nl10: AA fold turn?

• ric0tjuh24
      ric0tjuh24
      Bronze
      Vilian is unknown goldstar(tijdens de vip promo op stars dus neit veel waard)

hij doet bijzonder lang over zijn flop call, ik besluit door te betten tegen hogere pocket pairs en AQ like fd's. De 1€ was een misklik dat moest wat meer zijn. (kudoso voor degene die de . naast de enter knop maakt)
      Dan denkt hij weer bijzonder lang en raist hij me op de turn.

Nu zou ik normaal insta folden, maar ik raag me af of hij hier niet gewoon value probeert te halen uit KK JJ TT of misschien zelfs een gefloate AQ...

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

€0.05/€0.1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      9.20
      17.67
      10.41
      10.88
      10.00
      10.00
      14.51
      7.82
      4.00

Preflop: Hero is MP2 with A, A.
      3 folds, Hero raises to €0.30, 4 folds, BB calls €0.20.

Flop: (€0.65) 7, 3, 9 (2 players)
      BB checks, Hero bets €0.50, BB calls €0.50.

Turn: (€1.65) Q (2 players)
      BB checks, Hero bets €1.00, BB raises to €3.00, Hero folds, BB gets uncalled bet back.

Final Pot: $2.65.
  • 4 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Tegen normale spelers let ik niet zo op timingtells. Hij kan net zo goed lang wachten om jou te trappen. Er zitten vooral pp's in zijn range omdat jij uit MP raised.

Ik zou deze hand hetzelfde spelen. Bet F en T voor value en protection en als villain er dan op de T overheen gaat zit je denk ik tegen een set. Als hij AQ called preflop vanuit de blinds en je daarmee raised op de T is het gewoon een rare line dus ik zou daar niet vanuit gaan.
      Wat bedoel je met dat hij value probeert te halen uit KK,JJ,TT?
    • ric0tjuh24
      ric0tjuh24
      Bronze
      Ik bedoel daarmee dat ik niet goed weet of hij op deze manier uit die handen value probeert te halen, nl10 is niet mijn normale limiet.
      Dat is/was nl50 maar door full tilt kan ik dat nu niet spelen dus ben maar wat begonnen op nl10 van stars.

In mijn ogen is dit heel simpel 1 van de 2 opties: 1 een hele sterke hand , of 2 een goede speler die een hele sterke hand probeert te reppen.

Maar ik vraag mij (achteraf) dus af of het ook een minder goede speler kan zijn die hier een 3e of misschien zelfs 4e mogelijke hand heeft. Waar optie 3 een mediumsterke hand als KK JJ AQ is, en optie 4 zelfs een flushdraw is.

Heb gewoon eigenlijk achteraf geen idee of ik zo iemand wel zo simpel op een hand kan/moet zetten.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Hmm denk dat de meeste mensen op NL10 hun handen vrij straightforward spelen. Je gaat veel vaker tegen optie 1 zitten dan tegen optie 2.
      BB gaat KK wel 3betten preflop voor value (en hij zit oop) dus die kun je wel uitsluiten.
      Als hij value uit JJ en TT wil halen dan had hij eerder de flop geraised om 'te kijken waar hij staat' en niet op een overcard op turn.

Zijn line is heel sterk dus tegen een unknown zou ik gewoon folden. Zonder stats kun je er niks over zeggen.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EevQQ
      Hmm denk dat de meeste mensen op NL10 hun handen vrij straightforward spelen. Je gaat veel vaker tegen optie 1 zitten dan tegen optie 2.
      BB gaat KK wel 3betten preflop voor value (en hij zit oop) dus die kun je wel uitsluiten.
      Als hij value uit JJ en TT wil halen dan had hij eerder de flop geraised om 'te kijken waar hij staat' en niet op een overcard op turn.

Zijn line is heel sterk dus tegen een unknown zou ik gewoon folden. Zonder stats kun je er niks over zeggen.
      +1. Tegen deze nutsline van een onbekende speler ben je vaak beat door een setje en kan je het beste veilig folden. De timing tells zijn wel interessant, heel kort nadenken betekent vaak een draw/weak made hand, maar of lang nadenken meteen de nuts betekent durf ik ook niet te zeggen. ;)