Nl5: Kk

• Nuk3F4rt
      Nuk3F4rt
      Gold
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      SB (Hero):
      $5.17
      BB:
      $1.90
      UTG1:
      $4.14
      UTG2:
      $5.00
      MP1:
      $1.71
      MP2:
      $3.87
      MP3:
      $5.05
      CO:
      $2.15
      BU:
      $5.24

Preflop: Hero is SB with K, K.
      2 folds, MP1 calls $0.05, MP2 folds, MP3 calls $0.05, 2 folds, Hero raises to $0.25, BB folds, MP1 calls $0.20, MP3 calls $0.20.

Flop: ($0.8) A, A, T (3 players)
      Hero bets $0.55, MP1 calls $0.55, MP3 folds.

Turn: ($1.9) Q (2 players)
      Hero bets $0.91, MP1 calls $0.91.

River: ($3.72) 6 (2 players)

Final Pot: $3.72.

Hoe speel ik deze hand? Wat doe ik op de turn?
  • 2 antwoorden
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik zou eigenlijk eerst en vooral meer raisen. Je zit in de SB (OOP dus) en je hebt al twee limpers. Dus eigenlijk raise ik dan 4XBB + 2 limpers + 1BB aangezien ik OOP zit. (dus hier is dat 0.35 als ik me niet vergis).

Afhankelijk van de spelers zou ik deze flop niet eens c-betten. Ik bedoel...je gaat hier geen actie krijgen van slechtere handen (tenzij je natuurlijk tegen maniacs zit). Als ze een hand met SD-value hebben zullen ze die waarschijnlijk op dit scary board behindchecken, waarop je de turn wel kan betten.

Als hier op de flop gebet wordt, zou ik, afhankelijk van Villain, zelfs geneigd zijn om te folden, omdat één van beide spelers ws wel een Ax hand heeft (en ik denk dat PP behind checken).

Het is sowieso allemaal erg Villain-afhankelijk.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Pre-flop mag je iets groter isoleren inderdaad, puur voor value. Limpers gaan vaak toch limp/folden of limp/callen, onafhankelijk van je sizing. Dus daar kan je zeker misbruik van maken en hier naar $0.35 isoleren.

As played vind ik de c-bet wel goed. Door hier te checken maak je de rest van de hand onmogelijk te spelen. Het wordt zo ontzettend makkelijk om jou dan van de hand af te zetten door bijvoorbeeld de flop en turn te betten. Uit positie maak je dan echt geen kans en geef je heel vaak de beste hand op. Daarnaast heb je hier ook heel waarschijnlijk de beste hand, het board blocked twee azen en helemaal MP1 oogt fishy genoeg om hier met Tx happy down te callen.

Vanwege zijn stacksize en de Q op de turn heb je geen andere keus dan het er in te schuiven. Je hebt een nutflushdraw en een gutshot erbij gekregen en je hebt nog relatief $0.91 over om $3.72 te winnen. Zelfs als villain Ax heeft heb je nog genoeg outs om voor die prijs het er in te schuiven, laat staan dat deze villain je hier ook met Tx of een hand als 8:d8x downcalled.