86s blinddefence

• yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Speel deze hand tegen een 16/15 met 43% stea, 49%cbet flop l , 37% wts over een 2.1k sample
      gezien hij vrij weinig cbet , klein opent en graag naar sd gaat , denk ik dat ik prima kan callen voor blinddefence ondanks zijn kleine stack .
      ik flop een openender met een BDflushdraw en 1 highcard
      ik beslis te gaan donken , gezien ik niet wil ch-raisen , gezien ik dan nooit meer kan folden als hij shoved ,terwijl ik niet met een naked openender ai wil .
      op de turn komt een ideale barrelcard , als hij een draw /7X had gaat hij nu folden , een Q mss niet , maar er zijn enorm veel rivers die ik kan shoven waar hij bijna altijd moet folden .
      1 van de goeie kaarten komt op de river , en ik shove , waar hij bijna niks behalve setlike handen kan callen.
      wp ?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $1(BB) Replayer
      SB ($101)
      Hero ($233)
      UTG ($78.25)
      UTG+1 ($92.25)
      UTG+2 ($101)
      CO ($139)
      BTN ($41.35)

Dealt to Hero 8:diamond: 6:diamond:

fold, fold, fold, fold, BTN raises to $2.50, fold, Hero calls $1.50

FLOP ($5.50) 5:heart: Q:club: 7:diamond:

Hero bets $3.90, BTN calls $3.90

TURN ($13.30) 5:heart: Q:club: 7:diamond: A:heart:

Hero bets $10, BTN calls $10

RIVER ($33.30) 5:heart: Q:club: 7:diamond: A:heart: J:heart:

Hero bets $216 (AI) (villain 25 left)
  • 2 antwoorden
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
      Speel deze hand tegen een 16/15 met 43% stea, 49%cbet flop l , 37% wts over een 2.1k sample
      gezien hij vrij weinig cbet , klein opent en graag naar sd gaat , denk ik dat ik prima kan callen voor blinddefence ondanks zijn kleine stack .
      Ik vind dit nogal tegenstrijdig met je argumentatie om hier te gaan barrelen. Dit is juist een tegenstander die zelf niet graag bet, die je licht gaat downcallen met any Qx of zelfs minder en niets gaat folden ook al vallen er scarecards, helemaal niet in een blindbattle.

Pre-flop lijkt me dit trouwens echt een fold, met dit soort speculatieve handen kan je vrijwel nooit +EV spelen als je tegenstander een kleine stack heeft, daarnaast zit je uit positie en bovendien heb je weinig foldequity post-flop tegen deze tegenstander en kan/wil je dus geen semi-bluffs maken, waardoor je zelfs als je een draw flopt in een hele lastige spot terecht komt. Je kan niet check/raisen (je commit jezelf en hij zal licht broke gaan, no foldequity), villain gaat niet folden op barrels (hoge WTS, blindbattle) en check/callen ook vaak niet gaat werken (je krijgt slechte odds, weinig implied odds vanwege villains stacksize).

As played denk ik dat check/call flop nog de beste line is, villain c-bet niet veel (waarschijnlijk nog wel op dit board) en zal vaak de turn opgeven indien je niet fold, of hij gaat voor potcontrol op de turn met zijn showdownvalue (omdat hij nogal stationy lijkt en niet graag zelf bet), waardoor je anyhow een gratis riverkaart te zien krijgt. Bet hij de turn wel dan kan je kijken of je nog genoeg implied odds hebt om nog een keer te check/callen. Afhankelijk van de river en van je reads op villain kan je nog besluiten om de river te bluffen indien villain de turn heeft behind gechecked, of op te geven. Maar imo is dit een spot waarin je dus sowieso nooit echt +EV kan spelen en pre-flop al beter had kunnen folden.
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      sluit me helemaal bij wryzeth aan.

snap eigenlijk niet wat je probeert te reppe, aq zou je wel 3betten of c/r.
      enige draw op de flop mist dus kunt niet veel hebbe. a7 zou je niet donken en sets al helemaal niet.

misschien zwakke q maar dan is de top van je range toch qj.

en vraag me af of je jq wel kunt donk shove op river.

zijn imo maar 2 handen waar je in fd bij kunt hebbe die je zou kunne donke en dat is q10 en 68 van harte.

dus al met al niet zo fijn gespeeld. vooral omdat hij zovaak naar sd gaat.