Speel ervaring - advies

• Winnerkop
      Winnerkop
      Bronze
      Ik speel op sites poker party en pokerstars. (kleine buy in 2ct).
      IK lees veel boeken over poker (nederlands en engels) en probeer spelenderwijs ervaring op te doen. Ben nu een een jaar bezig met combinatie studeren en spelen.

Het overkomt mij regelmatig dat een periode met enige winst op een van biede sites over gaat in een periode met verlies (niet echt bad beats). Af en toe bekruipt mij het gevoel dat er gestoken wordt in de kaarverdeling (KK geven en AA er achter zetten). Full house tegen four off a kind etc etc. De texture van de board is in veel gevallen ook niet lezen. Uiteindelijk met een mogelijk doel om geld te laten storten. Ik heb wel gelezen dat niet moeilijk danwel niet bewijsbaar is en daarom maar moet worden vergeten.

Je komt inderdaad veel fish tegen (loose players) die (ondanks slechte potodds) blijven inzetten tot de laatste kaart gespeeld wordt (op straten en full houses off sets) Het lijkt elke keer weer dat zij er mee wegkomen
      Wat adviseren jullie; hogere limieten spelen (en hoe hoog dan). Uiteraard vraag ik mij ook af wat ik fout doe. (ik heb een kleine range (speel tight agressief) wissel CB's af met checks. Wissel bets af van 3 tot 5 keer de big blind.

Wie kan mij een advies geven.

IK blijf tot op heden gelijk spelen (geen verlies maar ook geen winst)
  • 6 antwoorden
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Het klinkt alsof je veel te veel leaks in je spel hebt (zoals c-bets afwisselen met checks en random andere betsizing gebruikt) en dat niet onder ogen wilt zien. De bullshit dat pokersites mogelijk "rigged" zijn zoals jij zegt irriteert me altijd mateloos, al ben je natuurlijk vrij om dat te denken. Ik hoor winnende spelers er namelijk nooit over, alleen verliezende spelers.

Als je NL2 niet eens kan beaten, denk er dan alstublieft niet aan om op hogere limieten te gaan spelen, want dan word je helemaal weggespeeld.

Je bent al lid sinds 16 maart en dit is je eerste post. Misschien moet je vaker handen posten en wat actiever aan je spel gaan werken, ook bijvoorbeeld door het volgen van coachings, het kijken van video's en het discussiëren met andere PokerStrategen op het forum? Dat zal je spel enorm vooruithelpen en je veel inzichten geven die je zo te zien niet in je eentje hebt kunnen ontdekken. ;)

Ik ben express kritisch trouwens, het is voor je eigen bestwil. Maar één ding kan ik je wel beloven; als je niet beseft dat je spel altijd beter kan én moet om een winnende speler te zijn en dat je helemaal niet zo goed bent als je zelf denkt, maar in plaats daarvan pokersites beschuldigt van oplichterij, dan is winstgevend poker niet voor je weggelegd.

Mocht je wel open staan voor positieve en opbouwende kritiek, dan ben je hier aan het goede adres en dan wens ik veel succes met het verbeteren van je spel. Mogelijk kom ik je nog tegen bij de handjudgings. ;)
    • elsifonio
      elsifonio
      Bronze
      met je zilver status kan je hier al enorm veel leren hoor,bekijk wat video's en speel sit&go's of mtt's :) cash game raad ik af aan je uitleg te lezen :D (ik doe het zelf niet graag :D ) zoek een spel bv mtt of sit&go dat bij je past,speel in het begin GEEN turbo's,in de gewoon sitégo's of mtt's heb je meer tijd om op een goede hand te wachten.rn je leert geduldig te worden :D :D :D

GL @ the tables

grtzzzzzz el.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Ik heb ook gigantisch veel gelezen aan boeken en artikeltjes. Ik heb daar ook heel veel van geleerd, maar naast deze (basis) kennis was het het posten van handjes en het discussiëren daarover, wat me het snelst vooruit bracht.
      Volg Wryzeth's advies dus.

Zelf speel ik tegenwoordig cash games en tijdens iedere sessie markeer ik een paar handen, waar ik niet zeker over was en post die op het forum na afloop.
      Volgende dag even de reactie's lezen en zelf weer reageren etc.
      Ook probeer ik af en toe mee te discussiëren over andermans handen (op mijn limiet).
      Het is echt heel verhelderend en ik weet zeker dat je NL2 gaat verslaan als je dat zo gaat doen.
    • Grexnl
      Grexnl
      Bronze
      Start een blog en houd je doelen bij! Voor je eerste contacten op dit forum kan dit alleen al prima zijn. Verder moet je veel aan je spel werken, zelfs op NL2/NL5. De middelen die pokerstrategy.com beschikbaar stelt zijn hiervoor meer dan prima.
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      volgens mij win je meer als je niet leest ;)
      ik heb nog nooit een boek gelezen en ook bijna geen artikelen.
      En toch win ik hier en daar wel wat :)
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door vietlam
      volgens mij win je meer als je niet leest ;)
      ik heb nog nooit een boek gelezen en ook bijna geen artikelen.
      En toch win ik hier en daar wel wat :)
      ja maar jij hebt connecties en een fotografisch geheugen, verschil mot er zijn