fout in software

• elsjorro
      elsjorro
      Bronze
      goedemiddag, ik heb nu een aantal keren op de William hill software gespeeld, maar die software loopt in tegenstelling tot andere poker software echt uitermate slecht. Zijn er meerder mensen die hier last van hebben? je moet dan denken aan vastlopen, vertraging waardoor ik vaak op sit out kom etc. Kan in de instellingen ook niks vinden waar ik wat aan kan doen.

mvg erwin
  • 12 antwoorden
    • YxieAA
      YxieAA
      Bronze
      Hoi Erwin,

heb eigenlijk nooit problemen op WH maar ik speel max 3 tafels misschien dat
      de problemen komen bij meer tafels
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Heb dat ook als ik 6 tafels op WH speel. Heb dat op andere sites totaal niet.
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Heb er een beetje last van bij 4+ tafels of wanneer ik naast WH bijvoorbeeld PartyPoker heb draaien.
    • elsjorro
      elsjorro
      Bronze
      Nou het rare is dat ik echt gewoon maar een tafel speel. En dan blijft hij al vastlopen. en dit ligt echt niet aan mijn computer, die zou zoiets dergelijks vrij makkelijk moeten kunnen draaien.
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Dat het niet aan je computer ligt kan je natuurlijk niet met zekerheid zeggen op basis van de huidige feiten. Als je computer hardware-technisch in staat zou moeten zijn om de software goed te draaien, dan kan je altijd nog last hebben van een softwarematig conflict. Bijvoorbeeld twee programma's die dezelfde resources gebruiken of een virusscanner/andere software welke op de achtergrond draait die niet goed combineert met de iPoker software.

Om dit uit te sluiten zou je de WH software eigenlijk op een andere computer op dezelfde internetverbinding moeten proberen. En dan bij voorkeur op een computer die grotendeels over andere software beschikt t.o.v. jouw computer.

Daarnaast kan je ook altijd nog de pech hebben dat de software gewoon niet zo goed matcht met jouw hardware. Waar de ene processor beter is in keihard rekenwerk kan de andere processor weer beter zijn op een ander gebied. Hier thuis draait de iPoker software bijvoorbeeld beter op mijn vrouw haar notebook dan op mijn desktop, ondanks dat mijn desktop superieur is qua specificaties. Bij 9 van de 10 applicaties is mijn desktop velen malen sneller dan haar notebook, alleen bij de iPoker software is dit niet het geval. Ligt er maar net aan hoe de software geprogrammeerd en geoptimaliseerd is.

Zelfs zou ik de volgende dingen proberen als het echt onspeelbaar is:
      1. Doe een uitgebreide systeemscan naar virussen en spyware. Deze vreten over het algemeen resources. (En je wilt ze sowieso niet op je computer hebben staan :) ). Heb je geen virusscanner maar wel een legale versie van Windows XP/Vista/7, dan kan je bijvoorbeeld Microsoft Security Essentials downloaden.
      2. Download een programma als CCleaner (klik niet op de Buy Online and DOWNLOAD knop maar download de gratis versie hier). Schoon de computer eens op en doe een register-scan. (Maak bij de register scan een backup bestand als het programma hier om vraagt en verhelp register problemen enkel als je de kennis in huis hebt om dit backup-register bestand eventueel te herstellen.)
      3. Start de computer vervolgens opnieuw op.
      4. Zorg dat de computer volledig up-to-date is met alle Windows updates. Zo niet, downloaden, updaten en opnieuw opstarten. Wederom checken totdat er geen relevante updates meer te downloaden zijn.
      5. Sluit daarna alle programma's welke op de achtergrond draaien, in het bijzonder software als firewalls, virusscanner, torrent-cliënts en andere download programma's. (Sluit alles af wat niet van belang is voor de werking van Windows, zelfs software om de extra knoppen van je toetsenbord/muis etc. aan te sturen.)
      6. Start de WH software. Nog steeds langzaam? Dan is er waarschijnlijk niets aan te doen. Je zou nog een volledige herinstallatie van Windows kunnen overwegen, maar dit is wel erg veel moeite zonder enige garantie op een positief resultaat.
      7. Draait de WH software nu wel goed? Start dan één voor één de programma's die je in stap 5 afgesloten hebt totdat de WH software weer moeilijk begint te doen. Je weet dan welk programma de boosdoener is.

BELANGRIJK: Vergeet niet om de virusscanner en firewall weer aan te zetten nadat je de hierboven genoemde stappen hebt doorlopen. Als één van deze twee programma's de boosdoener blijkt te zijn en een conflict blijkt te veroorzaken met de WH software, ga dan op zoek naar een oplossing of naar een alternatief voor het programma. Zorg er wel voor dat, terwijl je op internet zoekt naar een oplossing/vervanger, je zowel je firewall als virusscanner weer (tijdelijk) inschakelt!
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Mooie imput!

Respect! :s_cool:
    • Skrolk
      Skrolk
      Bronze
      Ik speel sinds 3 dagen op WH, en heb geen last van bovenstaande zaken.

Ik speel tussen de 6 a 9 tafels gelijktijdig met een Hud programma op een standaard laptop.
    • elsjorro
      elsjorro
      Bronze
      iedereen hardstikke bedankt voor de reacties, vooral pstrats. Heb de keuze gemaakt om eens te proberen of het idd bij alle ipoker software zo is.
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Graag gedaan.

Hoop dat andere iPoker software wel goed draait. Het zou me niets verbazen als je toch tegen hetzelfde probleem aanloopt. Al die software lijkt namelijk op elkaar, alleen het uiterlijk is verschillend. Maar je weet maar nooit...niet geschoten is altijd mis.

p.s. Ik zie nu pas welke naam je gekozen hebt hier op de site. Weet je zeker dat er nooit 'vocht' in de computer is gekomen waardoor deze niet zo goed meer functioneert? ;)
    • embe2011
      embe2011
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door elsjorro
      goedemiddag, ik heb nu een aantal keren op de William hill software gespeeld, maar die software loopt in tegenstelling tot andere poker software echt uitermate slecht. Zijn er meerder mensen die hier last van hebben? je moet dan denken aan vastlopen, vertraging waardoor ik vaak op sit out kom etc. Kan in de instellingen ook niks vinden waar ik wat aan kan doen.

mvg erwin
      Ik heb vergelijkbare problemen gehad.
      Heb toen MalWarebytes gedraaid en na het verwijderen van 3 spyware achtige services had ik ineens nergens last meer van.

Als ik jouw was zou ik MalwareBytes toch eens draaien en/of de aanbevelingen van Pstrats opvolgen.

Andere IPoker rooms gebruiken in essentie echt dezelfde software en jouw problemen zullen hoogstwaarschijnlijk ook daar optreden.

Suc6 !
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door embe2011

Ik heb vergelijkbare problemen gehad.
      Heb toen MalWarebytes gedraaid en na het verwijderen van 3 spyware achtige services had ik ineens nergens last meer van.

Als ik jouw was zou ik MalwareBytes toch eens draaien en/of de aanbevelingen van Pstrats opvolgen.

Andere IPoker rooms gebruiken in essentie echt dezelfde software en jouw problemen zullen hoogstwaarschijnlijk ook daar optreden.

Suc6 !
      Bedankt man! Dit heeft mij geholpen.
    • elsjorro
      elsjorro
      Bronze
      Ben op dit moment het programma aan het runnen, want het is idd bij alle Ipoker software hetzelfde. Haha ja ik weet zeker dat er nooit vocht in de computer is gekomen:P