TT steal

• tzawelaja
      tzawelaja
      Bronze
      Poker Stars $3.16+$0.34 No Limit Hold'em Tournament - t75/t150 Blinds - 9 players - View hand 1420548
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

CO: t1240 8.27 BBs
      BTN: t1075 7.17 BBs
      Hero (SB): t1760 11.73 BBs
      BB: t1445 9.63 BBs
      UTG: t845 5.63 BBs
      UTG+1: t3125 20.83 BBs
      UTG+2: t1700 11.33 BBs
      MP1: t1285 8.57 BBs
      MP2: t1025 6.83 BBs

Pre Flop: (t225) Hero is SB with T :spade: T :heart:
      7 folds, Hero raises to t375, BB raises to t1445 all in, Hero calls t1070

Flop: (t2890) 6 :heart: A :diamond: 7 :diamond: (2 players - 1 is all in)

Turn: (t2890) K :heart: (2 players - 1 is all in)

River: (t2890) J :heart: (2 players - 1 is all in)

had echt geen zin om hem neer te leggen bij zijn resteal, hij had al een paar eerdere fishy moves gedaan

4A had hij :x
  • 8 antwoorden
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Ik push hier liever gewoon, als je gewoon raised. Moet je altijd callen. Zelfs zonder read. Hij moet al TT+, AQs+, AKo+ slechts pushen voor je ooit een fold vindt. Zelfs een nit zal wider pushen.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Goed dat je actief bent in het handbeoordelingsforum tzawelaja.

Waarom kies je voor een minr in deze situatie ?
    • tzawelaja
      tzawelaja
      Bronze
      was een steal
    • gewoonlars
      gewoonlars
      Bronze
      TT is toch gewoon de nuts daar wil je het er toch mee inkrijgen blind vs blind met 10bb.
    • samni
      samni
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door tzawelaja
      was een steal
      Dus als je zegt dat het een steal is, zou je dit hier bvb ook met 48o doen...

Je kan hier inderdaad minraisen, om dit bij villain te doen overkomen als een steal. Op die manier zal hij vaak met handen over the top komen die jij easy beat. Dan moet je hem natuurlijk wel snapcallen. Heel af en toe zal je tegen een betere hand zitten, maar de keren dat jij de beste hand hebt, zullen hier zeker overwegen.

Preflop pushen is ook een optie. 't Is maar wat je lekkerst spelen vindt.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Ik vroeg het omdat ik in deze situatie altijd push. Ik steal liever met handen die aan de onderkant van mijn shovingrange zitten of -EV shovehanden. Handen die zeg maar echt in het midden van je range liggen wil je het liefste gelijk shoven omdat het zo +EV is. Je toprange handen zoals QQ+ waar er dus minder vaak een overcard komt als bij TT wil je dan weer wel liever minr voor max value.

In deze situatie is je hand super +EV om mee te shoven, als villian flat kan je in moeilijke situatie's komen postflop.
      Denk dat preflop shoven tegen veel villians max EV is.

Depends obv hoe actief hij/zij was als die hierdoor 27o b.v. gaat rejammen is het natuurlijk beter dan all in shoven.

A4o is ook een snapcall als jezelf pushed dus denk dat die in de meeste gevallen ook wel called.
    • Steambull
      Steambull
      Bronze
      Je zit zoals gezegd in een Blind versus blind situatie. De BB heeft nog geen 10bb en std spel is gewoon te pushen, omdat je effectief dus 10bb speelt.
      Het voordeel van je hele range pushen (dwz, alles wat je hier speelt push je), is dat mensen geen read op je kunnen krijgen, bijv.

Hij opent met AA, maar hij shovet met K2. Dus als hij shovet heeft hij iig geen monster.

Het speelt denk ik ook makkelijker als je multitablet als je gwn je push/fold strategy toepast en jezelf niet in rare spots brengt.

Bovendien kan een flop je equityverminderen, of de gewilde actie stoppen
      Stel dat je gecalld wordt en de flop komt QJ7 oid.
      Dan is je hele waarde weg, je wordt alleen nog gecalld door een Q of J.
      Bovendien, stel dat je tegen een hand als A4 aanzit die een shove gecalld zou hebben, krijg je ook geen actie meer op een dergelijke flop.

Al met al een stuk of 5 redenen om hier te pushen vs een open.
    • Meute7
      Meute7
      Bronze
      Maar anderzijds, welke idioot gaat hier flatcallen met 9BB. Enkel shoven of folden is zijn optie en hij kan hier inderdaad proberen te restealen met crap.