NL 25: AK pre-flop geflat, float flop IP

• Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Yow, een nieuwe SH convert reporting for duty. :P

Poker Stars $25.00 No Limit Hold'em - 6 players
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

MP: $27.36 - VPIP: 17, PFR: 17, 3B: 11, AF: 1.0, Hands: 77
      CO: $32.45 - VPIP: 22, PFR: 21, 3B: 15, AF: Infinity, Hands: 72
      Hero (BTN): $32.91 - stats aan deze tafel weet ik niet meer, HEM pakt de hele database, inclusief mijn FR stats (lolnit).
      SB: $25.00 - VPIP: 16, PFR: 13, 3B: 0, AF: NaN, Hands: 32
      BB: $25.00 - VPIP: 14, PFR: 9, 3B: 9, AF: Infinity, Hands: 22 - fit/fold speler tot nu toe
      UTG: $26.09 - VPIP: 18, PFR: 13, 3B: 4, AF: 1.0, Hands: 68 - fold to 3-bet 100% (2), 100% c-bet (2)

Pre Flop: ($0.35) Hero is BTN with A :heart: K :spade:
      UTG raises to $0.75, 2 folds, Hero calls $0.75, 1 fold, BB calls $0.50

Flop: ($2.35) T :club: 3 :spade: Q :spade: (3 players)
      BB checks, UTG bets $1.50, Hero calls $1.50, BB folds

Turn: ($5.35) 6 :spade: (2 players)
      UTG checks, Hero bets $3.00, UTG calls $3

River: ($11.35) Q :diamond: (2 players)
      UTG checks, Hero bets $7.00

Pre-flop: villain is aardig tight. Geen groot sample, maar hij heeft tot nu nog alles gefold op 3-bets, daarnaast opent hij UTG en is zijn range dus op z'n sterkst. Daarom de flat pre-flop IP met AKo, om gedomineerde Ax in zijn range te houden en me niet te isoleren tegen beter, omdat ik niet verwacht dat ik tegen deze villain voor value kan 3-betten.

Flop: de BB ben ik niet zo bang voor, da's een fit/fold weaktight speler die uit positie geen gekke dingen zal doen. UTG c-bet redelijk klein op een drawy board 3-way. Ik heb twee overs en een gutshot to the nuts, en een backdoor 2nd-nutflushdraw. Omdat ik in positie zit besluit ik hier te floaten, mocht villain een sterke hand hebben dan heb ik best veel implied odds om mijn gutshot te hitten, wanneer villain niet al te sterk staat dan heb ik m'n twee overs, backdoorflushdraw en positie om druk uit te oefenen op de turn en river.

Turn: villain checked de 3e en ik denk niet dat hij dit ooit doet met een sterke hand als een set of bijvoorbeeld Qx omdat die hier bijna altijd zouden betten om te protecten tegen het drawy board. Dus wanneer villain check/called geef ik hem hier vooral middelmatige showdown handen zoals JJ, 88, 99 met een , Ax handen met een . Het is een kleine range, maar ik zie niet in met welke andere handen hij zo zou spelen. Ik bet hier trouwens omdat ik best veel equity heb tegen villains range, veel betere handen als kleine pocketpairs kan laten folden en omdat er veel rivers zijn waar ik kan hitten of mijn bluf door kan zetten.

River: paired de Q. Zoals ik al zei verwacht ik niet dat villain hier vaak Qx zal laten zien met zijn passieve line op een drawy board, dus zelfs als zijn range sterker is dan ik dacht en bijvoorbeeld ook nog AA/KK bevat, dan denk ik dat ik die met een goede riversizing ook nog wel kan laten folden omdat villain dan enkel een blufcatcher heeft. AA/KK is wel echt de top van zijn range hier imo en ik schat zijn range nog een stuk zwakker in dan dat. Eigenlijk verwacht ik dat villain hier praktisch altijd gaat folden wanneer ik de river bet. $7,- lijkt me wel een aardige sizing, het zorgt voor genoeg foldequity en zo kan ik Qx hier ook valuebetten.

Thoughts?
  • 8 antwoorden
    • Fredjen
      Fredjen
      Bronze
      PF zou ik sws 3betten simpel omwille van small sample size en om mezelf niet te doen tilten soor semi FPS. Ook kijk ik bij het idee om te floaten vaak naar wtsd...

Flop: Is volgens mij easy fold, zeker met BB in rel pos + smalle sample op flop cbet! Met AsKx zou ik mss nog callen maar zou dan zeker meer reads op UTG & BB moeten hebben.
      Ikzelf zou z'n range als volgt inschatten {22+,AJs+,A5s-A2s,KQs,AJo+,KQo} (hiertegen ben je PF licht in het voordeel).
      Als we nu nog aannemen dat hij met die ganse range cbet gaat je eq van 54% naar 44%. Ikzelf neem niet aan (na een smaple size van 2 cbets) dat villain 100% cbet in multiway pot.

Turn: as played zou ik dan minsten 90% pot betten, waardoor hij toch vaker JJ, AsJx, AsQx, AsKx gaat folden die ze op deze betsize gaan callen (wat ook correct is volgens pot odds). Dus volgens mij as played b/f turn maar size groter 90% tot pot size (wat je volgens mij ook moet betten met nuts tegen deze villain).
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Ik 3bet deze zeker niet preflop. Deze speler speelt zo straight forward dat je beter poker postflop kan spelen met AKo. Als je hier 3bet is het maar de vraag of ie JJ 4bet want dan is het discutabel of je enigzins nog +EV speelt

Anyways de Flop kan sinds je AQ/KQ deels blocked sinds BB nauwelijks QJ- pre flat.

De Turn moet je dan betten om de River ook te betten want veel spelers check/callen hier Qx op de turn om op de River vaak te folden

Je blocked zelf AA/Kk met 50% en wie fold hier A:sAx bijv. op river?
      Anyways sinds de toppair paired en je zelf geen Qx hebt, is het meer likely dat je tegenstander die heeft.

Je risk $7 om $11 te winnen hence moet je 40% goed zijn dus alles wat ie op de Turn called moet ie dus 40% van opgeven. Ik denk dat qua combo's er meer AQ/KQ in zijn range zit dan AA/KK/JJ dus ik denk dat deze Q rivercard roet in het eten gooit :/

Mvg,
      Gerv
    • Fredjen
      Fredjen
      Bronze
      Ik 3bet deze zeker niet preflop. Deze speler speelt zo straight forward dat je beter poker postflop kan spelen met AKo. Als je hier 3bet is het maar de vraag of ie JJ 4bet want dan is het discutabel of je enigzins nog +EV speelt

Ik vind deze conclusie toch wat kortzichtig na sample van 68hands. Ik heb nog tightere villains hier minder zien inschuiven.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Fredjen

Ik vind deze conclusie toch wat kortzichtig na sample van 68hands. Ik heb nog tightere villains hier minder zien inschuiven.
      In beide gevallen spelen we waarschijnlijk wel profitabel dat het +EV is. Maar wat mij meer interesseert is als wij 2 moves hebben waarvan we beide weten dat het +EV is: welke er nou maxEV of in numbers het meeste EV creeërt.

Ik denk zelfs dat Reg vs Reg preflop game UTGvsBTN zo statisch en zo transparant is (men kan hier gewoon zo weinig fouten maken) dat je minder EV genereert dan bijv. hier preflop flat.

Je dominate KTs-KJ-KQ,AQ,AJ,ATs en evt. slechtere Ax die je eruit kan vbetten , hebt positie & hebt ook nog is skill advantage ( meeste mensen op uNL cBetten flop en schrikken zich dan dood wat ze moeten doen op de Turn+River)

Hope dat we dit kunnen discussieren :)

- Gerv
    • Fredjen
      Fredjen
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gerv
      Je dominate KTs-KJ-KQ,AQ,AJ,ATs en evt. slechtere Ax die je eruit kan vbetten ,
      Tegen zo'n tighte villain neemik z'n UTG range op {22+,AJs+,A5s-A2s,KQs,AJo+} waarmee hij bvb 1/10 3bets zal callen (afh. van gedrag hero atm) en de stacks gaan er op die momenten veel meer in als villain hero outflopped heeft of als je op flop flipt.

hebt positie & hebt ook nog is skill advantage ( meeste mensen op uNL cBetten flop en schrikken zich dan dood wat ze moeten doen op de Turn+River)
      Die heb je ook als je 3bet, en positie vervalt door call BB.

Ik zou eventueel meer geneigd zijn om te callen als SB EN BB hoog sqz % hebben.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Tegen zo'n tighte villain neemik z'n UTG range op {22+,AJs+,A5s-A2s,KQs,AJo+} waarmee hij bvb 1/10 3bets zal callen (afh. van gedrag hero atm) en de stacks gaan er op die momenten veel meer in als villain hero outflopped heeft of als je op flop flipt.
      Ik denk dat zijn UTG range nog wel wat tighter is dan de range die je hier voorstelt. Ook lijkt me dit niet het type speler dat OOP veel 3-bets gaat callen, mijn range is over het algemeen erg sterk als ik zijn UTG-open 3-bet dus zal hij hier imo vaak 4-betten of folden. Alles wat hij 4-bet heeft me pretty much crushed en in 't gunstigste geval heb je een flip. Alles wat ik dominate of waar ik twee overcards tegen heb zal hij heel waarschijnlijk folden op een 3-bet.

Het laatste gedeelte van de zin snap ik niet helemaal. Mocht ik hier 3-betten, TPTK floppen en dan actie krijgen van deze villain, dan zal hij nooit QQ- hebben maar ook AK of zelfs beter (KK of AA). Van slechter krijg je maximaal één straat value, en dan houd je er niet eens rekening mee dat je 2/3e van de flops gaat bricken en dan tegen deze tegenstander pretty much kan opgeven op de meeste boards.

hebt positie & hebt ook nog is skill advantage ( meeste mensen op uNL cBetten flop en schrikken zich dan dood wat ze moeten doen op de Turn+River)
      Die heb je ook als je 3bet, en positie vervalt door call BB.

Ik zou eventueel meer geneigd zijn om te callen als SB EN BB hoog sqz % hebben.
      Juist omdat ik verwacht dat villain hier vaak zal gaan 4-betten of folden wanneer je 3-bet vervalt je positievoordeel, omdat je nooit een flop gaat zien. Door alleen te flatten kan ik villain op veel flops floaten IP met twee overcards of zijn slechtere handen domineren en 'm valuetownen. En wat Gerv zegt natuurlijk, de meeste spelers waaronder veel regulars hebben helemaal geen plan voor na hun c-bet op de flop en zijn IP best goed te outplayen.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      UTG speelt 18/13

Waarvan ik denk dat 9-11% UTG range is wat
      22+, ATs+, KQs, AJo+, KQo is

Mijn vraag aan jouw is:
      1) Wat zou jij folden op een 3bet?
      2) Wat zou jij callen?
      3) Wat zou jij 4betten?

Verder argumenteer je:
      en de stacks gaan er op die momenten veel meer in als villain hero outflopped heeft of als je op flop flipt.
      Maar we hebben zelf in de hand of stacks eringaan. Bijv. als villain A22r called, 8 nog een keer called kunnen we op de River blank gaan beslissen of een overbetshove met AK profitabel is etc.
    • Fredjen
      Fredjen
      Bronze
      UTG speelt 18/13
      Dit is mijn probleem. De move op zich doe ik ook als villain deze stats heeft na 680 hands ipv 68. Volgens (of voor) mij is het beter om met relatief weinig reads abc poker te spelen op NL50.

1) Wat zou jij folden op een 3bet?
      2) Wat zou jij callen?
      3) Wat zou jij 4betten?
      In de veronderstelling dat ik villain ben UTG en hero heeft supernitty stats based op 68hands.

1. Alles behalve zie 2.
      2. JJ+
      3. Niets