Call 2BB pre-flop??

• LookAwayNow
      LookAwayNow
      Bronze
      Poker Stars $1.32+$0.18 No Limit Hold'em Tournament - t10/t20 Blinds - 6 players - View hand 1413050
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

Hero (BB): t1590 79.50 BBs
      UTG: t300 15 BBs
      MP: t2720 136 BBs
      CO: t1470 73.50 BBs
      BTN: t1620 81 BBs
      SB: t1300 65 BBs

Pre Flop: (t30) Hero is BB with 3 :diamond: K :diamond:
      3 folds, BTN raises to t60, SB calls t50, 1 fold

Flop: (t140) A :diamond: 5 :heart: Q :diamond: (2 players)
      SB bets t60, BTN calls t60

Turn: (t260) 9 :diamond: (2 players)
      SB bets t80, BTN calls t80

River: (t420) Q :club: (2 players)
      SB bets t80, BTN raises to t200, SB calls t120

Final Pot: t820
      BTN shows Q :spade: T :heart: (three of a kind, Queens)
      SB mucks J :heart: A :club:
      BTN wins t820

Ik moet $40 betalen om een 3-way pot, met positie over 1 speler, te spelen in een pot van $180 met een hand voor flushvalue.

Is het op lange termijn EV+ om hier te callen? Want ik baalde er een beetje van dat ik foldde en de nut-flush voor mn neus kreeg :]
  • 4 antwoorden
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Als je enkel voortspeelt met flushdraw/2pair+ en verwacht als je hit, dik afbetaalt te worden, dan is call mogelijk echter kan de button zijn range wide zijn, waardoor dik afbetaald worden onwaarschijnlijker wordt. Al hoeft dat zo early in de sng zeker niet te zijn
    • cristaline
      cristaline
      Bronze
      Eventueel met Axs kan je wel eens naar de flop kijken op lage limieten. Maar met je k high moet je ook al bang zijn voor de A-flush (indien deze niet op het board ligt). Je kan enkel spelen op je flush want een k hitten brengt je mogelijks in moeilijkheden door je kicker. Rekening houden dat een flush floppen vrij rare is zal je ook oop op je draw moeten spelen, wat het uiteindelijk vrij duur zou maken als je 1 vs 1 uitkomt.

Op lange termijn is een fold dus veruit de beste optie hier. De blinds zijn nog laag en er komen nog genoeg handen die je later in een betere positie zal kunnen spelen. Met 80bb achter je, hoef je hier dus geen fancy plays te maken.

Het is natuurlijk jammer om te zien dat deze 2 spelers op dit board vrij veel willen investeren maar de kans om jouw flush of draw te krijgen is nog steeds te klein t.o.v. de pot.

Mijn conclusie; altijd folden.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door cristaline
      Eventueel met Axs kan je wel eens naar de flop kijken op lage limieten. Maar met je k high moet je ook al bang zijn voor de A-flush (indien deze niet op het board ligt). Je kan enkel spelen op je flush want een k hitten brengt je mogelijks in moeilijkheden door je kicker. Rekening houden dat een flush floppen vrij rare is zal je ook oop op je draw moeten spelen, wat het uiteindelijk vrij duur zou maken als je 1 vs 1 uitkomt.

Op lange termijn is een fold dus veruit de beste optie hier. De blinds zijn nog laag en er komen nog genoeg handen die je later in een betere positie zal kunnen spelen. Met 80bb achter je, hoef je hier dus geen fancy plays te maken.

Het is natuurlijk jammer om te zien dat deze 2 spelers op dit board vrij veel willen investeren maar de kans om jouw flush of draw te krijgen is nog steeds te klein t.o.v. de pot.

Mijn conclusie; altijd folden.
      Nice posting again :)
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi lookaway now,

Ik hoop dat je dat niet van mij geleerd hebt, het naar je hand kijken nadat je al gefold hebt :D .

Callen preflop is natuurlijk nooit zinnig hier, en je kunt uit positie maar heel weinig handen profitabel flatten tegen een bu raise. Alleen AJ en AQ en eventueel KQ komen voor mij in aanmerking.

Zelfs met pocketpairs en AK flatcall ik de raise niet, de range van bu is over het algemeen te wijd om pockets tegen te callen voor setvalue, en AK is simpelweg te sterk om slechts te flatten tegen de wijde range van BU.

Ik zou dus bijna altijd raisen of folden in deze spot, ook Ax is (afgezien van AJ en AQ) niet goed om hier te callen. Met slechte Ax handen zit je uit positie, en weet je dus nooit waar je staat als je top pair hit. BU zal vrijwel altijd cbetten, en jij zult dan altijd de turn moeten checken waarmee je hem wederom een kans geeft te bluffen op een scary turn.