eerste hand sng $1 AK

• goalgetter3
      goalgetter3
      Bronze
      Ik krijg AK in early position in de eerste hand van een 10-man sng. Ik raise 3 keer de BB, iemand gaat er over waarna er nog iemand over gaat. Ik gooi er alles in en krijg 2 calls. A4 en 99.

Moet ik hier folden in het vervolg? Rekening houdende met de lage limiet.
  • 19 antwoorden
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Dit is iets wat ik regelmatig zie bij lage buy-in SnG's. Mensen zijn verliefd op any ace en paren. In het beginfase van dit soort SnG's speel ik meestal tight. Raise een AK wel (ongeveer 5x de BB, veel fish denken namelijk niet in BB, maar denken bij 3x BB..."oh, dat zijn helemaal niet zoveel chips"), maar ga er zeker niet mee pushen. Er zijn teveel mafkezen die callen. En AK blijft nu eenmaal een drawy hand.

Laat de fish elkaar maar uitschakelen (of schakel ze zelf uit met handen die door hen over het hoofd gezien worden; vaak straights, sets en full-houses.)

Veel succes!
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Pstrats
      Dit is iets wat ik regelmatig zie bij lage buy-in SnG's. Mensen zijn verliefd op any ace en paren. In het begin van dit soort SnG's speel ik meestal tight. Raise een AK wel (ongeveer 5x de BB, veel fish denken namelijk niet in BB, maar denken bij 3x BB..."oh, dat zijn helemaal niet zoveel chips") , maar ga er zeker niet mee pushen. Er zijn teveel mafkezen die callen. En AK blijft nu eenmaal een drawy hand.

Veel succes!
      volledig mee akkoord... toch met u begin :)
      op deze limieten zijn ze inderdaad er fan om any A high te shoven en suited connecters. Daarmee doe je het met u AK helemaal niet slecht. Dus ik fold zelden AK zelf in early phase.

Maar mss moeten coaches hier keer op antwoorden.
    • goalgetter3
      goalgetter3
      Bronze
      Ik heb het moeilijk met handen als AK te folden in bijna elke situatie. Zeker in deze situatie omdat ik zeer weinig dominated zal zijn. Het is waarschijnlijk inderdaad beter om gwn te folden en een betere spot af te wachten. Ik heb denk ik al een serieuze edge op de meeste kerels op die limiet, gwn al omdat ik nadenk bij wat ik doe :P
    • martojo124
      martojo124
      Bronze
      Maybe, maar als je er een aantal opstart vind ik het nooit zo erg om met QQ/AK all in te gaan en early te doublen, bust je /care, next! je ziet de gekste dingen early en daar moet je een beetje profijt uithalen.
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door goalgetter3
      Ik heb het moeilijk met handen als AK te folden in bijna elke situatie. Zeker in deze situatie omdat ik zeer weinig dominated zal zijn. Het is waarschijnlijk inderdaad beter om gwn te folden en een betere spot af te wachten. Ik heb denk ik al een serieuze edge op de meeste kerels op die limiet, gwn al omdat ik nadenk bij wat ik doe :P
      Pas wel op dat dit geen valkuil voor jezelf wordt. Ik heb mezelf er meermaals op betrapt dat ik te arrogant werd. Mooie winning streak gehad met het gevoel "zie je wel, al dat lezen, oefenen en overdenken betaald zich uit." Vervolgens toch onbewust minder scherp gaan spelen en onnodig geld verliezen. Iedere keer moet ik mezelf eraan herinneren: lezen -> begrijpen -> toepassen -> evalueren en verder leren. Er valt altijd meer te leren.
    • rogervieri
      rogervieri
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door martojo124
      Maybe, maar als je er een aantal opstart vind ik het nooit zo erg om met QQ/AK all in te gaan en early te doublen, bust je /care, next! je ziet de gekste dingen early en daar moet je een beetje profijt uithalen.
      eerste hand AK meteen all-in gooien...als je ziet waar je gecalled mee wordt...QTo, A2o en heeel soms ook gewoon 89s hoor :facepalm:
    • goalgetter3
      goalgetter3
      Bronze
      Ik bedoelde dit niet arrogant hoor :) Ik merk gewoon op dat je winnend kan spelen op de lage limieten als je maar een beetje je hoofd er bij houdt.

En een streak van 9 sng's met 2 keer itm noem ik niet bepaald 'winning' :facepalm:

Maar ik snap uiteraard wel wat je bedoelt :)

btw, waarom kan ik maar 1 bericht posten iedere 300 seconden? :D
    • rogervieri
      rogervieri
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door rogervieri
      eerste hand AK meteen all-in gooien...als je ziet waar je gecalled mee wordt...QTo, A2o en heeel soms ook gewoon 89s hoor :facepalm:
      Ik bedoelde hier wel alleen de eerste hand mee en alleen op de lagere buy-in ($1). Als je dit te vaak doet (zeg elke AK), dan wordt je alleen nog maar gecallt door 'betere' handen...

Ik raadt dit ook niet aan op de hogere buy-ins, want die folden gewoon netjes en dan loop je veel value mis met je AK
    • kokkie1975
      kokkie1975
      Silver
      ik open raise in early fase AK standaard 4-4,5 x de BB
      als je dan zoals in dit geval een raise en reraise daar over heen krijgt is het wat mij betrefd standaard AI . je hebt 2 blockers dus de kans dat ze met AA of KK zitten is al een heel stuk kleiner.
      Daarnaast is het zo dat als je er gelijk 2 kan busten je zo'n mooie stack hebt dat je het wel heel bont moet maken om niet itm te komen.

verder weet ik dat je er nu nog niks aan hebt, maar ga zodra je zilver bent de video serie van helemaalnicks bekijken

deel 1

deel 2

deel 3
    • NilsAe
      NilsAe
      Bronze
      AK is zo'n hand waarbij je in merendeels van de gevallen niet dominated bent, want je hebt blockers nl. de A en de K
      Wat dan ook wel weer het probleem met AK preflop afstacken is, is dat je geen made hand hebt. Je moet dus namelijk vaak hitten om de pot op te pakken.

Nu denk ik wel dat echte vis ook wel zullen pushen met een lage aas of met een klein-medium pocket pairtje.

conclusie: Ik denk dat het beter is om AK weg te leggen op deze limieten omdat je nog te vaak gaat flippen (50/50)
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Ik krijg AK in early position in de eerste hand van een 10-man sng. Ik raise 3 keer de BB, iemand gaat er over waarna er nog iemand over gaat. Ik gooi er alles in en krijg 2 calls. A4 en 99. Moet ik hier folden in het vervolg? Rekening houdende met de lage limiet.

Goed dat je deze vraag stelt want AK is echt een 'probleemhand' in beginfases van een SNG. Ik zal kort proberen uit te leggen wat optimaal is imo.

- Raise op de lagere limieten je value hands groot. AK dus inderdaad 4 of 5x wat al is aangegeven. Je kan makkelijker cbetten als je 1 flatter krijgt postflop.
      - Als je word gereraised, kijk of je de juiste odds krijgt om te flatten zoja bij kleine 3bet flat bij te grote 3bet fold.
      - Als je word gereshoved is het als default imo altijd een fold.(als je reads hebt dat villian super crazy is call ik wel maar dan moet je wel reads hebben) Waarom zou je zeggen?

Dit heeft te maken voor sommige het bekende je verloren fiches zijn meer waard dan je gewonnen.

In beginfases van SNG's staat een verdubbeling van je chips niet gelijk aan een verdubbeling van je SNG equity. Of anders gezegd de chips die je wint zijn van mindere waarde dan de chips die je verliest.

Dit heeft te maken met ICM(Independent chip model). Hier staan veel goede filmpjes van op de site en zullen je uitleggen waarom het belangrijk is vrij tight af te stacken in preflop situatie's. Tevens staan er goede ICM artikelen op deze site. Ik ga hier niet te diep op in omdat ik dan 2 A4tjes aan het typen ben dus adviseer ik jullie om deze te lezen.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Icm artikel

Goed artikel van unam over preflop play

Vond dit een van de beste ICM vids gezien.

Engelse icm vid van phzon
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Geld trouwens niet voor alle SNG's. In hu/6max is de gameflow er bijna nooit naar om AK te folden preflop.
    • Bierpokkel
      Bierpokkel
      Bronze
      nice post chaser. Deze dingen stonden ook allemaal in de video's van jou en DonBartos. Het is wel lastig om als beginnend speler hier rekening mee te houden. Ga niet te snel allin in de Early fase, je hebt in het vervolg sowieso een grotere edge op de rest!
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Bierpokkel
      nice post chaser. Deze dingen stonden ook allemaal in de video's van jou en DonBartos. Het is wel lastig om als beginnend speler hier rekening mee te houden. Ga niet te snel allin in de Early fase, je hebt in het vervolg sowieso een grotere edge op de rest!
      Thx, yea is inderdaad een lastige hand maar je moet vaak in beginfase die discipline vinden om te folden. Ik denk dat die eer helemaal aan donbartos toe te rekenen is. Heb namelijk alleen video gemaakt van endgame. Wellicht dat ik in het vervolg nog begingame uitvoerig behandel maar dat weet ik nog niet.
    • martojo124
      martojo124
      Bronze
      Ja zal allemaal best, maar toch gooi ik het er bijna altijd in, vooral oop, dan maar reshove.

Tis altijd lekker om vroeg te dubblen, en je ziet zovaak craphands, of handen als A8s Ato etc. anders vaak een flip.

Met een beetje pech krijg je nauwelijks wat en zit je ineens bij blindlevels 50/100 met een 1200 stack, en dan ga je pas crap pushen.

Daarnaast als je verliest, care, net begonnen volgende opstarten.
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door chaserr
      Oorspronkelijk gepost door Bierpokkel
      Thx, yea is inderdaad een lastige hand maar je moet vaak in beginfase die discipline vinden om te folden. Ik denk dat die eer helemaal aan donbartos toe te rekenen is. Heb namelijk alleen video gemaakt van endgame. Wellicht dat ik in het vervolg nog begingame uitvoerig behandel maar dat weet ik nog niet.
      Heb in mijn SnG fase die video's dikwijls bekeken en in het begin folde ik ook effectief AK in early phase op een shove, maar ben daar toch vanaf gestapt.
      Als je ziet dat ze daar Q10o enzo pushen dan lig je met AK ver voor en fold ik enkel als ik reads heb dat speler geen vis is ^^ Zeker in turbo's daar moet je al vrij snel op zoek naar een hand om te verdubbele, dus AK daar folden vind ik een gemiste kans...

Maar ja what do I know, ik ben maar een :f_confused:
    • wauss
      wauss
      Bronze
      Ik ben het met Chaserr eens.

Je moet een read hebben dat hij zulke gekke moves maakt. Wat jullie hier doen is het over 1 kam scheren van alle lowstakes spelers. Er zijn altijd spelers die gekke moves maken alleen wie zegt dat jij tegen die speler zit?

Met een beetje pech krijg je nauwelijks wat en zit je ineens bij blindlevels 50/100 met een 1200 stack, en dan ga je pas crap pushen.
      Het verschil is dat je crap pushed met 12BB alleen is het wel een correcte push ICM wise of AK called met 75BB wat totaal overbodig is omdat je gewoon een edge hebt op de spelers.
    • crazyrocks
      crazyrocks
      Bronze
      Ik heb het meeste van deze topic gelezen... En ik merk op dat de meeste mensen zeggen gewoon AK mee all-in gaan..

Ik ben maar een low-limit sng speler, en speel ook alleen maar non-turbo. Bovendien ben ik over het algemeen ook een vrij tighte speler maar..

Ik vind het echt vrij dom om in het begin AK te shoven. Waarom?
      Ja, je zult mathematisch gezien vaak wel voorstaan. Op z'n cashgame's zeg maar moet je dit zeker doen, MAAR... Dit is een sng, low-limit, heb toch wel een edge op ze, in het begin veel malloten die callen, dus daardoor toch snel maar 50% winstkans of minder (als je tegen 2 of meer zit). En dan is er ook nog een kleine kans dat je net tegen AA, KK loopt. En een grote kans om tegen pockets te lopen, waarbij je ook maar een coinflip hebt dus.

Veel safer en productiever dus: lekker folden, en betere spot afwachten.