AA cbet na 3-bet op droog bord

• hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($9.15)
      BB ($10)
      UTG ($7.68)
      UTG+1 ($13.53)
      UTG+2 ($7.99)
      MP1 ($10)
      MP2 ($10)
      CO ($10.01)
      Hero ($10.10)

Dealt to Hero A:club: A:spade:

fold, UTG+1 calls $0.10, fold, fold, fold, CO raises to $0.90, Hero raises to $2.10, fold, fold, fold, CO calls $1.20

FLOP ($4.45) 8:club: 4:heart: K:diamond:

villain is hier 49/4 en postflop passief. fold to cbet is 60%.

cbet je hier ja of nee?
  • 5 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Tis niet eens een cbet maar gewoon een valuebet :P Als je geraised wordt dan moet je wel folden tegen een passieve speler (tenzij hij broke gaat met TP). Waarom zou je niet betten?

Oops zag niet dat het een 3bet pot is. Een overpair kun je zoiezo niet wegleggen.
    • Eurnt
      Eurnt
      Bronze
      Die 4 staat voor PFR? Dan raised hij daar ongeveer TT+, AQs+ en AKo. Zijn range is hier dus behoorlijk tight, ik zou hier zeker een cbet plaatsen. Mocht hij TT, JJ, QQ en AQs wegleggen dan lig je voor op AKo (9 mogelijkheden) en AKs (3 mogelijkheden), lig je achter op KK (3 mogelijkheden) en tie je met AA (1 mogelijkheid).

Daarnaast zou hij ook nog fancy kunnen gaan doen met de andere handen, maar dat is onwaarschijnlijk. Ik zou hier dus gewoon voor stacks willen spelen omdat je ver voor ligt op zijn range.

Indien hij actie geeft:
      75% win
      18,75% loss
      6,25% tie

Hij geeft je volgens mijn idee 42% van de keren actie en de rest fold hij postflop en pak je alsnog de pot op.

Hope I'm right :f_confused:

edit: Hierbij aangenomen dat hij die 4% ook altijd called wat met een VP$IP 49 niet heel raar zou zijn overgens.
    • 3BetMe4Free
      3BetMe4Free
      Bronze
      ik zou hier denk ik check / iets meer als min raisen, Stel hij heeft AK speelt ie terug op je "min raise" en krijg je alles erin, Fold hij op je "minraise" heb je iig wat extra geld erin gekregen wat je anders probally niet had gehad van die vis
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Hij raised niet super veel, en zijn 9x bb raise is al helemaal raar, zijn range is inderdaad vrij tight dus ik zou hier altijd c-betten. Als hij check minraised ga ik hier gewoon broke, en verwacht ik dat hij iets van KA heeft. KK had hij als hij zo aggro speelt vs een limper ook wel ge4bet preflop. Dus ik zou c-bet broke gaan.

Preflop mag je trouwens wel naar iets van 3$ raisen, krijg je het er net effe wat makkelijker in tegen toppair op de flop.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Gewoon c-betten en het geld naar het midden krijgen. Alleen KK heeft je beat wat villain zo zou kunnen spelen, maar dat zijn maar 3 combo's terwijl hij veel meer AK combo's heeft en misschien QQ/JJ ook nog overspeelt, of zelfs KQ/KJ.

Omdat hij passief is kan je het beste zelf betten omdat hij het niet gauw zal doen. $3,- op de flop, shove turn. :)