Nl10 - Jj

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      $0.05/$0.10 No Limit Holdem
      888
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG el_barbas ($4.40)
      UTG+1 Farmarchist ($13.33)
      MP1 axebcn79 ($13.77)
      MP2 chip2310 ($13.27)
      CO Alberthoven ($10.67)
      BTN supersub8 ($6.05)
      SB Kaskalov ($10.83)
      BB onutta30 ($11.40)

Pre-Flop: ($0.15, 8 players) Farmarchist is UTG+1 J:spade: J:heart:
      el_barbas raises to $0.20, Farmarchist raises to $0.80, 6 folds, el_barbas raises to $1.40, Farmarchist calls $0.60

Flop: 9:club: 2:diamond: 2:heart: ($2.95, 2 players)
      el_barbas bets $1.50, Farmarchist raises to $3, el_barbas goes all-in $1.50

Turn: K:heart: ($8.95, 2 players, 1 all-in)

River: 5:diamond: ($8.95, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: $8.95
      el_barbas shows
      A:club: A:spade:
      Farmarchist shows
      J:spade: J:heart:

el_barbas wins $8.51 (net +$4.11)

Farmarchist lost $4.40

stats van villain: 39/11 op 50 handen

Wat doe ik best PF?
      En is het standard hier broke te gaan?
  • 8 antwoorden
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      een UTG 4-bet callen met JJ... Op welke range zet jij hem hier en hoe doe je het tegen die range?

Ook al heeft ie fishy stats ik denk dat ik of flat voor setvalue of 3-bet en dan fold tegen een 4-bet.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Hij raised 11% van z'n handen en zit hier UTG... Tenzij jij reads hebt dat hij met trash raised en z'n goede handen limped zou ik hier gewoon callen voor setvalue. 3betten heeft geen zin want dan kom je tegen de top van zijn range aan.

Na zijn 4bet is hij al bijna committed en kun je ervan uitgaan dan hij bijna altijd broke gaat op de flop dus as played had je dan net zo goed preflop kunnen shoven.
      Maar ik snap niet waarom je het jezelf zo moeilijk maakt. Dacht je voor te liggen op zijn range?
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Mijn gedachtegang:

Hij opent een vrij normaal %. Dus zijn range zal zowat 77+ en AQ+ zijn. Ik 3bet JJ zowat altijd gewoon omdat het een sterke hand is en er veel moeilijke flops zijn. Ik zou dan wel 3bet-broke spelen omdat hij nogal fishy is en hij short is. Hij 4bet, minbet en ik denk dat dit bijna altijd nuts is en beter als mij maar ik kan gewoon niet folden voor de prijs. Daarom call ik om te zien welke flop er ligt hoe stom het ook is. Er komt een ongevaarlijke flop en ja ik kan niet meer weg.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Ik zou JJ niet 3betten voor value op de micro's omdat spelers meestal alleen meegaan met betere handen. In het beste geval zit je in deze hand tegen AK aan en dan is het een coinflipje. Meestal zit je als er ge4bet wordt tegen een hoger paar aan en ben je dus de sjaak.

Ik denk dat je na je 3bet nog best kunt folden omdat villain waarschijnlijk niet meer weggaat van zijn hand. Wat was je plan als de flop Ahigh was? Als je dan fold snap ik niet waarom je 3bet. Dan kun je net zo goed setminen voor $0,20.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EevQQ
      Ik zou JJ niet 3betten voor value op de micro's omdat spelers meestal alleen meegaan met betere handen. In het beste geval zit je in deze hand tegen AK aan en dan is het een coinflipje. Meestal zit je als er ge4bet wordt tegen een hoger paar aan en ben je dus de sjaak.

Ik denk dat je na je 3bet nog best kunt folden omdat villain waarschijnlijk niet meer weggaat van zijn hand. Wat was je plan als de flop Ahigh was? Als je dan fold snap ik niet waarom je 3bet. Dan kun je net zo goed setminen voor $0,20.
      Ja ik heb het hand niet goed gespeeld ... Zeg dan wat je wel moet doen
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Dat zeg ik toch :P $0,20 callen voor setvalue. Deze flop kun je dan wel floaten omdat gemiste handen zoals AK-AJ en TT dan nog in zijn range zitten.

As played: In het beste geval is zijn 4bet range QQ+ en AK. Dan heb je op deze flop 40% equity. Na zijn cbet heb je maar 33% nodig om hem AI te zetten dus dan kun je dat wel doen.
    • ric0tjuh24
      ric0tjuh24
      Bronze
      zonder opmerkingen over andere elementen van deze hand. Je geeft zelf eigenlijk al antwoord op je vraag.

Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Mijn gedachtegang:
      Hij 4bet, minbet en ik denk dat dit bijna altijd nuts is en beter dan mij --> Er komt een ongevaarlijke flop en ja ik kan niet meer weg.
      Dus preflop zeg je ben je bijna altijd beat, dan call je om whatever reden nog, en als jij dan niet improved, en dus nog steeds beat bent, dan zeg je ineens dat je tóch niet meer weg kan leggen. Dat is een beetje krom ;)

preflop: ik ben beat. Kijken of ik kan improven.
      flop: hmm niet geimproved. Maarrrrr misschien ben ik tóch niet beat, want wat ik preflop zo zeker wist is ineens bullshit ...

:f_love:
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Tegen villain's stack heb je twee opties; callen voor "set- en showdownvalue", want JJ is te sterk om alleen mee te setminen, of te 3-betten met de intentie broke te gaan. Tegen een MSS kan je met zo'n hand niet 3-bet/folden, dus als je 3-bet moet je ook broke gaan imo, zijn 4-bet callen heeft geen enkele zin omdat er zo vaak overcards gaan vallen en je geen odds krijgt om te setminen.

Als je niet pre-flop broke wilt kan je hier beter callen.

As played kan je niet meer weg van deze flop, veel beter ga je ze niet krijgen.