NL50, Ako ip, top pair vs turnbet

• darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Villain is 16/14 speler over 1.7k handen.
      Zijn c-bet % is 66% en zijn turnbet % is 29%.

EDIT: zijn turn AFreq is 22% (flop is 43%)

Achteraf gezien had ik hem ook kunnen 3betten omdat hij maar 46% foldt tegen een 3bet, maar, ik vond dat ik de hand prima tegen hem in positie kon spelen zonder preflop al de pot op te blazen, aangezien ik niet per se hoef te hitten op de flop. (hij is makkelijk te floaten)

Op de flop ga ik dus ook gewoon callen. Er is daar echt geen reden om te raisen denk ik. Op de turn verwachtte ik eigenlijk een check.
      Hij gaat daar imo enkel Jx doorbetten en heel misschien AK/AQ. Een hand zoals QQ/KK/TT/ QK zie ik hem daar ook niet echt doorbetten (QK heel misschien).

Ik zag dus te weinig combo's die ik nog beat (eigenlijk bijna geen) en koos dus voor een fold... what say you? :)

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.25/$0.5 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      UTG2:
      $49.75
      MP1:
      $87.75
      MP2:
      $43.25
      MP3 (Hero):
      $57.65
      CO:
      $20.00
      BU:
      $22.90
      SB:
      $36.10
      BB:
      $52.85

Preflop: Hero is MP3 with K, A.
      UTG2 raises to $1.50, 2 folds, Hero calls $1.50, 4 folds, 3 folds, 2 folds, BB folds.

Flop: ($3.75) J, J, A (2 players)
      UTG2 bets $2.50, Hero calls $2.50.

Turn: ($8.75) T (2 players)
      UTG2 bets $5.50, Hero folds, UTG2 gets uncalled bet back.

Final Pot: $8.75.
  • 2 antwoorden
    • 9toFive
      9toFive
      Bronze
      Denk dat ik flatten hier beter vind preflop, en ik zou heel veel flops floaten omdat hij gewoon te weinig 2nd barrelt.

Turn en river call ik wel down zitten vrij weinig Jx handen in zijn utg2 range. Verwacht hier heel vaak te splitten met AK overigens
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door 9toFive
      Denk dat ik flatten hier beter vind preflop, en ik zou heel veel flops floaten omdat hij gewoon te weinig 2nd barrelt.

Turn en river call ik wel down zitten vrij weinig Jx handen in zijn utg2 range. Verwacht hier heel vaak te splitten met AK overigens
      idd @ dat utg2 range, er zijn superweinig jacks in zn range, en de azen die ie in zn range heeft zijn alleen maar sterke azen waarmee ie de river wss niet bet.

enige jacks die in zn range zitten zijn AJs (1 combo) en maybe JT QJ maar that's all. en KQ barrelt ie ook echt wel door voor value tegen Ax simpelweg (als ie dat niet doet dan lol echt)

Ik call af als ie river bet, en ik bet wss tussen 0.8 en 1.2x pot als ie checkt. elke bet op een blank river is polarised namelijk, en t is heel erg duidelijk dat hij AQ of AK heeft en die handen hebben in die spot bijna dezelfde waarde dus als we m van een chop af kunnen krijgen is dat nice