NL10 QQ op suited F

• Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      MP2 = 14/10/1600

Ik had MP2 al een paar keer ge-3bet en ge c-bet
      Ik had het idee dat hij er genoeg van had en begon terug te spelen.

1. Was mijn call PF juist?

Ik ben niet zo blij met de F, maar aan de andere kant heb ik wel een schoppen vrouw.
      Hij bet de helft van zijn stack...

Wat doe ik op zijn c-bet?

$0.05/$0.10 No Limit Holdem
      OnGame
      9 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG ($10)
      UTG+1 ($10)
      MP1 ($17.42)
      MP2 ($16.79)
      Sol4r (MP3) ($15.11)
      CO ($5.89)
      BTN ($3.70)
      SB ($11.75)
      BB ($9.70)

Pre-Flop: ($0.15, 9 players) Sol4r is MP3 Q :club: Q :spade:
      3 folds, MP2 raises to $0.40, Sol4r raises to $1.25, 4 folds, MP2 raises to $4, Sol4r calls $2.75

Flop: 5 :spade: 4 :spade: A :spade: ($8.15, 2 players)
      MP2 bets $6,
      Sol4r goes all-in $11.11, MP2 folds

Final Pot: $25.26

Sol4r wins $23.92 (net +$8.81)

MP2 lost $10
  • 10 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Ik denk dat je niet meer weg kunt komen na je call preflop. Die cbet gaat hij altijd doen en je hoeft nog maar $11 in te leggen voor een eindpot van rond de $30. Je komt tegen een range van QQ+ en AK net niet aan 36% equity maar dan zou je dus pre gewoon moeten folden. Als je JJ bij zijn range optelt zit je al aan 45% equity en is je shove dus zeker goed.

Waarom hij nu fold na jou shove snap ik niet. Hij heeft 2/3e van zijn stack in de pot zitten. Ik denk dat hij jou idd lichter ge4bet heeft met JJ ofzo :P
      Maar als je dan denkt dat hij jou licht 4bet dan zou ik gewoon shoven preflop want QQ speelt wel lastig zo op een K of Ahigh flop.

Ben benieuwd wat de judge vind!
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      wat je op de flop doet is een gevolg van je preflop play
      waarom call je preflop , wat is villain zijn range , en wat is je postflop plan
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
      wat je op de flop doet is een gevolg van je preflop play
      waarom call je preflop , wat is villain zijn range , en wat is je postflop plan
      Ik had in die sessie veel ge3bet en met name deze MP2. Ik 3bette niet light, maar had steeds handen die ik niet wilde callen omdat ze postflop niet zo lekker spelen. (TT, AQo).
      MP2 is een regular TAG, want ik heb er al 1600 handen van in HEM, dus ik denk dat hij vermoedde waar ik mee bezig was en wilde gaan terugspelen.
      Met die gedachte vond ik QQ niet eens zo´n slechte hand.
      Zijn 4bet gaf me niet de odds om te setminen, maar ik schatte zijn range toch wel breder dan KK+
      Ik denk dat hij met de bovenste helft van zijn open raise range zou 4 betten in deze situatie (99+,AJs+,KQs,AKo).
      Ik callde met het idee om op iedere F zonder A of K te shoven.

Nu valt er een A, maar ook een suited board.
      Zijn bet size is een beetje raar, maar door de FD die ik ook nog heb, wilde ik niet folden. Een call zou me pot commited maken, dus daarom maar geshoved.

Het was niet echt een standaard handje en hoewel het goed afliep, heb ik denk ik toch wel ergens een verkeerde beslissing genomen.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      denk je dat hij van die 4bet range nog handen weglegt als je shoved en zoja , welke ?
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Ok, even vanaf het begin:

Zijn PFR = 10%, maar huij zit in MP2, dus waarschijnlijk iets minder, zeg 8% =

88+,ATs+,KTs+,QJs,AJo+

Niet al deze handen zal hij 4-betten, maar gezien het feit dat ik op dat moment aan het bullyen was, schat ik zijn 4-bet range toch nog wel op:

TT+,AQs+,AQo+

Ik denk dat ie alleen TT, JJ, QQ en KK kan wegleggen als er geen schoppen bij zit.
      Misschien zijn AQ ook nog wel
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      ik bedoel , als jij preflop zou 5betten , welke handen legt hij weg :)
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
      ik bedoel , als jij preflop zou 5betten , welke handen legt hij weg :)
      Ik denk alles behalve KK+
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      kijk dan eens wat je ev is om preflop te 5betten , door te kijken wat je FE en je restequity is .
      een call vind ik sowieso niet goed , want elke A/K moet je folden , elke niet A/K ga je zijn cbet (die hij bijna altijd doet) shoven , waar hij een easy call heeft met zijn AA/KK en eventuele sets . dus je gaat ofwel nog een cbet erbij nemen , maar als je ooit gecalled wordt ga je zwaar achter liggen .
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Ok in zijn range zitten 2 x 6 = 12 combo's die me callen (KK+AA) en daar heb ik 18% tegen.
      In zijn range zitten TT (6) + JJ (6) + QQ (1) + AK (16) + AQ (16) = 45 combo's

Er zit $5,40 in de pot als Viliain heeft ge 4-bet.
      Als ik AI ga

- In 45/57 van de gevallen pak ik de pot van $5,40 op omdat hij fold op 5 bet
      - In 12/57 van de gevallen callt hij en
      - In 18% van de gevallen win ik $5,40 + $11,11 (zijn call)
      - In 82% van de gevallen verlies ik $13,86 (mijn raise)

45 x 5,40 = $243
      12 x 0,18 x 16,55 = $35,75
      12 x 0,82 x -13,86 = -$136,38

EV= $142/57 = +$2,50

PF shoven dus :)

Ik weet niet zeker of ik het goed uitgerekend heb. (Ben er een half uur mee bezig geweest, dus mijn Timebank was wel op :s_biggrin: )
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      jup , je berekening is prima:)
      en aan heel deze beredenering heb je veel meer gehad dan had ik gewoon een antwoordje gepost:)
      je kan nog eens hetzelfde doen voor wanneer je callt , (weleenswaar iets moeilijker) en dan ga je nog wel wat extra inzichten krijgen :)