Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

NL 25: AK multiway vs. flopcall tighte reg

• Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Poker Stars $25.00 No Limit Hold'em - 6 players
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

CO: $28.14 - VPIP: 16, PFR: 12, 3B: 4, AF: Infinity, Hands: 93
      BTN: $35.59 - VPIP: 16, PFR: 12, 3B: 2, AF: 1.8, Hands: 130 - ABC-ish TAG, niet out of line geweest.
      SB: $25.10 - VPIP: 31, PFR: 27, 3B: 13, AF: Infinity, Hands: 49 - LAGish speler, weinig info over, nog weinig mee in aanraking geweest/opvallends gezien.
      BB: $15.32 - VPIP: 23, PFR: 10, 3B: 4, AF: 1.5, Hands: 71 - station, vis.
      UTG: $29.33 - VPIP: 13, PFR: 10, 3B: 1, AF: 3.7, Hands: 213
      Hero (MP): $28.02 - VPIP: 23, PFR: 20, 3B: 9, AF: 3.6

Pre Flop: ($0.35) Hero is MP with A :diamond: K :club:
      1 fold, Hero raises to $1, 1 fold, BTN calls $1, SB calls $0.90, BB calls $0.75

Flop: ($4.00) K :diamond: 3 :heart: 8 :heart: (4 players)
      SB checks, BB checks, Hero bets $3.50, BTN calls $3.50, SB folds, BB folds

Turn: ($11.00) Q :diamond: (2 players)
      Hero bets $7.50, BTN raises to $28.25, Hero folds

Pre-flop: standaard.

Flop: ik flop TPTK, board is niet connected maar er ligt wel een flushdraw. Ik bet $3.50 voor value/protectie, met de stacksize van de station in de BB kan ik precies de turn shoven mocht hij callen. Ik verwacht dat de BU redelijk eerlijk speelt en 4-way niets geks gaat doen, net als de SB die OOP zit. De BU called met nog twee spelers achter hem die moeten beslissen, de andere twee folden.

Turn: omdat de BU redelijk tight ABC speelt verwacht ik niet dat hij pre-flop SC's of andere speculatieve handen gaat flatten in een heads-up pot waar nog niemand voor hem heeft gecalled. De spelers achter hem zijn respectief loose en stationy, waardoor er wel een grotere kans is op een multi-way pot, maar ik weet niet of hij daar bij stil staat. Waarschijnlijk niet. Anyway, de Q is best een rotkaart omdat KQ me nu ook beat heeft en villains callingrange op de flop sowieso al erg sterk is. Het kan goed zijn dat hij setjes flat op de flop om de vis in de hand te houden en omdat ik vrij weinig flushdraws in mijn range heb. Op draws na heeft villain niks in zijn range waar ik tegen kan valuebetten en eerder heb ik geconcludeerd dat hij zelden draws zou hebben.

Check/fold turn lijkt me dus de beste optie.

Thoughts?
  • 4 antwoorden
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      probeer je de nit te out-nitten?

niet dat ik denk dat t een heel slecht plan is als ie geen KQ in zn range heeft (want dan heeft ie ook geen AJhh/AQhh in zn range wss), maar realiseer je wel dat t superexploitabel is als hij ooit gaat weten dat je hier TPTK foldde :P .

dit is zon readbased fold die je maakt (min of meer dat die gast letterlijk nooit iets anders dan AQs/pocketpairs heeft, maybe AK) dat ie wel goed is maar bleh :P dit doet echt pijn aan mn ogen tegen een standaard speler.

dusja, I approve je fold, maar stack je hier alleen 88, QQ en KK af dan? (dat is dus waarom t zo retetight is en exploitable vs nadenkende spelers)
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Mwah, ik vind dit niet eens een nitty fold. TPTK is overrated, helemaal tegen zo'n ABC speler.

Ik zie gewoon niet met welke slechtere handen villain hier afstacked/de turn called. Op deze turnkaart zie ik hem niet raisen met AK wat 't enige is waarmee ik split, de rest van zijn range is 33, 88, KQ en heel misschien QQ. Zelfs als je 'm een paar goede draws erbij geeft (J:hT, A:hQ ofzo) dan ben je nog steeds zwaar crushed. Imo kan je hier niet valuebetten tegen villains range en zal hij alles wat ik beat heb heel waarschijnlijk behind-checken voor potcontrol.

Waarmee denk je dan dat hij de flop kan callen, met twee players to act behind 'm, op een behoorlijk droog board, tegen mijn ~potsized bet in een 4-waypot? Denk je serieus dat hij me gaat floaten in een 4-waypot terwijl zijn relatieve positie fucked is? :P En villain heeft hier vrijwel nooit X:hX, zelfs als je 'm er een paar geeft zijn 't ~3 combo's max, het is een 16/12 speler die een openraise flat...

Als villain een nadenkende speler was dan had hij wel andere stats voor 6-max probably. Dit lijkt me ook absoluut niet exploitable trouwens, niemand weet wat ik hier foldde en ik zie deze speler (of zelfs nadenkende spelers) ook echt geen moves maken in een 4-way pot in een slechte relatieve positie. En wat ik hier afstack...KK, QQ, 88 en 33 (omdat villain dan alleen 88 repped wat me beat heeft wat wel een hele kleine range is, zo lang hij KQ hier afstacked is 't +EV om met 33 af te stacken).

Kan je leven met check/fold turn met de bovenstaande analyse? Ik kan niet 100% opmaken uit je post of je het hebt over de fold op villains raise, of op de voorgestelde check/fold op de turn.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Ik vind een valuebet op de Turn meer regel dan uitzondering. Ik zie 16/12 echt superduper nitty spelen dus TPTK speelt in relative sense nog slechter dan een naked flushdraw in terms of equity

meteen c/f op Turn vind ik een beetje belachelijk sinds je nog value krijgt van KJ/KT, & 2 flushdraws evt.
    • Fredjen
      Fredjen
      Gold
      Volgens mij raisen ze turn bet niet AI met KJ, KT & FD op NL25 met deze stats en ben je hier altijd beat (op NL25).
      Was er geen regel voor low stakes in de zin van: 'raise turn is nuts'?