Beetje jammer

• gffrtpoker
      gffrtpoker
      Bronze
      Het is ontzettend zonde maar het is toch vaak een probleem waar ik tegenaan blijf lopen en waardoor maar niet vooruit kom althans niet kwa bankroll...

Er wordt toch echt met blinds gestrooid op de microstakes op PP toch blijft het telkens het geval dat mijn grinds van duizenden handen per week en profits daarvan die door de microstakes niet al teveel echte waarde hebben vernield worden door de calling station riverbeats.
      Bijvoorbeeld JJ vs TT op een laag drawdry bord dat hij op de turn checkraise shoved en op de river een tien hit ... en daardoor dus +- 100 BB verliest ,
      als je dan bijvoorbeeld over 1800 handjes een profit hebt op een ( normale ) avond van +- 300 bb
      .
      De volgende dag:
      in 100 handen JJ vs TT geriverd voor 100 bb
      Azen tegen Qeeuns geriverd
      Ak vs 58 vanaf de bttn raise naar 0.08 hij reraised naar 0.24 waarop ik hem all in zet met zijn 0.58 centjes en hij called en het bord Q J 5 8 5 laat zien ...
      stond na die 3 specifieke handen uit de 100 gedeelde dus op +- 225 verlies wat ongeveer gelijk staat aan een avond waarin het een beetje meezit ...
      ik snap dat het echt niet de meest ergste beats zijn en het gaat ook niet om ofdat ze ziek zijn meer om het geheel van dure suckouts krijgen maar daar tegenover maar weinig echte handen afbetaald krijgt ookal mag dat mss tegenstrijdig klinken.

Er zullen vast wel mensen zijn die ook met een dergelijk soort probleem als dit worstelen beetje het idee van 3 dagen licht profitje maken van als voorbeeld 500 bb en daar dan tevreden mee te zijn over de afgelopen dagen gezien en er vervolgens in een sessie van nog geen 100 handen doorheen ziet suckouten,

Het gaat mij ook echt niet om die paar luttele centen die ik verlies maar wil het spel toch graag leren en een kleine stijgende lijn in je bankroll is toch wel prettig en toch een vereise voordat je omhoog gaat in stakes,
      het lijkt er gewoon vaak op dat handen die je afbetaald had kunnen krijgen dan toch vaker de mist in gaan dan je verwacht aan de hand van de odds die jij tegenover je tegenstanders kaarten hebt.
      Mss een wat domme vraag maar is het minder op de iets wat hogere stakes waarin spelers snappen wanneer ze een domme move maken en de suckouts daardoor wellicht minder vaak voorkomen als je ruim voor staat op de flop of turn ?
  • 11 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Op de hogere limieten ga je misschien minder suckouts om je oren krijgen maar spelers gooien het er daar ook niet meer in met 58o ;) Ik denk dat het een stuk moeilijker wordt om afbetaald te krijgen en dat je non-showdown winnings belangrijker worden. Maar ik begrijp je verhaal wel, ik heb er zelf ook vaak last van. Je moet proberen om zo min mogelijk te verliezen als je in een downswing zit, dus niet gaan tilten. Als je het geld er goed in krijgt ga je vanzelf weer winst maken. Ik heb vorige week ook slecht gedraaid maar sta nu weer up.
    • dennisberg82
      dennisberg82
      Bronze
      [quote][i]

Het gaat mij ook echt niet om die paar luttele centen die ik verlies maar wil het spel toch graag leren en een kleine stijgende lijn in je bankroll is toch wel prettig en toch een vereise voordat je omhoog gaat in stakes,
      het lijkt er gewoon vaak op dat handen die je afbetaald had kunnen krijgen dan toch vaker de mist in gaan dan je verwacht aan de hand van de odds die jij tegenover je tegenstanders kaarten hebt.
      Mss een wat domme vraag maar is het minder op de iets wat hogere stakes waarin spelers snappen wanneer ze een domme move maken en de suckouts daardoor wellicht minder vaak voorkomen als je ruim voor staat op de flop of turn ?[/quote]hoi!

ik (en ik denk iedereen wel) heb dit ook vaker gehad en op het moment baal je heel erg!!! alleen als je met AK een 58 allin krijgt doe je het toch goed ondanks dat je het potje verliest! op de hogere limieten zal je dit niet voor elkaar krijgen en zal je vaker van draws verliezen waar je ook weer gefrustreerd van raakt!

Wat je voor jezelf kan doen is een limiet voor verlies instellen....
      je noemt dat je op 5 redelijke avonden wat wint en alles in 1 slechte avond verliest.... zeg bv dat je max 200 BB wil verliezen op een avond, stop en ga de volgende dag weer verder. Geluk blijft een element van het spel. zo minimaliseer je je verliezen terwijl je op goede dagen lekker wint!

succes!
    • gffrtpoker
      gffrtpoker
      Bronze
      Dank jullie beiden voor jullie reacties om daar maar mee te beginnen.
      Ik ben na de geposte gebeurtenissen gisteren ook gestopt met spelen dit vanwege het in een reactie al aangegeven limiet waarmee je gewoon stopt als je dat verliest ( Dit pas ik al half half toe alleen nog niet een vast limiet aan BB).
      Het was alleen voor de zoveelste keer dat je eigenlijk heel erg zin hebt om een te spelen en dan je profits in 100 handen ziet verdwijnen aan suckouts waardoor je dan vanuit zelf opgezette discipline de stekker eruit moet trekken.

Het lastige hieraan vind ik onder andere dan ook dat je de stekker eruit moet trekken soms wetende dat je gewoon geld uit zo'n speler kan maken na aanleiding van zijn plays...
      Ben zelf ook weleens blijven spelen na zulke gebeurtenissen en het is op zo'n dergelijke ik zal het maar even riversuckoutavond noemen dan vaak spelen om aan het eind van de avond dichterbij de 0 te staan als resultaat.

Is trouwens niet de key tot microstakes beaten ontiegelijk veel handen spelen met een over het algemeen continuerend winst spel ?
      Dit zodat je op de lange termijn die suckouts niet meer zulke bites uit je bankroll nemen ofwel de lange termijn ietsje korter maakt door het spelen van veel handen ?
      Want als de odds kloppen bij dit soort handen zou ik als ik de hand zo zou spelen zeer vaak winstgevend moeten spelen toch ?
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Ja dat is ook zo. Hoe meer volume hoe minder variance. Ik ben zelf gestopt met denken in sessies. Je kunt je resultaten beter over een grotere periode bekijken. Dan zitten er wel dalen in maar zolang je lijn omhoog gaat doe je toch iets goed. Stoppen als je verliest is alleen zinvol als je weet dat je spel achteruit gaat. Anders zou ik gewoon doorspelen om inderdaad die vis te stacken.
    • gffrtpoker
      gffrtpoker
      Bronze
      Dankje eevQQ dat is denk ik wel een tip die ik ga gebruiken in de toekomst om niet meer in sessies te denken, Dit omdat ik iedere maand wel winstgevend speel sinds ik veel van deze site gebruik ben gaan maken.
      hiervoor verloor ik toch geregeld zo'n 60 in totaal omdat ik niet de juiste aanpak had en het door het volume dat ik draaide ging het heel langzaam maar heel geleidelijk bergafwaarts.
      Nu speel ik als je kijkt over een maand toch een profit bij elkaar en ben ik langzaam maar zeker mezelf uit die beginners verliezen aan het grinden.
    • gffrtpoker
      gffrtpoker
      Bronze
      en weer gebeurt het haast ongeloofwaardige ... Deze speler heeft een vpip van 87 hij raised preflop any 2 c-bet any 2 op de flop en turn ja het klinkt haast alsof ik overdrijf maar het was toch echt zo ....

Ik heb K 9 suited harten +- 110 BB stack ik openraise naar 0.08 vanaf de cutoff waarop de bttn het 0.14 maakt en ik besluit te callen met de gedachte bijna op elk droog bord minstens een street mee te callen ivm dat hij any two ook c-bet,
      de flop komt 3 (h) J (h) J (c) ik raise ongeveer 2/3 van de pot die hij vervolgens called op de turn valt een A ( h ) ik shove hij called en laat QQ zien ( geen harten ) de river is een Q ( h ) ...
      weer zown geval wat ik al eerder over heb gehad maar hier is toch niks tegen te doen ?
      een speler met zulke hoge vpip ratings en betting stats die dan uitgerekend tegen mij wanneer ik denk van deze gigafish te gaan profiteren hij een echte hand heeft...
      en me dan ook nog een uit mijn nut flush rivert met een 2 outer als ik me niet vergis :(
      echt zeer misselijkmakend dit soort dingetjes zo kom je natuurlijk nooit van die microstakes af
    • gffrtpoker
      gffrtpoker
      Bronze
      weliswaar zag ik de QQ natuurlijk pas nadat alle kaarten waren gedeeld en niet zoals het hierboven wellicht doet vermoeden dat ik de kaarten op de turn toen het erin werd geshoved al open gingen dus ik dacht echt dat ik hem te pakken had bij die river
    • gffrtpoker
      gffrtpoker
      Bronze
      had voor deze hand ergens in deze sessie van spelen paar honderd handen hiervoor ook KK tegen AA sb vs BB verloren en heb dit al wel vaker gehad uiteraard alleen zonder gein ik tilt echt niet op zo'n moment denk meer van ach kan gebeuren ik speel toch voor het grootste gedeelte voor mijn plezier ,
      maar na zoiets komt het dan ook vaak voor dat ik ergens op die avond nog wel een 2 outer om mun oren krijg op de river en alles wat ik hit blijkt echt net tekort te komen komt er bijvoorbeeld op de flop 8 8 4 terwijl je K8 vasthebt en heeft je tegenstander in de sb die als enige meelimpte A8 vast alle maar dan ook echt serieus alle AQ die ik kreeg ( stuk of 10 ) ben ik er minstens 7 van met een Aas ergens op het bord 2 way na een pfr van mij en alleen 1 call tegen Ak aangelopen , continue dat je volgens mij heet het gepiffed of gepipped wordt ... echt zeer lastig
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Eigenlijk wil ik je adviseren om van Partypoker weg te blijven de komende tijd. Het zal wel toeval zijn maar ook daar ondervond ik echt elke keer mensen die gewoon niets maar dan ook niets weg kunnen leggen (oostblokkers). Sinds ik veel op iPoker + 888poker speel gaat het mijn frustraties zoals de jouwe een stuk beter.
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door mvd1978
      Eigenlijk wil ik je adviseren om van Partypoker weg te blijven de komende tijd. Het zal wel toeval zijn maar ook daar ondervond ik echt elke keer mensen die gewoon niets maar dan ook niets weg kunnen leggen (oostblokkers). Sinds ik veel op iPoker + 888poker speel gaat het mijn frustraties zoals de jouwe een stuk beter.
      Dat is toch juist precies wat je wil?
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Wees blij, beter als alleen tighte rakkers.

Ga gewoon nuts minen..