3.5 - 27man - final table - AQs, hoe spelen?

• Meute7
      Meute7
      Bronze
      No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      9 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $3.11+$0.39

Stacks:
      UTG Avotinsh (4,115)
      UTG+1 Barfuss82 (2,520)
      MP1 MilJuv (3,607)
      MP2 leandroaju83 (4,259)
      MP3 Hero (5,103)
      CO vol2bet (3,810)
      BTN Bahani (6,455)
      SB sin9vka (4,351)
      BB Nickstarr (6,280)

Blinds: 100/200 Ante 25

Pre-Flop: (525, 9 players) Hero is MP3 Q:diamond: A:diamond:
      3 folds, leandroaju83 raises to 600, Hero calls 600, 4 folds

Flop: 9:club: 3:diamond: 5:spade: (1,725, 2 players)
      leandroaju83 bets 475, Hero goes all-in 4,478, leandroaju83 folds

Final Pot: 6,678

Hero wins 6,678 (net +1,575)

leandroaju83 lost 1,100

Kben niet zeker hoe AQs te spelen hier. Moet ik reraisen voor de flop, of toch callen zoals ik nu gedaan heb. En wat als je de flop mist zoals hier? Het duurde lang voor hij inzette waardoor ik bijna zeker was dat hij geen overpair had en de flop ook gemist had, vandaar mijn shove.
  • 3 antwoorden
    • liessens
      liessens
      Bronze
      voor preflop push, moet je echt al een read hebben, dat hij vrij loose opent. Call lijkt mij ook niet zo mooi meer, dus hoe tight het ook lijkt, moet je hier folden, denk ik.

Op flop, kan je push wel, maar enkel is je read niet super betrouwbaar. Als hij dit niet al eerder heeft gedaan, met overpair twijfelt hij misschien langer om de juiste betsize, om je zeker in de pot houden.
    • Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze
      Je hebt zelf 25 bb, effectieve stack is 21 bb. Tenzij villain hier zeer tight is (AJ+ 88+) call ik hier om een A of Q te hitten en hem proberen te stacken. Aan zijn betsizing te zien is het geen reg, dus zal hij waarschijnlijk A8s+ AT+ KTs+ KJs+ QTs+ QJo+ 55+ openen en nog wat random junk, je domineert vrij veel van deze range dus is een call hier denk ik de beste optie. Voor een push ben je een beetje te diep, af en toe zal iemand QQ+ AK na je hebben en je callen en dat is maar zonde van 25 bb. (SNG WIZ geeft -0.5 tot -1.5 weer)

Het hangt van de 'reads' af, hoe fishier de opponent hoe blijer ik ben met de call.

Als ik de flop niet hit, fold ik. Tenzij je ongelooflijk goed vertrouwd bent met iemands betsizing op de flop is zijn bet overshoven simpelweg hopen dat hij niet gehit heeft. Zeker een vrij grote leak in je spel, wees niet verbaasd als een fish je hier callt met 3x, 5x, 9x, 44+, AJ+ etc. (Nuja als je het dan toch wilt doen, dan is dit wel de flop waarop je het kan doen, zeer droog)
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi meute,

Met jouw stack kun je geen raises meer callen voor de flop. Het is eigenlijk vrij simpel met AQ, je speelt die hand, omdat je meestal goed zit met top pair top kicker. In dit soort toernooien zijn er genoeg fishes die met A3 of A7s raises callen, of met QT, QJ, etc., dat je ze vaak dominated hebt, en dus winst kan pakken als je allebei de flop hit.

In dit geval zit je echter met een raise voor je, je zult dan echt een goede read moeten hebben om te weten dat villain veel meer ax handen speelt dan alleen bijvoorbeeld at+ of aj+. Als je tegen AJ+ zit, heb je je tegenstander even vaak dominated (AQ>AJ) als andersom (AK>AQ), dat is dus sowieso geen profitabele situatie om preflop voor te callen.

Heb je echter wél een read, dat villain hier A8s en ATo raised voor de flop, dan kun je ~5000 inzetten om 1125 te winnen, wat met AQs tegen die range gewoon een goede deal, dus een goede push is. Ook als je dus weet dat villain loose is, is callen niet zinvol, omdat je altijd kans hebt de flop te missen, en dan moet je vaak alsnog folden, zelfs als je preflop beter was dan villain's range.

Je kunt dus eigenlijk nooit flatcallen hier, zonder goede read vind ik het een easy fold.

Zoals je speelt voor de flop, met flatcall, vind ik je push op de flop ook niet sterk. Je hebt AQ high, en de flop wordt redelijk vaak gemist door je tegenstander. Als je dan denkt hier nog voor te liggen, dan kun je altijd nog beter callen dan pushen. Immers, als je pushed, zullen slechtere handen sowieso folden, en zie ik wat betreft betere handen alleen AK en misschien zwakke pockets nog folden, maar dat is te weinig om de push profitabel te maken.

Een call is dus mogelijk, als je denkt dat villain preflop ruim opent (hoewel je dan preflop had moeten pushen, maar goed), een fold kan ook, als villain behoorlijk tight was tot dan toe. Een push op deze flop is sowieso niet handig.