NL5 - Slowplay - Good play?

• LookAwayNow
      LookAwayNow
      Bronze
      Poker Stars $0.02/$0.05 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1412843
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

Hero (CO): $5.14
      BTN: $5.82
      SB: $7.72
      BB: $5.54
      UTG: $7.00

Pre Flop: ($0.07) Hero is CO with A :heart: K :spade:
      1 fold, Hero raises to $0.20, 2 folds, BB raises to $0.60, Hero raises to $1.40, BB calls $0.80

Flop: ($2.82) 6 :spade: K :diamond: 2 :club: (2 players)
      BB checks, Hero checks

Turn: ($2.82) Q :club: (2 players)
      BB bets $1.35, Hero calls $1.35

River: ($5.52) 2 :spade: (2 players)
      BB bets $2.79 all in, Hero calls $2.39 all in

Ik check de flop behind om een aantal redenen:

- Ik wil villain laten denken dat ik een beetje bang ben voor die K en dus een underpair heb ge4bet pre-flop (JJ,QQ)

- Ik wil villain op de turn laten bluffen met minder en omdat de pot zo groot is zijn fish vaak bereid hun stack erin te pompen om die $3 te pakken.

- Er kunnen geen scarecards komen voor mij. Een A is gunstig, een K ook. Alleen een Q is jammer omdat KQ nu ook 2 pair heeft. (En ja, ik zie villain hier callen met KQ).

Naja, turn is toch een Q en ik call gewoon omdat ik bluffs erin wil houden en nog steeds denk dat ik de beste hand heb.

River paired het board en hij shoved. Ik ben blij met zijn shove en verwacht dat het een bluff is omdat mijn line scared play is.

Ik denk, dat hij hoopt dat ik fold. En hij weet dat ik heel vaak op een rivershove ga folden omdat ik pre-flop veel geld in de pot stop en daarna heel voorzichtig ga doen.

Hij kan me hier best op een underpair zetten en hopen dat ik fold bij een shove.

Is deze denkwijze/play profitabel volgens jullie wanneer je dit soms doet, met steun van een read?

Of had ik gewoon de flop moeten C-betten omdat er wel degelijk scarecards kunnen komen die hem een set geven en ik de mogelijkheid heb de pot hier op te pakken?
  • 10 antwoorden
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Een eerste vraag: Waarom 4bet je?( Gwn even je motivatie laten horen is fine, liefst ondersteund met wat stats of een read;) )
      Vergeet men eerste vraag maar als je zegt dat villain kan callen met QK:) . OBV FISH:)

In een 4bet pot TP TK hitten wil je altijd het geld erin krijgen.

Ik heb de neiging om dit board te cbetten mr wel klein 1 dollar ofzo. Omdat ik niet wil dat hij JJ of QQ gaat folden en any K stacked hij toch af.

Ik doe dit omdat meeste mensen in een 4bet pot nogal passief gaan spelen. Maar als jou read is dat hij gaat betten als je naar hem checked en teveel fold vr cbets dan is dit wel de ideale line.
    • LookAwayNow
      LookAwayNow
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BillClinton
      Een eerste vraag: Waarom 4bet je?( Gwn even je motivatie laten horen is fine, liefst ondersteund met wat stats of een read;) )
      Vergeet men eerste vraag maar als je zegt dat villain kan callen met QK:) . OBV FISH:)

In een 4bet pot TP TK hitten wil je altijd het geld erin krijgen.

Ik heb de neiging om dit board te cbetten mr wel klein 1 dollar ofzo. Omdat ik niet wil dat hij JJ of QQ gaat folden en any K stacked hij toch af.

Ik doe dit omdat meeste mensen in een 4bet pot nogal passief gaan spelen. Maar als jou read is dat hij gaat betten als je naar hem checked en teveel fold vr cbets dan is dit wel de ideale line.
      Ik 4-bet, omdat ik AK heb. De gemiddelde 3-bet-range op NL5 is naar mijn ervaring sowieso HUGE. Ik 4-bet hier gewoon voor value en omdat ik pre-flop het geld best in het midden wil zien. Vaak genoeg showen ze 77 of AJo ofzo.

Bovenstaande, hangt natuurlijk wel af van table dynamics. Op extreme TAG tafels 4-bet ik hier dus niet.

Kleine c-bet heb ik ook nog aan gedacht, toch maar gekozen voor de check. Ik was iets te blij met de flop denk ik, lol.

Maar je hebt gelijk dat ik had moeten c-betten. Zijn range called dat dollarbetje toch wel op deze flop.

Maar als jou read is dat hij gaat betten als je naar hem checked en teveel fold vr cbets dan is dit wel de ideale line.
      Het was niet echt een persoonlijke read, maar gewoon een "gegeven uit ervaring" dat wanneer je behind checked in een grote pot, veel spelers veranderen in complete idioten om die pot binnen te slepen.

Vooral fish hebben daar last van, maar ook betere spelers kunnen dit syndroom hebben. Er ligt $3 in het midden, villain toont zwakte.. hmm misschien kan ik deze pot pakken met air..

Betrap me zelf er ook wel eens op hoor. Bijv. zit ik in een 4-bet-pot met AKs IP en villain checked 846 flop, ik check behind, en hij checked een Q-turn. Dat ik dan mn laatste $8 shove in een pot van $10 en villain gewoon called met zn top-set.

Soort van hebberigheid misschien wel, en daar probeerde ik geburik van te maken.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Komt er eigenlijk op neer hoe je denkt je value te maximizen. Is dat via een andere line dan de standaard cbet is dat fine. Je moet hier zeker ng niet rekening houden met balancen.

Als ik met AK op een 846 board niet eens een potsize bet behind heb dan shove ik dat er gwn in op de flop. Mss fold hij ng iets of called hij met worse ax en anders heb je prob 6 outs. Tenzij je weet dat hij enkel 4bets called met KK AA QQ dan kan je obv c/f spelen:) . Mr zoals jij zegt met KQ en AJ callen en stuff is shove flop wel fine.
    • LookAwayNow
      LookAwayNow
      Bronze
      Thanks man,

Erg speler-afhankelijk inderdaad. Spelers die met een grote range dan QQ+, 4-bets callen. Die callen jouw flop-shove ook wel met 77 of 99 op een 846 flop.
      Tja, dan heb je 6 outs. 6/37 = 1/6e = 16,7% kans te hitten. En laten we zeggen dat het een $10 pot is met $8 behind dus dan hebben we het over NL25, MSS?

Neem je toch een 32BB beslissing op ~16,7% wanneer je gecalled word.
      Dan zou villain dus 5 van de 6 keer moeten folden in een 4-bet-pot met een low-board om deze play winstgevend te maken, toch? (Ben niet erg bekend met berekeningen en deze is uit mijn hoofd gedaan, dus correct me if i'm wrong)

Maarja, om een lang verhaal kort te maken... er is niet echt een standaard play voor alle situaties waar je niet de nuts hebt. Elke fish is weer anders en daarom is die flopshove zoals je zegt met AK op een 846-board heeeeel erg speler-afhankelijk om het profitabel te maken IMO.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Dunno, ik ken niet veel van de math achter poker, maar meestal zit mijn gevoel er niet ver naast:) .

Jij gaf me eigenlijk het voorbeeld;

Betrap me zelf er ook wel eens op hoor. Bijv. zit ik in een 4-bet-pot met AKs IP en villain checked 846 flop, ik check behind, en hij checked een Q-turn. Dat ik dan mn laatste $8 shove in een pot van $10 en villain gewoon called met zn top-set.

Iemand die 4bets called is over het algemeen niet zo fantastisch en ik heb mensen het zien doen met A9 om dan toch broke te gaan. Daarom Shove ik in die situatie gwn men stack erin.

Om het te analyseren heb je eerder zoals je zegt een specifieke spot nodig met een bepaalde speler. Dus kunnen we er hier beter niet dieper op in gaan want dan gaan we blz kunnen vullen:)
    • LookAwayNow
      LookAwayNow
      Bronze
      Iemand die 4bets called is over het algemeen niet zo fantastisch en ik heb mensen het zien doen met A9 om dan toch broke te gaan. Daarom Shove ik in die situatie gwn men stack erin.
      Ja, je hebt gelijk man =) Tegen de meeste fish is dat vaak profitabel inderdaad, easy stack off in de meeste gevallen.

Thanks for your time :f_grin:
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Wat vinden jullie van 50ct op de flop, 90ct op de turn en shove river?
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      Wat vinden jullie van 50ct op de flop, 90ct op de turn en shove river?
      Je hebt zo'n hammerlock op deze hand dat ik de suggestie meer like dan gewoon 1/2 pot en shove Turn spelen ja of wat OP doet
    • LookAwayNow
      LookAwayNow
      Bronze
      Ik denk dat villain all-in op de flop was gegaan als ik daar 50ct had gebet als je naar zn hand kijkt:
      Final Pot: $10.30
      Hero mucks A :heart: K :spade:
      BB shows Q :diamond: Q :heart: (a full house, Queens full of Deuces)
      BB wins $9.80
      (Rake: $0.50)

Maar idd, met zo'n non-drawy-flop zijn lowbets ook een idee ja. Persoonlijk doe ik dat eigenlijk nooit.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Het is meestal ook niet goed aangezien je vaak te veel achter hebt om dan allin te raken op de river, maar omdat je nog maar zo weinig achter hebt kan je op deze manier al het geld erin krijgen met zo min mogelijk foldequity.