Getimede toernooien

• schaapbeh
      schaapbeh
      Bronze
      Misschien dat dit als eens eerder naar voren gekomen is op andere pokersites, maar ik had het nog niet eerder gezien. De getimede toernooien. Na een aantal blindlevels is het toernooi afgelopen onafhankelijk van hoeveel spelers er nog in het toernooi zitten.
      Dit is nu op pokerstars gekomen zie ik net. Spelers ontvangen een percentage van de prijzenpot op basis van hun chipcount. Hoe zouden jullie deze toernooien anders spelen dan een regular mtt?
  • 15 antwoorden
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Volgens mij is het een double up en niet op basis van chipcount (kan me vergissen)? Als het op basis van chipcount is dan zou ik zelf veel handen proberen te spelen om chips te vergaren... als het een double up is gewoon standaard strategie aanhouden
    • YxieAA
      YxieAA
      Bronze
      dit zijn ze. Lijkt me wel leuk om er eens 1 te proberen. Hoe je het best kan spelen hangt denk ik ook wel een beetje van de duur af.

URL=http://imageshack.us/photo/my-images/856/timedtoernooiengroot.jpg/][/URL]

Uploaded with ImageShack.us
    • ILTGGT
      ILTGGT
      Bronze
      Heb de resultaten van gisteren eens bekeken. Met toernooien van hele korte duur, 30 min of 60 min, is niet echt veel te verdienen. De eerste had maar 11 $ voor een 2.2 $ buyin. Die van 180 min zou ik wel eens willen proberen.

Ze zouden beter het aantal spelers itm beperken zoals bij andere toernooien, dat zou de prijzen de hoogte in jagen en dit format wel interessant maken, gezien je dan exact weet wanneer een toernooi is afgelopen en er toch degelijke prijzen zijn voor de eersten.
    • JinEX
      JinEX
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ILTGGT
      Ze zouden beter het aantal spelers itm beperken zoals bij andere toernooien, dat zou de prijzen de hoogte in jagen en dit format wel interessant maken, gezien je dan exact weet wanneer een toernooi is afgelopen en er toch degelijke prijzen zijn voor de eersten.

als ze dat doen zullen mensen bij die van 30min bijvoorbeeld gelijk op sitting out gaan als ze hun stack hebben verdubbeld
      en dan zal het toch wat lastiger zijn om itm te komen

opzich wel leuk dat er een tijdslimiet aan zit
      wel jammer dat die van 30min zo laat pas begint...
    • ILTGGT
      ILTGGT
      Bronze
      Heb er daarnet eentje gespeeld van 90 minuten. Was wel leuk, veel actie, veel all ins. Had in de laatste minuut niet zo een grote stack, iets van een 5K. Laatste spel van het toernooi had ik 89s en er kwam een 892 flop. Ben all in gegaan om te proberen een grotere cash te maken. Kreeg 2 callers, eentje met A9 en eentje met QQ. Viel er op de river nog een 2 en bye bye cash :facepalm: .

Er waren maar 95/716 spelers itm. Denk dat ze de blindlevels wat aangepast hebben om minder spelers itm te hebben en zo had de eerste dan toch 68 $.
    • ILTGGT
      ILTGGT
      Bronze
      Heb er al redelijk wat gespeeld nu. Ik vind die van 60 tot 120 minuten wel leuk. 15 of 30 minuten is te kort, haalt niet echt veel uit om die te spelen en 180 minuten is dan weer aartsmoeilijk om itm te geraken.

Rijk zal je er niet van worden. Heb mijn laatste 4 toernooien telkens gecasht, het laatste zelfs gewonnen 4 - 6 - 10 - 41 $.

De meesten vliegen er in vanaf de eerste hand. Na een half uurtje is al de helft van het spelersveld weg, zelfs met lage blindlevels van 15 minuten.

Ik speel vrij tight in het begin en sla keihard toe als ik een big pocket heb of vol de flop tref. Meestal is er wel een donk die mijn all in callt met 46s of een klein paartje.

Zou mooi zijn als ze die in SNG vorm moesten aanbieden, kwestie van wat volume te kunnen spelen. Ga dit maar eens voorstellen.
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      Dit zit denk ik qua strategie tussen een toernooi en een cashgame in lijkt me toch? Zeker als het deepstacked is.
    • Napooo
      Napooo
      Bronze
      Kunt ge in die toernooien van 15 minuten ni gwn op sitout gaan? Zag nu wel dat blinds echt hoog zijn, dus mss haalt ge da toch niet. Iemand al ervaring mee?
    • JinEX
      JinEX
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Napooo
      Kunt ge in die toernooien van 15 minuten ni gwn op sitout gaan? Zag nu wel dat blinds echt hoog zijn, dus mss haalt ge da toch niet. Iemand al ervaring mee?
      waarom wil je op sitting out gaan?
      je krijgt toch uitbetaald tov de hoeveelheid chips je hebt?
      dan krijg je straks misschien je halve buy in terug
    • kokkie1975
      kokkie1975
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door JinEX
      ze zijn nog aan het kloten met verschillende uitbetalingsstructuren, zal dus een btje afhangen hoe die is.
      heb die van 15 min nog niet gespeeld dus kan dr verder niks over zeggen.
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door JinEX
      Je krijgt volgens mij ALTIJD je buyin terug als je nog "leeft" ... het resterende geld wordt verdeeld overeenkomstig de hoeveelheid chips
    • Napooo
      Napooo
      Bronze
      Nee, had het daarna ook al zelf gezien. Je krijgt de helft van je buy in terug en de andere helft wordt verdeeld op basis van chips. Dus zelfs als je itm komt, kan je verlies maken. Op sit out gaan, is dus niet aan te raden, zelfs als je itm zou geraken :P
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Ik kreeg vorige keer iig mijn hele buyin plus een beetje terug. Dat stond specifiek in de email. Maar misschien is dat weer veranderd.
    • ILTGGT
      ILTGGT
      Bronze
      Ja ze zijn volop aan het "kloten" met beginstack, blindlevels en uitbetalingsstructuur.

Vooral die hoge blinds vanaf het begin zijn een ramp. Als je het eerste kwartier niets krijgt, dan ben je de sigaar.

Geef mij maar 90 of 120 min. toernooien met lage blinds bij het begin.
    • Napooo
      Napooo
      Bronze
      ja, kheb er eens ene gespeeld. Wa een ramp was toch da. Na kwartier was het al push/fold :facepalm: