Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Invloed van bounty's op het callen van shorty's AI.

• Wabbo
      Wabbo
      Bronze
      Ik vroeg me net in de Saturday Eliminator af, terwijl ik uitrekende hoeveel % ik nodig had om een shorty's all-in te callen: in hoeverre zou de bounty mijn decisionmaking beïnvloeden? Ik weet niet of hier eerder een vraag over is gesteld. Kort simplistisch voorbeeld: ik krijg 35% om een shorty's all-in te callen, heb zelf 40bb, mijn call zou de actie sluiten, maar Pokerstove zegt dat ik 40% nodig heb om te callen. Als ik de all-in call, en win, krijg ik dus een bounty van $5,-

Kan zoiets überhaupt berekend worden? Hoop in ieder geval dat er begrepen wordt wat ik bedoel =]
  • 5 antwoorden
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Je zou kunnen zeggen dat de bounty een x deel is van de BI, dus ook hetzelfde x deel van je startstack. Dus die chips kun je er bij optellen lijkt me.
      Al weet ik eigenlijk niet zeker of deze logica wel klopt :D
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bobm78
      Je zou kunnen zeggen dat de bounty een x deel is van de BI, dus ook hetzelfde x deel van je startstack. Dus die chips kun je er bij optellen lijkt me.
      Zal wsl niet 100% kloppen, maar zo doe ik het ook altijd bijv

60 + 15 KO, dan is het dus 3k chips voor 60$ en de bounty is dan 750 chips waard dus kan je 750 chips bij je pot odds tellen
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bobm78
      Als cEV=$EV dan klopt het. Dus, hoe dieper je in het toernooi komt, hoe minder dit waar is. Aan het begin van het toernooi klopt dit ongeveer ja.
    • Wabbo
      Wabbo
      Bronze
      Mrm, ja beetje lame, want dan zou het na twee uur ofzo al verwaarloosbaar zijn. Zou je zoiets op een of andere manier dan niet kunnen verwerken in %? In mijn geval ging het om blinds van iets van 300/600 ofzo, met shorty van ~12bb. Dus dan zou die 750 extra chips niet echt uitmaken.

Zou het op een of andere manier logisch zijn om bijvoorbeeld de average stack te nemen, en daarvan 25% (want bounty is meestal 25% van buy-in min rake) nemen, en die gebruiken bij pot odds?
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Je kunt gewoon $EV berekeningen maken en dan is de $EV van een KO vrij easy (equity * $bounty). Maar EV berekingen zijn lastig bij MTTS