NL10 88 cbet?

• EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Mijn cbet% is te hoog en ik wil daarom wat meer aandacht besteden aan welke boards ik met welke handen beter niet kan cbetten.

Mijn steal wordt gecalled door 2 callingstations. Ik check de flop omdat ik verwacht dat ze met van alles gaan callen en er niet veel mooie T kaarten zijn voor mij. Op nog een overcard kan ik zoiezo niet gaan betten want dan zijn mn 88en niks meer waard.

T call ik omdat ik verwacht dat SB met minder dan 88 ook wel gaat betten. Maar het is wel 3way dus waarschijnlijk moet ik folden?

$0.05/$0.10 No Limit Hold'em - 9 players -

SB: $7.06
      BB: $15.44
      Hero (BTN): $10.00

Pre Flop: ($0.15) Hero is BTN with 8 :diamond: 8 :heart:
      6 folds, Hero raises to $0.30, SB calls $0.25, BB calls $0.20

Flop: ($0.90) 3 :spade: T :diamond: 3 :club: (3 players)
      SB checks, BB checks, Hero checks

Turn: ($0.90) 5 :spade: (3 players)
      SB bets $0.45, BB calls $0.45, Hero calls $0.45

River: ($2.25) Q :spade: (3 players)
      SB bets $2.25, BB raises to $4.50, Hero folds, SB raises to $6.31, BB calls $1.81
  • 1 antwoord
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Kan je voortaan de exacte stats erbij zetten? Dat is een stuk handiger, ook al is de definitie van callingstation al best behulpzaam bij het beoordelen van de hand. :)

Op zo'n droog board denk ik dat je 88 nog heel vaak goed zijn tegen beide tegenstanders. Om de hand speelbaar te houden, omdat callingstations ook nog kunnen callen met minder (overcards, lagere pockets) en omdat je hand best kwetsbaar is voor de helft van het deck (allerlei overcards) zou ik hier halve pot c-betten. Mocht je gecalled worden dan kan je altijd nog voor potcontrol gaan op de turn en behind-checken. Word je geraist dan heb je natuurlijk een easy fold tegen twee stations. Maar zelfs stations zullen best vaak folden op deze flop, ze hitten hier gewoon bijna nooit.

As played zie je hoe niet c-betten in zo'n spot de hand een stuk moeilijker maakt omdat je geen idee hebt waar je staat. Omdat stations niet gauw uitbetten met air, kan je het beste meteen de turn folden omdat de SB ook vaak de river zal betten en de BB je daarnaast ook nog beat kan hebben.