NL10-Turn flush

• D4rkDud3
      D4rkDud3
      Bronze
      No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

CO ($12.20)
      Button ($15.48)
      SB ($9.64)
      BB ($11.67)
      UTG ($13.30)
      Hero (MP) ($10)

Preflop: Hero is MP with 8, 7
      1 fold, Hero bets $0.30, 1 fold, Button calls $0.30, 2 folds

Flop: ($0.75) 3, K, 10 (2 players)
      Hero bets $0.50, Button calls $0.50

Turn: ($1.75) 4 (2 players)
      Hero bets $1.30, Button raises $2.60

Total pot: $4.35

Ik speel normaal .02/.04 op bwin, maar probeer enkele shotjes te nemen op 10NL wanneer br het toelaat; heb vroeger wel 10NL gespeeld op Stars, maar dat is wel lang geleden dus boeit niet zoveel. Komt erop neer dat mijn ervaring op dit niveau op dit moment verwaarloosbaar is.

Ik open hier 87s enkel omdat deze tafel mij zeer zwak postflop leek, en ik dus zowel enkele mooie flops kan hitten als gewoon vaak de pot oppakken met een cbet.

Villain speelt 15/8 (vrij kleine sample), 3b:4.4
      AF 3.3 (Flop AF 5.0, Turn AF 2.2)

Flop bet ik om pot te bouwen, en omdat hij hier nog wel een deel van zijn range foldt.
      Turn hit ik een flush en bet ik voor value. Zoals eerder gezegd is mijn ervaring op 10NL nihil, dus ik vraag mij af op wat voor een range ik hem moet zetten wanneer hij minraiset. Na mijn turnbet heb ik nog $7.90 behind. (als ik zijn minraise call heb ik dus nog 6.60$ in een pot van 6.95$)
  • 3 antwoorden
    • D4rkDud3
      D4rkDud3
      Bronze
      Ik had het misschien in de vorige post moeten zetten, maar was het vergeten.
      De reden dat ik vraag welke range villain hier heeft is omdat ik op 4NL nog vaak genoeg villains zie spazzen met random stuff/handen met redelijke SD value (PP, AsTx,QsTx,KxQs)) of slechtere made hands (2p,sets). Op 10NL weet ik niet met welke handen ze dit nog doen. Tegen een valuerange van 2p, sets en hogere flushes doen we het vrij goed:

uit Pokerstove:
      Board: Ks Ts 3d 4s
      Dead:

equity win tie pots won pots tied
      Hand 0: 27.922% 27.92% 00.00% 258 0.00 { KK, TT, 33, AsQs, AsJs, KTs, QsJs, KTo }
      Hand 1: 72.078% 72.08% 00.00% 666 0.00 { 8s7s }

Maar als tighte spelers op 10NL dit enkel doen met een flush (die gezien zijn stats, ongv. altijd hoger is dan de onze) is 8s7s hier niet veel meer waard.
      Aangezien een minraise er vrij nutsy uitziet, maar ik geen recente ervaring heb op 10NL vroeg ik me af of we hier een fold kunnen vinden.
      Misschien is een andere mogelijkheid call turn/check call blank river om villain de kans te geven om zichzelf te valueownen met slechter (i.e. sets en 2ps) /verlies te minimalizeren tegen betere flush.

PS: waarschijnlijk denken sommige mensen dat ik enkel wil folden omdat Villain hier uiteindelijk een flush toonde maar dit is niet waar. Ik vraag me gewoon af of spelers op 10NL deze line met andere handen ook kunnen nemen. Ik zou het nogal raar vinden als villain hier met iets compleet random loopt te minraise bluffen, en ben benieuwd hoe ik volgens jullie dergelijke situaties kan aanpakken.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hoi Darkdude,

Leuk dat je shotjes neemt! Ik weet dat Bwin zeer fishy is en dan is het wel handig dat je ze hard valuebet. een hand als 8:s7 daarentegen gaat vaak gespeeld worden in omgevingen waarin je je UTG/MP range moet disguisen want anders bestaan die alleen maar uit ATs+,ATo+,KJs+,KQo+ en 22+

87s flopt geen solid toppair, heeft meestal Turn & Rivercards nodig om haar draw te completen (=semibluffen tegen fish :f_confused: ) etc.

In 't geval dat er alleen mensen op jouw tafel zitten die pre veels te veel callen en op de Flop veel ABC gaan spelen dan kan het nog wel door de beugel.

Over de Floprange nadat ie jouw cbet called; we kunnen zeggen dat ie KK/TT sowieso niet heeft omdat ie wellicht preflop gaat 3betten én nog is de kans heeft om postflop te gaan raisen ter protectie.

Zijn range is dus QJs, Flushdraws, Kx, QT,JT,AT met 1 bijv.

Op de Turn hit je je flush maar de key vraag is:

Gaat Kx, Tx met 1 de Turn wel callen of niet?

Deze persoon speelt 15/8 en dat is relatief nitty en dat betekent dat wanneer je geraised wordt ik heel weinig redenen zie dat ie dit zou doen met bijv. sets, 2 pairs of zelfs een hand als A:s3

Je equity hier is erg mager, je zit OOP en een 3bet isoleert je alleen verder. callen is ook niet +EV omdat het heel moeilijk value extracten is op de River.

Je hebt hier iets meer nodig dan AF qua stats. Door je gelimiteerde sample size kan je niet veel met stats en moet je meer af gaan op VPIP/PFR & eerder gespeelde handen

Tegen bijv. een 31/14 speler knal ik het er wel in bijv. omdat ranges wat wijder zijn

Mvg,
      Gerv
    • D4rkDud3
      D4rkDud3
      Bronze
      Thanks voor de reply.
      Mijn twijfel ontstond ook door het feit dat ik geen decent sample size/echte history met die gast heb en bovendien amper 10NL gespeeld heb. Daarom vond ik het wel een lastige spot.

Ik zou trouwens idd in MP 87s wrs beter folden, maar soms is het moeilijk om mijn ranges te verkleinen omdat ik het gewoon ben om superwijd te openen en winstgevend te kunnen spelen op 4NL op eigenlijk alle posities aangezien ze daar heel slecht postflop spelen.
      Vanaf nu MP niet meer 8s7s spelen en dan is het probleem eigenlijk vanzelf opgelost.