AJo, Failed bluff? NL5

• Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Ik heb hier een interessante hand. Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik ermee aan moet :P

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102 by http://www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with A :heart: , J :spade: (Opmerkingen)
      4 folds, MP3 calls $0,05, CO folds, Hero raises to $0,20, SB calls $0,18, BB folds, MP3 calls $0,15.

Flop: ($0,65) K :club: , Q :spade: , 9 :club: (3 players) (Opmerkingen)
      SB bets $0,05, MP3 calls $0,05, Hero raises to $0,50, SB calls $0,45, MP3 calls $0,45.

Turn: ($2,15) 7 :club: (3 players) (Opmerkingen)
      SB bets $0,05, MP3 calls $0,05, Hero raises to $1,16 (All-In), SB calls $1,11, MP3 calls $1,11.

River: ($5,63) 9 (3 players) (Opmerkingen)
      SB checks, MP3 checks.

Ik probeer hier eigenlijk een goede hand te representeren AK, op de turn zie ik een klaveren :club: kaart en laat mijn "AK" eigenlijk veranderen in een completed Flush. Uiteindelijk win ik deze hand niet met de uitkomst:

Results follow (highlight to see): MP3 shows two pairs, vrouwen and negens (Qh Tc)
      Hero shows (Ah Js)
      SB shows two pairs, vrouwen and negens (Qd 5c)
      MP3 wins with two pairs, vrouwen and negens (Qh Tc)
      SB wins with two pairs, vrouwen and negens (Qd 5c)

Ik weet eigenlijk van beide spelers dat ze best wel noobies waren, nou is NL5 natuurlijk over het algemeen geen topniveau. Ben toch benieuwd of ik ze uit de pot had kunnen drukken of gewoon de hand op de turn beter had kunnen checken?
  • 6 antwoorden
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik zou deze hand zo snel mogelijk uit je geheugen wissen, maar wel onthouden dat dit soort blufs superspewy (en zinloos) zijn.

Ik snap wel het idee dat je wil bluffen, maar bluffen tegen vissen is sowieso al geen goed idee. Daarnaast ben je hier ook aan het bluffen tegen twee vissen (dus de kans dat ze beiden folden is nóg kleiner) en je bluft eigenlijk bijna zonder equity (nou ja, drie outs, T :club: is geen out en normaalgezien is je J of A ook geen out).

Dus wat is je idee hierachter?
      De coldcall van de SB en MP3 betekent op zich wel wat en dit board kan die calling range best goed hitten. Ze hebben hier bijna altijd een hit, een straightdraw of een flushdraw ==> fold equity = 0.

Tot slot zou ik vanaf de button isoleren naar 0.25c (misschien zelfs meer). Het zijn vissen, ze callen OOP en dan wil je graag geld in de pot hebben toch?
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Hey Bollebeertje, welkom op het handjudgingforum! Het is erg goed dat je hier komt om je spel te verbeteren, ga zo door. :)

Nu over de hand:

Je zit niet met een volle 100bb stack aan tafel. Dit is een vereiste van de bigstackstrategie. Zorg dus altijd dat je met 100 big blinds (op NL5 dus met $5,-) aan tafel zit, met auto-rebuy aan. ;)

Pre-flop is prima. AJ is een goede hand waarmee je zeker een limper kan isoleren, helemaal omdat je op de BU zit en dus altijd positie hebt.

De flop is enorm drawy en het enige wat je hebt is een gutshot. Een T (en het liefst geen T, omdat die ook een flush kan completen) is de enige kaart waar je echt blij van wordt. Omdat je tegenstanders minbetten en je maar $0.05 hoeft bij te leggen om voor een pot van $0.80 te spelen, kan je hier het beste callen. De kans dat er een T, T of T komt op de turn is ongeveer 6% en dus krijg je bijna directe odds om te callen om je gutshot te hitten. Wanneer je hier gaat raisen tegen twee slechte tegenstanders, zul je bijna altijd calls krijgen. Deze tegenstanders zullen nooit flushdraws, straightdraws, pairtjes en betere handen folden. Daarom is dit geen goede spot om te bluffen, omdat ze toch wel callen en je alleen A-high hebt.

Wanneer ze beiden callen en de turn de flush complete is het helemaal tijd om je bluf op te geven. De kans is er groot dat één van hen de flush heeft gemaakt, en zelfs als ze dat niet hebben gedaan dan zijn ze te slecht om hun pairtje te folden. Dus hier all-in gaan heeft vrij weinig zin. Een call kan nog wel, opnieuw omdat je zo'n supergoedkope prijs krijgt en je een T kan proberen te hitten.

Omdat je hier niet met een volle stack aan tafel zit is er geen river om te bespreken. ;)
    • Eurnt
      Eurnt
      Bronze
      Wilde net een reactie schrijven zie ik ineens dat darko al gereageerd had en ben het zeker met hem eens.

Preflop 25ct of 30ct is een mooie size.

Deze flop dit de 2 vissen echt super hard en ik zou hier zelf niet eens een cbet plaatsen en gewoon de hand opgeven.

De shove op de turn is gewoon je geld weggooien.

Probeer buiten de cbet niet te bluffen op deze stakes, zit zelf ook op NL5 en het werkt gewoon niet! :f_mad:

edit: die 5ct bet callen voor een non :club: ten kan wel ja
    • Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Wauw, bedankt voor de snelle reacties :) Inderdaad heel logisch als ik het zo lees. Haha en best wel stom. Ik speel volgens MSS-strategy en een beetje van mezelf, maar dat beetje van mezelf kon ik in deze hand maar beter weglaten.

Ik ga zeker nog meer handen posten, merk al meteen aan deze hand dat ik er wat aan heb :)

Groet, Marek
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Blij te lezen dat je er wat aan hebt Bollebeertje...en zo'n handen hebben we allemaal wel eens gehad hoor ;) , van je fouten moet je gewoon leren.

Ik zou zeggen...blijf handen posten en je zal zien dat je er veel van kan leren.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Fijn dat je wat hebt geleerd, ga zo door. ;)

Wanneer je trouwens via de MSS-strategie speelt dan moet je voortaan handen op dit subforum plaatsen.

Veel succes aan de tafels, met welke strategie dan ook!