NL10 65s

• EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Ik steal en wordt gecalled. Kleine sample maar hij speelde iets van 20/4 en verder passief postflop.

Flop is erg goed voor mij natuurlijk maar super drawy. Ik wilde raisen voor protection maar zag villain niet vaak semibluffen en zette hem eerder op een made hand zoals TP of een set of een geflopte straat die hij wil protecten. Door te raisen was ik bang alleen zijn betere handen mee te krijgen dus ik call alleen. Is dit slecht? Op een veilige T kaart was ik wel van plan om te betten/raisen.

Turn valt zo'n beetje de slechtste kaart die er is.. Mocht hij wel semi-bluffen dan is hij er nu. Hij bet echter heel klein en vind dat toch raar voor een flush/straat. Daarom call ik. River is nice :D

Mja heb ik de F slecht gespeeld?

$0.05/$0.10 No Limit Hold'em - 7 players -

Hero (BTN): $10.00
      BB: $10.00

Pre Flop: ($0.15) Hero is BTN with 5 :heart: 6 :heart:
      4 folds, Hero raises to $0.30, 1 fold, BB calls $0.20

Flop: ($0.65) 7 :diamond: 5 :spade: 6 :spade: (2 players)
      BB bets $0.48, Hero calls $0.48

Turn: ($1.61) 4 :spade: (2 players)
      BB bets $0.40, Hero calls $0.40

River: ($2.41) 5 :club: (2 players)
      BB bets $2.41, Hero raises to $8.82, BB calls $6.41
      Final Pot: $20.05Hero shows 5 :heart: 6 :heart: BB shows A :spade: 9 :spade: Hero wins $19.05(Rake: $1.00)
  • 3 antwoorden
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Dit is een superlastige spot en onderling waren de meningen ook verdeeld, vandaar de late reactie. Excuses daarvoor.

Tegen deze tegenstander krijg je het er nooit goed in op de flop. Tegen een range van setjes, two-pairs, straights en goede draws (OESD, flushdraws) heb je maximaal 30% equity.

Folden zou wel erg zwak zijn, dus dan blijft callen over. As played is de turn een call omdat je redelijk goede (implied) odds krijgt om je full-house te hitten op de river en villain te stacken indien hij een straight of flush heeft. Nh dus!

Zelf heb ik nog nagedacht over een raise/fold line op de flop, omdat er super veel scarecards kunnen vallen op de turn en river en deze wat passievere villain zijn draws waarschijnlijk niet bet/3-bet op de flop, maar alleen called wanneer jij raist. Wanneer hij dan weer over de top komt dan kan je er van uitgaan dat je redelijk hard crushed bent. Door te raisen bescherm je de hand wel beter tegen het superdrawy board en kan je elke blank turn door blijven knallen. Het is alleen de vraag of je hiermee je hand in een bluf verandert. Imo niet, als villain met slechtere handen en draws kan callen en alleen beter shoved.

Hoe dan ook, dit blijft een hele lastige en zelf weet ik hier eerlijk gezegd ook niet wat de beste line is. Daarom laat ik 'm nog even open zodat andere judges hun mening kunnen delen.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Thanks Wryzeth.

Ik speel mijn made hands vaak te passief dus vandaar mijn twijfel op de flop. Ik snap je argumenten voor een raise op de flop en ben ook erg benieuwd wat nu de beste line zou zijn.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Ik had de donkbet wel geraist voor protection, maar ja, dat wil nog niet zeggen dat dat het meest EV+ is.
      Wel lekker lucratief handje btw :)