Three of a kind... and broke against fullhouse

• Daaromniet
      Daaromniet
      Bronze
      Waar moet ik het anders doen?

:heart: Titan Poker "TURBO" Carnac (No DP) 0.05/0.10, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button awioheoiawhoieh1 ($12.50)
      SB Daaromniet ($8.47)
      BB Guessproges ($3.50)
      UTG f4b1 ($7.43)
      UTG+1 thomzzlzz ($15.47)

Preflop: Daaromniet is in the SB with 9 :club: 5 :heart:
      f4b1 calls 0.10, thomzzlzz calls 0.10, 1 fold, Daaromniet calls 0.05, Guessproges checks.

Flop (0.40) 4 :club: 9 :heart: 9 :diamond:
      Daaromniet checks, Guessproges bets 0.20, 1 fold, thomzzlzz calls 0.20, Daaromniet calls 0.20.

Turn (1.00) T :club:
      Daaromniet checks, Guessproges bets 0.30, thomzzlzz raises to 0.70, Daaromniet calls 0.70, Guessproges calls 0.40.

River (3.10) J :club:
      Daaromniet checks, Guessproges checks, thomzzlzz bets 1.10, Daaromniet raises to 7.47, 1 fold, thomzzlzz calls 6.37

Daaromniet shows 9 :club: 5 :heart:
      thomzzlzz shows 9 :spade: J :diamond:

thomzzlzz wins 18.04 with A full house, Nines and Jacks :club:
  • 8 antwoorden
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      fold preflop
      59o speelt niet
    • Daaromniet
      Daaromniet
      Bronze
      ach Poker kan simpel zijn...bedankt!
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Fold preflop. Het probleem van callen vanuit de SB is niet dat je de incorecte odds krijgt, want je ahnd is bijna altijd en midner grote underdog dan de odds die je krijgt, maar je positie postflop en de playabilety van bepaalde handen waarmee je geneigd bent te callen. Een hand als deze speelt nog aslecht makkelijk, maar met een hand als K3 of Q4 zijn nog een stuk lastiger te spelen en je maakt het jezelf na de flop heel moeilijk als je dit soort marginale handjes uit positie callt.

voor de rest kan je op de flop slowplayen, maar op de turn moet je betten. Niet alleen voor info, maar ook om de pot op te bouwen, zodat je geen oevrbnet hoeft te maken op de river en er liggen nu een aantal rare backdoor draws.

Als ge speelt moet ej de river zeker betten. Als hij dan pusht kan je nog weg aangezien je hier eiegnlijk alleen een bluf verslaat.

Ik ben geen fan van "tricky" spel. Op de lagere limieten maak je het jezelf alleen maar onnodig moeilijk. Je hebt nu totaal geen info omdat je de hele hand geen enkele vorm van agressie hebt laten zien. Je weet neit waar je staat en he J is de op één na slechtste kaart in het pak. Alleen de 8 is nog slechter.

Al met al ben ik niet zo een fan van je manier van spelen omdat je het jezelf enorm lastig maakt. Zeker op de lagere limieten is het niet nodig om je tegenstanders zo veel te misleiden omdat de meeste toch niet opletten.

Ik had het zelf als volgt gespeeld:

fold preflop

raise flop

bet turn

bet river.

Als ik op de river dan geraised word ben ik in jouw situatie geneigd et callen omdat ik, door mijn spel op de eerdere straten niet weet waar ik sta. Als hij na mijn line nog steeds raised op de river ben ik geneigd te folden omdat ik niet verwacht dat hij me op de river raised zonder 9, straight of flush. Maar dat is alleen als ik nog genoeg behind heb om te folden.

Kortm probeer het jezelf makkelijk te maken. Zeker op de lagere limieten is het nergens voor nodig om het jezelf zo moeilijk te maken.

EDIT: haal het resultaat even weg uit de post en uit de titel dit beinvloed de beoordeling.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      niet slowplayen, ook niet op de flop imo. Een check-raise zou mooi zijn, maar je zit imo met teveel tegenstanders om freecards te gaan geven. ook haal je minder waarde eruit denk ik. Ik zou dus ook de line van peter hebben gevolgd.

Ik adviseer je om het af te leren te slowplayen, zeker op deze limieten, en meer te kijken naar bijvoorbeeld check-raisen en de maximale waarde halen uit je handen. Dit zal je veel meer opleveren, zeker op deze limieten.

Groet
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      complete preflop, niet doen met 9-5 offsuited, tenzij je nog meer callers hebt. Ikzelf complete preflop als er 2/3 limpers zijn, vrijwel zeker ben dat de BB niet raised en ik minimaal een suited connecter heb of een aas medium kaart.

check raise flop, naar een potbet.

check raise turn (allin)

River, zorgen dat je van te voren al allin bent
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dopedopey
      complete preflop, niet doen met 9-5 offsuited, tenzij je nog meer callers hebt. Ikzelf complete preflop als er 2/3 limpers zijn, vrijwel zeker ben dat de BB niet raised en ik minimaal een suited connecter heb of een aas medium kaart.

check raise turn (allin)

Ben geen fan van je c/r op de turn. Hij zal hier bijna nooit uitbetten, tenzei hij een 9 heeft. Zeker niet na gecheckraised te zijn op de flop. Als je c/c hebt gespeeld op de flop zou ik ook niet c/r spelen. Het risico op een checkbehind is gewoon te groot en je moet de pot opbouwen om op de river allin te kunnen. Ook denk ik niet dat je tegen een oplettende speler actie krijgt met c/r flop en c/r turn. tenzij hij een 9 heeft. Op NL10 zijn mensen eerder geneigd te callen met een zwakke hand dan zelf uit te betten. Dus denk ik dat je meer value uit de hand haalt door deze turn te betten.
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      Oorspronkelijk gepost door dopedopey

check raise turn (allin)

Ben geen fan van je c/r op de turn. Hij zal hier bijna nooit uitbetten, tenzei hij een 9 heeft. Zeker niet na gecheckraised te zijn op de flop. Als je c/c hebt gespeeld op de flop zou ik ook niet c/r spelen. Het risico op een checkbehind is gewoon te groot en je moet de pot opbouwen om op de river allin te kunnen. Ook denk ik niet dat je tegen een oplettende speler actie krijgt met c/r flop en c/r turn. tenzij hij een 9 heeft. Op NL10 zijn mensen eerder geneigd te callen met een zwakke hand dan zelf uit te betten. Dus denk ik dat je meer value uit de hand haalt door deze turn te betten.
      op 10NL krijg jij van elk pocketpair actie op zo'n flop, zelfs met 2 overcards. Ook kan je dus je tegenstanders totaal niet inschatten, als ze UTG+1 limpen met 9-j offsuited.

Als ik uitga van een checkraise op de flop ben ik eens dat je beter kunt betten op de turn en bij een raise meteen allin gaan. Maar als je denkt dat een flushdraw of een paartje zelf ook wel inzet naar mijn turn check dan check raise ik naar allin.

Ik vindt echt dat als jij met een complete een set maakt met een lage kicker in een multiway pot je je hand moet beschermen door in te zetten of te checkraisen, of te slowplayen en gewoon niet moet klagen als je broke gaat. In mijn ogen slowplayed daaromniet hier, en is het niet ongebruikelijk dat je hier broke gaat.
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Fold preflop, zelfs voor een extra halve big blind.
      Vanaf daar gas geven, raisen op die flop, raise die turn.
      Maar ik zou wel folden als de deepstack (thomzzlzz) zou pushen want dat zou bijna altijd een full house of betere jack zijn.

Zoals gij het speelt is om die reden dus de river een checkbehind. Echt alles verslaat u nu... zeker geen push.

Btw, in't vervolg liefst géén resultaten posten (en al zeker niet in de titel) ;)