Nl50 Kk Ip

• Fredjen
      Fredjen
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.50(BB) Replayer (VPIP/PFR/AF: 22/19/8)
      SB ($17.50)
      BB ($49.83)
      UTG ($34.76)
      Hero ($101)
      BTN ($50.50)

Dealt to Hero K:spade: K:diamond:

fold, Hero raises to $1.75, fold, fold, BB raises to $5.50, Hero calls $3.75

3bet BB villain is 9% (34hands)

FLOP ($11.25) Q:spade: 3:club: A:spade:

BB bets $6, Hero calls $6

cbet flop (3bet pot) villain is 2/3

TURN ($23.25) Q:spade: 3:club: A:spade: 6:spade:

BB bets $13, Hero calls $13

cbet turn villain 2/4

RIVER ($49.25) Q:spade: 3:club: A:spade: 6:spade: T:heart:

BB checks, Hero checks

PF call ik 3bet omdat ik zijn range redelijk wijd inschat en ik hoogst wss nog een cbet vang.
      Flop hit ik 2nd pair en nut BDFD dus call ik cbet, ben niet van zin om turn te betten indien hij checked (ook niet X:spade: any A of any K), en te herevalueren bij een eventuele turn cbet (welke turn en betsize).

En dan komt de turn en heb ik geen idee wat te doen...

Volgens mij gaat z'n 3bet range PF in BB {99+,ATs+,A5s-A2s,KQs,AJo+} en tegen die range heb ik op turn 45%.
  • 2 antwoorden
    • kalakaja
      kalakaja
      Bronze
      interessante spot, het lijkt alsof een turn call hier wel moet heb ik het gevoel hangt er van af als je een read hebt dat villain er van houd flushkaarten te barrelen en kan barrelen in 3betpots (sommige 50nl regs doen dat nooit) kan het ckr een call zijn.

villains 3bet van uit de BB mag dan wel 9% zijn, tegen de CO is dat wellicht iets totaal anders(4 a 7%) dan de BTN en SB en is dus op zich niet genoeg rechtvaardiging om pre altijd te callen. Deze dickswinger zal bewust zijn van ze image en wss graag wat handen hebben die hij wil 5betten. Dat gezegd is premiums pre flatten wel een goede move maar hier is het net wat closer dan jij stelt imo en hangt het van de gameflow af of je hiet wel/niet moet callen en ook hoe graag hij barrelt/spazzt postflop.

Je geeft hem ook een nog redelijk wijde turn range om mee te betten want hij zal ckr niet al die handen op de flop en turn betten. Als ik pre had geflat had ik de hand waarschijnlijk het zelfde gespeeld en villain op de river uitgescholden omdat hij de pot met A2s of A4s shipt.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      ervanuitgaan dat ie 99 TT doublebarrelt op de turn is niet erg realistisch, maar dat ie 100% van de flops bet dat zal wel kunnen (doen meeste microstakes spelers).

that being said, je krijgt een redelijke prijs op de turn om te callen met je 12 outs, zeker als je op de river er nog meer geld in krijgt (wat niet erg onwaarschijnlijk is op een K river, op een flush river kunnen we hierover discussieren). wss moet je op de river nog ~$12ish on average eruitkrijgen op een hit om profitabel de turn te kunnen callen.

turn raisen is extreem slecht voor reasons die jou ook duidelijk zijn :P