Nieuwe aanwinst

• MagicKid16
      MagicKid16
      Bronze
      Goedemiddag allemaal,

Zou me even kort voorstellen..
      21 jarige verkoper uit het oosten van het land, inmiddels een jaar "serieus" bezig met het spelen van poker zowel live als online.

Na redelijk wat succes in de welbekende kroegentoernooitjes begonnen met online spelen, en net als vele dacht ik op een gegeven moment dat het rigged was .. want ik kon niet winnen ! :facepalm:
      Inmiddels al over dat punt heen en probeer ik elke dag beter te worden, dit door het bespreken van handjes met vrienden ( en nu met jullie ) / video's kijken / artikelen lezen.

Ik speel voornamelijk op stars & partypoker, speel voornamelijk 6max sng & mtt. Hou me momenteel nog helemaal niet aan een fatsoenlijk brm, dus daar moet ik ook mee beginnen..

Heb een tijd geleden op aanraden van wat pokervrienden HEM aangeschaft, alleen doe/kan hier momenteel nog weinig mee dus daar zou ik ook graag wat hulp van jullie bij hebben.

Mochten jullie vragen hebben, vuur ze af..
      En ik hoop dat we veel aan elkaar kunnen hebben!

Groeten MagicKid16
  • 15 antwoorden
    • Toxicgod
      Toxicgod
      Bronze
      Hey Magickid16,

Welkom op het forum. Aan een fatsoenlijk BRM houden is wel belangrijk. Goed dat je dat zelf ook ziet en hopelijk ga je het ook hanteren ;)

Als je HEM hebt aangeschaft zou ik het gebruiken ook. Erg zonde als je een HUD kan gebruiken maar het niet doet. Of je moet het echt niet fijn vinden.
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Hey MagicKid16,

Leuke introductie! Goed om te horen dat je elke dag aan je spel wil werken. Daarvoor ben je bij PokerStrategy.com zeker aan het goede adres. ;)

Een goed forum om over handen te praten is trouwens het handbeoordelingsforum, dat vind je hier.

Wat verkoop je zoal trouwens? En welkom btw. :)
    • MagicKid16
      MagicKid16
      Bronze
      Allereerst beide bedankt voor het welkom..

@toxicgod : Klopt wat je zegt over BRM, heb vandaag voor mezelf een plan gemaakt waarin ik 1$ 1table sng 6max aan hou als maingame. Wil beginnen met een 100$roll op partypoker. Voor mijn gevoel is het daar een stuk softer als op PS. ( mee eens? )
      Voor vandaag was ik te ongeduldig om op zulke lage limieten te grinden, alleen nu zie ik toch wel in dat het nodig is om me naar hogere levels te brengen..

En over HEM, ik gebruik me hud nu wel maar haal er veel te weinig info uit. Heb vandaag wel een aantal artikelen gevonden waarin wat meer info staat over wat de statistieken precies zeggen, dus hier ga ik nog even doorheen. Jullie misschien nog tips of tricks mbt HEM (of iets anders :P ) ?

@Nordin : Thnx ! Ja heb momenteel veel vrije tijd ( en motivatie ) dus tijd zat om me te verdiepen in poker. Verkoop mobiele telefonie ( zakelijk ), dus alle ondernemers hier.. meer dan welkom!
    • Toxicgod
      Toxicgod
      Bronze
      Ik heb helaas weinig ervaring op PartyPoker. Dus kan niets vertellen over het niveau daaro. Wellicht dat iemand anders daar antwoord op kan geven

Qua stats e.d. raad ik je echt aan op deze thread eens te lezen: Het gebruiken van stats in je HUD

Laat maar weten of je er wat aan hebt gehad ;)
    • MagicKid16
      MagicKid16
      Bronze
      @ Toxicgod : Thnx voor het artikel ! heb hem net goed doorgenomen en kan hier zeker wat mee. Alleen de links in de reacties over wanneer een stat echt betrouwbaar is werken niet, weet je misschien waar ik die kan vinden ? Ga nu effe stoeien met me HUD en daarna een sessie spelen, ben benieuwd hoe het me gaat bevallen..

en oja op welke site & wat speel jij ?
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      Op zich kun je met een roll van 100$ ook al de 2$ SNG's spelen, alleen moet je dan wel een plan hebben om op tijd down te moven, als je bijvoorbeeld nog maar 75$ over hebt. En dan weer upmoven als je terug de 100$ hebt gehaald. En PartyPoker is inderdaad wel wat softer dan Pokerstars. Dit is in ieder geval zo bij de 9mans sng's, heb zelf geen ervaring met de 6mans maar het lijkt me dat die dan ook softer zijn op partypoker.
    • MagicKid16
      MagicKid16
      Bronze
      @badassbart : bedankt voor je reactie. Alleen is er zover ik weet geen 2$ sng op partypoker, zo wel .. waar vind ik die ?
      Speel je ook sng op party ?
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MagicKid16
      Alleen de links in de reacties over wanneer een stat echt betrouwbaar is werken niet, weet je misschien waar ik die kan vinden ?
      Hey MagicKid16, die link klop idd niet meer. Dit artikel is daarna verplaatst. Alleen is het artikel slechts zichtbaar voor mensen met een Silver status en hoger. Hier kun je meer lezen over ons statussysteem:

http://nl.pokerstrategy.com/status-points/.

Het is trouwens erg makkelijk om Silver te worden: als je met het startkapitaal tien dagen pokert en minimaal 1 StrategyPoint per dag haalt dan ben je er door de bonuspunten die je van ons krijgt al. :)
    • MagicKid16
      MagicKid16
      Bronze
      Oke Nordin bedankt !

Heb nu 58 punten als het goed is.. dus nog effe doorspelen vanavond. Heb me hud ook aangepast en werkt een stuk overzichterlijker! + dat ik nu wat meer kan met wat er staat. :f_cool:
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MagicKid16
      Oke Nordin bedankt !

Heb nu 58 punten als het goed is.. dus nog effe doorspelen vanavond. Heb me hud ook aangepast en werkt een stuk overzichterlijker! + dat ik nu wat meer kan met wat er staat. :f_cool:
      Graag gedaan. En goed om te horen dat je al over de helft bent! :)
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Welkom Magic, je komt erg leergierig over, dus dat is een goed teken!
      Veel plezier hier, en natuurlijk veel succes aan de tafels :D
    • MagicKid16
      MagicKid16
      Bronze
      Dankje Bob!

Natuurlijk wil ik graag leren en mezelf ontwikkelen in me spel.
      Denk na een paar dagen op deze site rondgekeken te hebben, hier al een aardig eind vooruit mee te komen. Ga binnenkort ook maar eens wat handjes posten.
    • BBozz74
      BBozz74
      Bronze
      Ik dacht al redelijk thuis te zijn in de afkortingen, maar kom hier toch wat nieuwe dingen tegen. Wil iemand me uitleggen wat 'rigged', BRM, HEM, HUD betekent?
      Vast bedankt!!!!
      groeten van een nieuwe speler, die graag beter wil worden...
      BBozz 74
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      rigged is wat mensne zeggen die denken dat de pokerclients geen random kaarten zouden delen maar 'opgezet spel ' zijn
      brm=bankrollmanagment
      hem=holdem manager (programma)
      hud= een schermpje (van bv hem) dat op je tafels verschijnt en je statistieken over spelers toont
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Hallo BBozz, misschien kun je ook eens een voorsteltopic maken, dit zou direct een mooie introductie zijn!

Over je vraag:

• Rigged = Engels woord dat wil zeggen dat het allemaal opgezet spel is
      • BRM = Bank Roll Management, dit is een systeem waarbij je je bankroll en buy-ins zo kiest dat je de kans om broke te gaan héél klein is. Voor meer info verwijs ik je graag naar de artikelen
      • HEM = Hold'em Manager, programmatje waarmee je statistieken, grafiekjes en nog veel meer dingen mee kan doen.
      • HUD = Heads-Up Display, dit is iets dat op je tafel zichtbaar is wanneer je een trackingssoftware zoals HEM gebruikt. Bij iedere tegenstander kun je dan zijn statistieken zien van bv hoevaak hij naar de flop gaat etc.