Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Neteller Hack!

• duvel666
      duvel666
      Platinum
      hallo,

ben hiernet slachtoffer geworden van een neteller hack...

ik kreeg deze mail in mijn
      mailbox van support@neteller.com

Thank you for updating your security credentials

Dear Hans,

Thank you for updating your credentials as part of our account security enhancements. Your new password, security questions and Secure ID have been created. They will not be sent to you via email.

If you did not make this change please contact us immediately.

NETELLER

dus ik probeer eens in te loggen op neteller...
      raak er niet meer in ....
      heb het hulpnummer +1-403-451-8020 gebeld en er scheelt idd iets ...
      er zijn wijzigingen gebeurd en blijkbaar klopt de security question niet meer ook ^^ weird
      account voorlopig geblokkeerd en hoop dat het snel in orde komt want 80% van mijn BR staat hier nog op ^^

niemand heeft acces tot mijn account, niemand heeft toegang tot mijn gegevens

:(
  • 9 antwoorden
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Ik vertrouw mailtjes met security updates eigenlijk nooit... ik zie ze iedere dag voorbij flitsen voor allerlei soorten banken en creditcard maatschappijen etc... ik reageer er nooit op.

Als je namelijk een wijziging moet doorvoeren dan kun je dat ook doen door zelf naar de site te gaan en in te proberen te loggen met je bestaande gegevens. Je kan dan aldaar je gegevens vaak wijzigen ipv via de mail.

Overigens wel lullig dat het gebeurd is... hoop dat het snel opgelost wordt.
    • duvel666
      duvel666
      Platinum
      ik vertrouw die ook niet, vandaar dat ik zelf naar neteller ben gesurfd en heb proberen in te loggen,
      toen dit niet lukte onmiddellijk hotline gebeld

is wel klote
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Heb enkele weken terug hetzelfde gehad, maar was niet zeker meer of ik hem nou wel of niet had gewijzigd.

Heb daarom niet via die mail neteller geopend, maar ben direct naar de netellersite gegaan en kon daar inderdaad niet meer inloggen.

Heb wel mijn wachtwoord kunnen wijzigen via de controlevraag, dus misschien had je een verkeerd aantwoord onthouden?

Vond het ook een vage situatie. Zeker nu ik dit ook hoor.

Heb er overigens maar $2 opstaan of zo...
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Hmmm... is er iemand die jouw password wist of ergens vandaan heeft gehaald? Hebben ze daar geen loggegevens van met eventueel IP vanwaaruit er is ingelogd?
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Als je geen link in de mail hebt aangeklikt zou ik even een goede anti-spyware/keylogger/trojan check doen. Je weet maar nooit of ze op die manier aan je gegevens gekomen zijn.

Dit is één van de redenen waarom ik KeePass (encrypted password database) gebruik i.c.m. met een Yubikey. Versleutelde database met login gegevens (dus zelfs als iemand die database kopieert kan hij/zij hem nog niet openen) en d.m.v. de Yubikey ben ik voor 80-90% beveiligd tegen keyloggers.
    • TobinqBe
      TobinqBe
      Bronze
      Raar heb je op links van e-mails gedrukt die vroegen om je neteller gegevens ergens in te vullen? If so nooit doen

Heb paar weken geleden zelf mijn secureID en passwoord verandert maar op de site van neteller zelf, is nog altijd het veiligst. Daarna ook telefoon van neteller gekregen met de vraag of ik het zelf gedaan had.

Kan wel zijn dat ze die telefoon enkel voor VIP's doen dat weet ik niet.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Mijn virusscanner heeft niets aangegeven bij een check, maar ja, ik ben niet zo thuis in dat soort dingen.

In mijn geval stond me wel bij dat ik enkele weken een keer wat had veranderd, maar ik was er niet zeker meer van.
    • duvel666
      duvel666
      Platinum
      ik klik nooit op rechtstreekse links uit mails...
      ik ben naar de neteller site gegaan via de link op PS hier...
      ben ik zeker dat ik niet op phishing site terechtkom ;)

alles is nu verholpen,
      er waren nog geen transacties gebeurd met mijn aanwezige geld...
      de security question is nu helemaal correct herplaatst,
      al mijn PW van mail, pokerrooms,neteller, ... ALLLEs wordt momenteel wederom veranderd...

wekelijks auto-check hier op virussen,malware,keyloggers.... niets gevonden...
      momenteel alles opnieuw aan het checken... je weet maar nooit...

Neteller helpdesk heel hulpvaardig en hebben goed geholpen,
      zij gaan het verder onderzoeken, ongetwijfeld via IP-checkup enzo ...

doet je wel even schrikken en zet me aan het denken om even wat geld extra eraf te halen,
      er staat toch veel meer op dan ik momenteel om te pokeren nodig heb gezien ik fresh start maakte met 5% van mijn toenmalige BR ....
      zal er denk ik 20% op laten staan en rest afhalen
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Gold
      Oorspronkelijk gepost door duvel666
      hallo,

ben hiernet slachtoffer geworden van een neteller hack...

ik kreeg deze mail in mijn
      mailbox van support@neteller.com

Thank you for updating your security credentials

Dear Hans,

Thank you for updating your credentials as part of our account security enhancements. Your new password, security questions and Secure ID have been created. They will not be sent to you via email.

If you did not make this change please contact us immediately.

NETELLER

dus ik probeer eens in te loggen op neteller...
      raak er niet meer in ....
      heb het hulpnummer +1-403-451-8020 gebeld en er scheelt idd iets ...
      er zijn wijzigingen gebeurd en blijkbaar klopt de security question niet meer ook ^^ weird
      account voorlopig geblokkeerd en hoop dat het snel in orde komt want 80% van mijn BR staat hier nog op ^^

niemand heeft acces tot mijn account, niemand heeft toegang tot mijn gegevens

:(
      Ik had identiek hetzelfde, behalve dan het feit dat het geen hack was, maar dat je een nieuwe secure id kreeg. En ja, ik moest ook mijn security question invullen.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het een hack is hoor. Check nog maar eens heel goed, plus neteller medewerkers helpen je altijd redelijk goed!

Heb ook eens niet aan mijn geld gekunnen, en na een boos telefoontje was dit in 1min opgelost.

Grtz en Succes,
      én RocknRoll