66 blindbattle

• daanvdw
      daanvdw
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.1/$0.25 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
      CO:
      $16.88
      BU:
      $26.73
      SB:
      $34.71
      BB (Hero):
      $28.31
      MP2:
      $5.25
      MP3:
      $3.50

Preflop: Hero is BB with 6, 6.
      4 folds, SB raises to $0.75, Hero raises to $2.50, SB raises to $6.10, Hero calls $3.50.

Flop: ($12) T, 8, K (2 players)
      SB bets $5.70, Hero calls $5.70.

Turn: ($23.4) 3 (2 players)
      SB checks, Hero raises to $16.61, SB folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $23.4.

stats villain: 17/13 stealpercentage 42 fold2flopcbt 100 over 47 handen

prf: resteal omdat ik 66 anders check/fold moet spelen op de meeste flops. eveneens een 42 stealpercentage, dus ik neem de pot dus vaak prf al op. ik call 4 bet, ingedachte houdende dat zijn range hier AK en 99+ is. als er op de flop een A (of miss K) valt, denk ik dat ik op de turn veel pp kan doen folden. daarnaast kan ik de pot vaak stelen van AK, alles afhangende van zijn post flop actie. daarnaast geeft een set me bijna altijd de nuts. ook speelt de 100% fold2cbet in mijn voordeel, met deze gedachtegang gaat ik dus naar de flop.

pf: zwakke cbet, polariseert zijn range tot QQ,JJ miss nog 99. ik maak de call, hopende dat hij de lead zal opgeven en ik de pot op de turn kan stealen, hij zit immers diep genoeg.

turn: shove voor max FE

is mijn redenering en verhaallijn hier juist, of is dit gewoon vergezocht :D
  • 5 antwoorden
    • mrJera
      mrJera
      Bronze
      Denk niet dat zn 4bet range zonder history 99+ is, eerder QQ+/AK en daar doe je het slecht tegen. Overigens uiteraard ook tegen 99+, maargoed.

Allereerst over je 3bet, je zit IP en kan hier setminen en indien je niet hit kan je vaak je positie gebruiken om de pot te winnen.

Zoiets wil je nu ook gaan doen, maar je 3bet zorgt ervoor dat zn range veel sterker wordt. Laten we stellen dat zijn range hier JJ+/AK is.
      Jou plan is als er een K komt de flop te callen en dan te folden als hij de turn bet.
      Dit gaat je heel veel geld kosten, hij heeft in ongeveer de helft van de gevallen als de flop K high is een hand waarmee hij gewoon 3 straten gaat betten, namelijk KK+/AK. Daarnaast brengt de flop maar in ongeveer 30% vd gevallen een A of een K en in alle andere gevallen zal je dus folden vs een cbet.

Je krijgt geen odds om je set te hitten, kortom

call IP de raise van 0.75 en anders moet je gewoon folden tegen zijn 4bet.

In de BB vs sb kan je wel redelijk polarized gaan 3betten, want zoveel callen ze niet OOP. Indien ze dat wel doen kan je meer depolarized gaan 3betten voor value.
    • Jayrikh
      Jayrikh
      Bronze
      Uh, beetje raar gespeeld imo!

Fold na zijn 4bet of shove, ga geen 4bets OOP callen..

En anders folden op de cbet dit hit zijn 4bet range behoorlijk hard.
    • daanvdw
      daanvdw
      Bronze
      flatcall met pp in blindbattle doe ik persoonlijk niet graag zoals ik al zei, omdat je teveel c/f moet spelen. daarnaast had ik zelf wel een vrij loose en agressief image aan de tafel, stealde zeer veel en enkele keren ge4-bet bluft. daarom d8 ik dat hij wijder zou gaan 4-betten. ik begrijp wel dat ik hier mezelf al teveel comit door deze play. ook speelde villain vrij fitorfold en hoopte ik in sommige gevallen de pot op de flop al te nemen, enige reden wrm ik na de flop nog verder speelde was door de zwakke cbet. een 3/4 potsized bet had ik wel gefold daar denk ik. maar dat praat de call 4-bet nog niet goed natuurlijk, die trouwens IP is.

thx voor de replies, begrijp dat dit wat onorthodox is, gelukkig voor mij won ik de hand
    • mrJera
      mrJera
      Bronze
      vind zn sizing niet raar, cbet zelf daar ook nooit groter. Er zit al 24bb van je in preflop. Hij hoeft ongeveer maar 2x half pot te betten om je AI te krijgen.

En zoveel hoef je niet te c/fen met pp IP, je kan bijvoorbeeld gewoon floaten op droge boards en gewoon je positie gebruiken. Nu doe je hetzelfde maar is zn range gewoon heel tight.
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      Oorspronkelijk gepost door mrJera
      vind zn sizing niet raar, cbet zelf daar ook nooit groter. Er zit al 24bb van je in preflop. Hij hoeft ongeveer maar 2x half pot te betten om je AI te krijgen.

En zoveel hoef je niet te c/fen met pp IP, je kan bijvoorbeeld gewoon floaten op droge boards en gewoon je positie gebruiken. Nu doe je hetzelfde maar is zn range gewoon heel tight.
      Pre kan je prima flatten eigenlijk, je hand speelt beter in een single-raised pot dan in een 3bet pot, zeker tegen een nit. Verder ga je niet gigantisch veel FE hebben pre dus ga je veel in 3bet pots terecht komen met 66, wat vervelend is. En je gaat veel moeten folden naar 4bets, wat ook vervelend is, dus flatten lijkt me hier beter.