top pair second kicker flushdraw aangekomen

• robertjuh1
      robertjuh1
      Bronze
      No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $1.32+$0.18

Stacks:
      UTG BCBlanken (1,500)
      UTG+1 ralf_o2211 (2,460)
      MP1 Pako_rbt (1,390)
      MP2 tigreytigre (2,510)
      CO robertju1 (1,540)
      BTN Gavs666730 (1,280)
      SB plastered87 (1,340)
      BB Sinfe23 (1,480)

Blinds: 15/30

Pre-Flop: (45, 8 players) robertju1 is CO K:spade: Q:spade:
      1 fold, ralf_o2211 calls 30, 2 folds, robertju1 raises to 90, 1 fold, plastered87 calls 75, 1 fold, ralf_o2211 calls 60

Flop: Q:club: 3:club: 6:diamond: (300, 3 players)
      plastered87 checks, ralf_o2211 checks, robertju1 bets 150, plastered87 calls 150, ralf_o2211 folds

Turn: 5:club: (600, 2 players)
      plastered87 checks, robertju1 checks

River: J:spade: (600, 2 players)
      plastered87 bets 450, robertju1 folds

Final Pot: 1,050

plastered87 wins 1,050 (net +360)

ralf_o2211 lost 90
      robertju1 lost 240
  • 12 antwoorden
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Ik zou zo early KQs eigenlijk niet raisen. Meelimpen kan eventueel wel(maar dat maakt wel dat je met de nodige voorzichtigheid postflop moet spelen) en als je wilt raisen zou ik zeker groter raisen naar 120 of zelfs 150.

Op de flop moet je c-bet zeker groter. Het board is te drawy.

Turn valt er niet veel meer voor value te betten en je hand is te sterk om in bluff te veranderen.

River is niet zo gemakkelijk. Hij kan hier AQ/QJ/2pairs/sets/flushes valuebetten.

De vraag is hier dus voornamelijk kan hij hier 77-TT, 6x in een bluff veranderen, aangezien de maindraw is aangekomen. Misschien valuebet hij wel zwakkere Q's.

Maar zonder reads lijkt mij dit fold
    • cristaline
      cristaline
      Bronze
      Zoals liessens zegt;

Fold, limp of groter raisen. Voorstander van limpen omdat anders de pot direct heel groot is op de flop, en ak, aq zou niet leuk zijn als jij je k of q hit. Maar dat hangt af van je eigen speelstijl.

Op de flop ben je met 3, ik doe hier persoonlijk potbet.
      Op de turn check/fold (indien het geen klaver is bet ik halve pot of mss zelfs check behind)
      Op de river check/fold ik indien er een flush ligt, indien er geen flush ligt check/call.

Het board draagt veel combinaties die jouw hand beated hebben dus op de river een goede fold van jou.
    • LookAwayNow
      LookAwayNow
      Bronze
      Raise pre-flop groter: 5BB's: $150 dus.
      C-bet flop 3/4 pot
      Mocht je dan nog tegenstanders over hebben dan shove ik turn de rest erin omdat je dan toch niet meer weg komt.

Limpen zal ik je sowieso nooit adviseren want dat is wel het laatste wat je pre-flop moet doen. Je hebt eigenlijk 2 opties: Raise of Fold.

Je hebt 1 limper voor je en je hebt de mogelijkheid om een mooie hand in positie te spelen omdat BTN bijna altijd fold tegen jouw 5BB opener.

Ik kan maar een paar situaties bedenken waarin pre-flop limpen profitabel is en daar is deze hand sowieso geen onderdeel van.

Limpen kan alleen profitabel zijn met 4 of 5 limpers voor je, met lage suited connectors op de BTN of iets dergelijks. 89s achtige handen. Met minder limpers is het een raise of een fold.

Dus robert.. agressiever spelen! :f_love:
    • gewoonlars
      gewoonlars
      Bronze
      @LookAwayNow

First in limpen zou ik nooit doen, maar nadat iemand voor je heeft gelimped kan je prima meelimpen met dit soort handen ook SC's, PP's en suited azen kan je dan meelimpen als er een of meerdere limpers voor je zijn.
      In deze hand is er een limper voor je de kans dat de SB/BB allebei ook in de pot komen is vrij groot dus dan heb je al een 4 way pot.

Ik raise dit persoonlijk eigenlijk niet vaak en zal hier vaak gewoon ervoor kiezen om mee te limpen. Limp > raise > fold imo. Wil in het begin eigenlijk geen grote potten spelen zonder de nuts.

Flop zou ik 2/3 potsized betten, turn behind checken en de river folden.
    • cristaline
      cristaline
      Bronze
      Ik wil mij op het laagste blindlevel niet comitten met KQs, dus limpen kan hier perfect omdat er ook voldaan is aan de voorwaarde van eerdere limpers.
    • LookAwayNow
      LookAwayNow
      Bronze
      ?( ?(

Je wilt toch niet 4-way zitten met KQs in een limped pot? :facepalm:
      Bovendien laat je de BB gratis checken en kan je in lelijke spots terecht komen.
      BB check met K4, flop komt K42 ofzo.. dan gaat het geld zo in het midden.

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind limpen echt een vette verse fish-move.
    • Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door LookAwayNow
      ?( ?(

Bovendien laat je de BB gratis checken en kan je in lelijke spots terecht komen.

Je moet de hand anders spelen indien je hem gelimpt hebt, je speelt dan voornamelijk de SC waarde van de hand, dit betekent dat je niet met TP all in gaat. Niet zo'n slechte move als je postflop TP kan weggooien. Ik ben meer voorstander van raisen omdat je bijna gegarandeerd positie hebt, een raise naar 4bb is meer dan voldoende.

As played fold ik de river, tenzij ik een read heb (sharkscope gecombineerd met een groot VPIP ofzo) dat deze speler een grote vis is.

Ik ben meer pro voor een bet fold turn line, check river behind eerlijk gezegd als je de flop zo klein gebet hebt. Een vis legt Qx 88-JJ toch niet weg. Maar nog liever een grotere c-bet natuurlijk :) en dan afhankelijk van het type speler turn shoven
    • gewoonlars
      gewoonlars
      Bronze
      ?( ?(

http://nl.pokerstrategy.com/strategy/sng/774/1/

Heb maar even een artikel opgezocht, ik heb het niet helemaal doorgelezen maar daar staan in ieder geval paar punten in waar je het over hebt.

Over de laatste zin als jij altijd gaat afstacken met alleen toppair in een limped pot is dat wel een vrij grote leak denk ik omdat je juist in limped pots wel een stuk voorzichtiger moet spelen. Wat ik denk is dat je met KQ gewoon veel value zit o.a als je straight/flush (eventueel 2pair+) hit en de tegenstanders van je je afstacken met toppair, 2 pair etc. bijvoorbeeld.
    • cristaline
      cristaline
      Bronze
      ?( ?(

Het ligt aan jou.

Net wel 4-way, dan wordt de waarde van mijn sc veel groter, ik speel voor straat en flush value.

Door hier pf te betten doe je aan self-isolation tegen oa ak en aq.
      Door te limpen blaas je immers de pot niet op waardoor je op de flop makkelijk kan folden. In early fase bewijs je er jezelf niets mee door een pot van enkele lage bb op te rapen. Je kan dan later in de game je pfr ook nog benutten, aangezien je dan nog meer credit zal krijgen van andere spelers.

Afstacken met top pair en niet eens top kicker daar heb ik dan wel problemen mee.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Ik limp hier altijd mee. Met de redenen die Lars en Cristaline goed aangeven.

Ik bet ook ongeveer 3/4e pot op flop maybe iets smaller. 65% oid.
      Rest speel ik zelfde als Lars Cristaline.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi,

Excuses voor de late beoordeling.

Ik vind een limp preflop hier niet handig, de pot is daar te klein voor, en met maar 1 limper, en een goede positie, en een goede hand voor die positie, acht ik dit een uitgelezen moment om te isoleren.

Hoewel de voorwaarden daarvoor strenger zijn in een sng dan in een cashgame, is dit sowieso de goede spot voor een sng isolatieraise. Limpen is hier niet zinnig, omdat je dan multiway speelt, en je top pair dan veel minder goed speelt, en KQs spelen voor implied odds terwijl er slechts 1 limper voor je zit is totaal niet zinnig in een sng.

Wel zul je groter moeten raisen. De limper, maar ook de blinds, zullen niet snel weggooien als ze zulke goede pot odds krijgen. Ik dacht zelf eerst dat je de bb was, en dan was je call niet eens zo slecht geweest, gezien de goede odds.

Ik zou hier dus minstens naar 4bb's raisen (ik raise in late positie meestal 3bb, plus 1 per limper). Je speelt na de flop op zich goed, maar zoals je al merkt is het lastig top pair te spelen tegen zoveel tegenstanders. Je hebt ook direct wat minder aan je positie.

Op de river vind ik je fold goed. Hoewel je top pair hebt, hebben flushdraws gehit, en er ligt maar 1 onwaarschijnlijke straightdraw op de flop (45) dus de kans op een bluf met air is niet erg groot. Qx is ook nog mogelijk, maar je beat AQ en QJ ook niet meer op de river, dus je beat alleen QT en Q9, dat risico zou ik, gezien vooral de duidelijke flushmogelijkheid, niet nemen.

De bet op de flop zou ik zelf 200 maken, maar op zich is 150 niet heel fout ofzo.
    • LookAwayNow
      LookAwayNow
      Bronze
      Ik vind een limp preflop hier niet handig, de pot is daar te klein voor, en met maar 1 limper, en een goede positie, en een goede hand voor die positie, acht ik dit een uitgelezen moment om te isoleren.
      Dit. Limpen is veel te weak.