AQ Q top kicker

• marrrt
      marrrt
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      MP2:
      $5.68
      MP3:
      $5.00
      CO:
      $2.00
      BU:
      $2.48
      SB:
      $2.02
      BB:
      $6.00
      UTG2 (Hero):
      $4.62
      MP1:
      $6.05

Preflop: Hero is UTG2 with A, Q.
      Hero raises to $0.20, MP1 folds, MP2 calls $0.20, 4 folds, BB calls $0.15.

Flop: ($0.62) 3, 6, Q (3 players)
      BB bets $0.47, Hero calls $0.47, MP2 folds.

Turn: ($1.56) J (2 players)
      BB bets $1.04, Hero calls $1.04.

River: ($3.64) A (2 players)
      BB bets $4.29(All-In), Hero calls $2.91(All-In).

Final Pot: $10.84.

Is dit goed gespeeld?
      Ik had geen reads of stats van hem
  • 8 antwoorden
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Ik zou de flop wel geraist hebben voor protection, maar passieve lijn kan denk ik ook wel.
      Je krijgt het er uiteindelijk allemaal in met je 2 pair, dus beetje zonde dat je niet full stacked aan tafel zat. Scheelt toch $0,38
    • marrrt
      marrrt
      Bronze
      klik op de spoiler om te zien wat hij had:
      :heart: aas :heart: 2
    • marrrt
      marrrt
      Bronze
      @sol4r
      ik kan protecten voor een flushdraw, alleen als ze donken hebben ze dat niet zo vaak volgens mij. Daarom deze lijn.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      BB heeft in ieder geval nu geen fout gemaakt.
      Als je de flop geraist had naar $1,75, had hij een verkeerde call gemaakt of gefold.

Een call van de BB in een 3 way pot (hij was last to act PF), is meestal een PP, SC en soms zelfs een suited aas.

Maar dat is mijn bescheiden mening maar, hè! :)

Ben benieuwd wat een judge er van vindt.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Nog stats/reads op de speler?
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RicoW
      Nog stats/reads op de speler?
      Hij zegt dat hij geen stats reads op de tegenstander had. Hij called uit de BB dus ik zou uitgaan als range van handen : Pocketpairs 22 t/m JJ/TT, QQ+ zou hij namelijk geraised hebben preflop. Er zitten suited connecters in en wellicht suited Azen en suited Broadway's. Weet natuurlijk niet zijn callingrange omdat je geen stats hebt. Postflop, hij donkbet richting potsize wat ik altijd heel verdacht vind, veel fishes donkbetten laag op een drawy board, (soms ook droog board) vanwege dat ze goedkoop hun flush willen hitten of omdat ze gewoon dom zijn, anyway die lage donkbetten raise ik standaard en worden meestal dan ook gefold op zo'n raise. Op een grote donkbet is het een ander verhaal denk ik. Vaak doen spelers op NL10 met een set omdat ze niet willen dat de speler behind checkt en zodoende een flush gehit kan worden. Veelal hopen ze ook dat hun donkbet geraised wordt zodat ze het op de flop er al in kunnen gooien, andere personen doen dit met toppair/ gemiddelde kicker, dus een hand als JQ, JT bijvoorbeeld. Ik zou de donkbet niet op dit board gaan raisen omdat als hij een set gehit heeft dat die altijd een reraise er van maakt en je de hand moet folden, omdat hij vaak dit met toppair/ slechtere kicker doet en omdat hij wellicht de hand zo blufft (Gezien zijn stacksize kan je in ieder geval niet zeggen dat het een fish is omdat die vaak een middelmatige stacksize hebben doordat ze auto-rebuy niet aan hebben, is niet uitgesloten!) en omdat als hij dit doet met een flushdraw dat hij zichzelf slechte odds geeft. Immers de pot odds zijn hier (0.47+0.47+0.62) = 1.56 / 0.47 = 3.3 staat tot 1 en de odds zijn voor een flushdraw op de flop 4:1. Potodds moeten immers groter zijn.

De turn valt klote, desalniettemin heb je nu een 3rd flushdraw, maar ik weet niet of je hier heel blij mee moet wezen. Als je denkt in zijn plaats, zouden veel personen hier checken als ze de nutflush hebben gehit, immers stel je voor als de persoon fold mis je wellicht value. Villain besluit weer tot een donkbet richting potsize grote. Als in hem verplaats zou het een toppair kunnen zijn die zijn hand weer beschermt tegen een mogelijke flushdraw of vanwege een set. Op dit punt is een raise uiterst slecht omdat je je isoleert tegen betere handen en air laat folden. Je kan kiezen uit een call/fold. Ik denk omdat villain hier 2 keer naar ons donkbet, wat ik uiterst zwak vind, dat je de hand moet callen om op de river een nieuwe keuze te kunnen maken. Ik zie namelijk op NL10 zat fishes die 3 x achter elkaar donkbetten met alleen toppair/ weak kicker of zelfs 2nd pair om zogenaamd mee te gaan bluffen.

De river is een A waardoor jij 2pair hit. Tegen een set en een flush lig je nog steeds achter. Wat je wel beat is misschien de 2 pair die villain zou kunnen gehit hebben (QJ). Tegen een straat hoef je hier niet bang te zijn, die zie je zelden hier. Villain besluit allin te shoven en tsja, call of fold. Ik denk dat je hier zat handen verslaat en daarom de call moet maken omdat hij 3 x donkbet, wat fishes vooral doen. Als die een set heeft gehit of een flush, het zei zo, denk ik. Zonder reads/stats is het wel behoorlijk lastig moet ik zeggen!

Ik ben benieuwd naar wat Rico er over heeft te vermelden!
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      rico?
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Ik heb het even met Yoshiwa over deze hand gehad en we verschilden nogal van mening. Hij zal morgen zijn argumentatie posten, dan doe ik 't nu vast.

Pre-flop en flop vind ik standaard. De flop raisen is overplayed, folden is te zwak, dus een call is de beste optie hier. Wanneer je de flop raist dan zal villain vaak slechtere Qx gaan folden (die "betten voor info" - doe dit nooit zelf!). Met een call houd je slechtere Qx in zijn range en andere handen die je beat, zoals (semi-)blufs. Villain's donking range geef ik hier ongeveer Qx, setjes en flushdraws.

De turn fold ik echter. De J is wat mij betreft de slechtste kaart in het deck. De flush komt aan, QJ heeft je nu beat en setjes hadden je al beat. Het enige wat je nog beat uit een valuerange is KQ en dat is wel heel erg dun. Met de A had ik de turn nog wel gecalled, maar de Q is wat mij betreft te weinig. Je bent mogelijk drawing dead, je outs zijn niet clean en daarnaast krijg je een hele slechte prijs en kan je hier alleen callen als je denkt implied odds te hebben.

Zorg er trouwens voor dat je altijd met een volle 100bb-stack aan tafel zit. :)