat die folden op een shove bestaat er ook nog.

I think its close either way. Wel goed dat je over zo'n spots gaat nadenken Bob.
      Dat betekent dat je al ver gevorderd bent!

Ik denk dat ik call. In een $3 tourney hoef je zon close spots niet te nemen zelfs al zijn ze +EV.
    • Champi888
      Champi888
      Silver
      .
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Champi888
      .
      jij hebt veel te zeggen :)

OT: Ik zag deze hand live en ik vond het een wel heel verdachte move van villain aangezien hij wel eerder aggressie had getoont. zelf zou ik hier na de reraise op de river callen.
    • LookAwayNow
      LookAwayNow
      Bronze
      Hij zal de river nooit checken omdat bijna jouw hele range behind checked.
      Met QJ, Q8, JJ, 88 gaat hij echt niet de river first in checken. De kans is huge dat jij behind checked.

Bovendien is zijn line veel te zwak voor een FH. Check/call flop. Check turn. Check/raise river?

Hij kan hier prima A:spade: 8:spade: ,K:spade: 8:spade: ,T:spade: 8:spade: ,9:spade: 8:spade: zo spelen omdat hij 2 pair flopt. En je moet niet vergeten dat hij pre-flop limpt en dus zelfs 8:spade: 6:spade: ofzo kan hebben.

Op de turn krijgt hij er ook nog een flushdraw bij, waar hij een eventuele turnbet mee kan callen.

Op de river krijgt hij dan zijn flush, hij checked weer in de hoop dat jij Qx gaat betten, of dat je probeert de pot te kopen.

Hij re-raised jouw klein voor value uit Qx, Jx. Als jij dan shoved kan hij zijn flush niet meer folden. Vooral vanwege het psychologische aspect dat zijn hand ineens heel veel waard geworden is terwijl hij dat niet verwachtte. En dat is bij jouw ook het geval. Je hit een 2 outer, en ik geef je respect dat je er zelfs nog over nadenkt wat je moet doen en het er niet gewoon gelijk intrapt.

Er zijn handen die je beat hebben, maar die handen spelen echt niet volgens deze lijn. Dit is gewoon duidelijk een shove.
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Thanks voor meedenken all.
      Duidelijk dat de meningen nog wat verdeeld zijn, komt mss ook omdat voor beide opties iets te zeggen valt. Vandaar obv ook mijn post.
      Lookaway heeft op zich wel een punt als hij zegt dat hij op de river naar me toe checkt, na de turn die check-check ging, is het wel heel vreemd als hij hier idd een FH showt.
      Maar Elias heeft weer een punt dat ik hier mss niet het risico hoef aan te gaan, al is het mss licht EV+, ik kan vrij gemakkelijk betere, duidelijkere spots vinden. (dank je voor compliment trouwens Elias).

Resultaat doet er eigenlijk niet echt toe, maar mss toch wel leuk om te weten wat hij nou werkelijk had, al beantwoord het niet echt meer vragen, zijn line blijft weird imo.

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      6 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $3.00+$0.30

Stacks:
      UTG Kapelleos (130k)
      UTG+1 Fork4K (71k)
      CO bobm78 (113k)
      BTN gubi767 (89k)
      SB Sanchiss13 (60k)
      BB stefanb548 (101k)

Blinds: 1k/2k Ante 250

Pre-Flop: (4.5k, 6 players) bobm78 is CO 5:club: 5:heart:
      1 fold, Fork4K calls 2k, bobm78 calls 2k, 2 folds, stefanb548 checks

Flop: Q:club: 8:heart: Q:spade: (8.5k, 3 players)
      stefanb548 checks, Fork4K checks, bobm78 bets 4k, stefanb548 folds, Fork4K calls 4k

Turn: J:spade: (17k, 2 players)
      Fork4K checks, bobm78 checks

River: 5:spade: (17k, 2 players)
      Fork4K checks, bobm78 bets 12k, Fork4K raises to 26k, bobm78 goes all-in 107k, Fork4K goes all-in 38k

Final Pot: 187k
      Fork4K shows a full house, Eights full of Queens
      8:diamond: 8:club:
      bobm78 shows a full house, Fives full of Queens
      5:club: 5:heart:

Fork4K wins 145k (net +75k)

bobm78 collects 42k (net -71k)
      stefanb548 lost 2.3k
    • LookAwayNow
      LookAwayNow
      Bronze
      Weird.. haha wat een fish!
      Well played bob! :s_grin:
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door LookAwayNow
      Hij zal de river nooit checken omdat bijna jouw hele range behind checked.
      Met QJ, Q8, JJ, 88 gaat hij echt niet de river first in checken. De kans is huge dat jij behind checked.

Bovendien is zijn line veel te zwak voor een FH. Check/call flop. Check turn. Check/raise river?

Hij kan hier prima A:spade: 8:spade: ,K:spade: 8:spade: ,T:spade: 8:spade: ,9:spade: 8:spade: zo spelen omdat hij 2 pair flopt. En je moet niet vergeten dat hij pre-flop limpt en dus zelfs 8:spade: 6:spade: ofzo kan hebben.

Op de turn krijgt hij er ook nog een flushdraw bij, waar hij een eventuele turnbet mee kan callen.

Op de river krijgt hij dan zijn flush, hij checked weer in de hoop dat jij Qx gaat betten, of dat je probeert de pot te kopen.

Hij re-raised jouw klein voor value uit Qx, Jx. Als jij dan shoved kan hij zijn flush niet meer folden. Vooral vanwege het psychologische aspect dat zijn hand ineens heel veel waard geworden is terwijl hij dat niet verwachtte. En dat is bij jouw ook het geval. Je hit een 2 outer, en ik geef je respect dat je er zelfs nog over nadenkt wat je moet doen en het er niet gewoon gelijk intrapt.

Er zijn handen die je beat hebben, maar die handen spelen echt niet volgens deze lijn. Dit is gewoon duidelijk een shove.
      Ik zie toch wel een foutje in je redenering.

Je geeft hem dit soort handen: A:spade: 8:spade: ,K:spade: 8:spade: ,T:spade: 8:spade: ,9:spade: 8:spade: , 8:s6 waarmee villain de river dus zou gaan check/raisen.
      Dit wil zeggen dat hij die handen eigenlijk redelijk hard als de nuts ziet en hij er maximum value uit wil halen.

Maar je zegt ook dat villain de river met een Full House zeker niet zou checken omdat hij zou willen betten voor value, omdat de kans huge is dat wij behind checken.

Een flush of een full house zou voor villain hier in principe dezelfde hand moeten zijn.

Als we er vanuit gaan dat villain hier in staat is met een flush de river nog te gaan checken na de actie op flop&turn dan gaan we er eigenlijk van uit dat villain soms zeer misplaatst aan slowplayen doet terwijl hij eigenlijk zou moeten valuebetten.
      Die read trek ik dan eigenlijk door om te zeggen dat hij dus ook wel in staat is om flop,turn en river met een QJ/88 te checken.

Bovendien zijn de flushhanden die jij opnoemde maar 5 handcombinaties en is QJ/88 8 combinaties.

En ten slotte kunnen we niet 100% garanderen dat villain callt met een flush terwijl we hij dit met een full house wel zeker zou doen.

Ik blijf dus bij m'n beslissing dat we beter kunnen folden.
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Het is me inmiddels ook helemaal duidelijk hoor Elias, thanks voor je hulp.
      Ben het met je eens trouwens.