Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

AK TPTK, had ik moeten blijven raisen?

• robertjuh1
      robertjuh1
      Bronze
      Hallo allemaal, ik ben sinds korte tijd begonnen met fixed limit, en gaat tot nu toe zeer goed! ik heb alleen een probleem, ik krijg dan AK, een zeer mooie hand. preflop word ik dan gecapt, op de flop hit ik mijn K en ben ik zeer blij. Hier wordt ik alleen weer gecapt. Op de turn en river call ik dan alleen maar, wat dus eigenlijk slecht is, maar kan iemand mij uitleggen hoe ik deze hand optimaal moet spelen? even een hand ter illustratie:

$0.05/$0.10 Limit Holdem
      PokerStars
      9 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG StasTG888 ($1.21)
      UTG+1 SerJoker79 ($0.92)
      MP1 geliledi ($6.08)
      MP2 Sosunoff ($1.88)
      MP3 Moltofill ($9.75)
      CO omonpasha ($0.87)
      BTN robertju1 ($2.13)
      SB missgimli ($0.39)
      BB JVilarta ($1.83)

Pre-Flop: (1.4 SB, 9 players) robertju1 is BTN A:heart: K:diamond:
      2 folds, geliledi calls, 2 folds, omonpasha raises, robertju1 3-bets, 2 folds, geliledi calls, omonpasha 4-bets, robertju1 calls, geliledi calls

Flop: 3:diamond: K:heart: Q:diamond: (13.4 SB, 3 players)
      geliledi checks, omonpasha bets, robertju1 raises, geliledi folds, omonpasha 3-bets, robertju1 calls

Turn: 4:heart: (9.7 BB, 2 players)
      omonpasha bets, robertju1 calls

River: 8:diamond: (11.7 BB, 2 players)
      omonpasha bets, robertju1 calls

Final Pot: 13.7 BB
      omonpasha shows
      Q:heart: 10:spade:
      robertju1 shows
      A:heart: K:diamond:

robertju1 wins 13.1 BB (net +7.6 BB)

geliledi lost 2.0 BB
      omonpasha lost 5.5 BB

groeten:)
  • 2 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Denk dat ik het t/m flop niet anders zou doen. Hij toont echter heel erg veel sterkte door op flop nogmaals te cappen. Hij kan dus best trips of bijvoorbeeld 2 paar gehit hebben en daarom lijkt het me verstandig om vanaf dat moment slechts down te gaan callen en zelf niet meer te raisen.

Het kan best nog dat je voor ligt zoals je ziet maar er is ook zeker een kans dat je achter ligt. Hij kan namelijk handen zoals AA, KK, QQ, KQ hebben waar je achter tegen ligt maar ook andere handen zoals AQs, AK, JJ of slechter hebben waar je nog wel tegen voorligt. Maar aangezien je tegen groot deel van deze handen achterligt (of iig nog moet verbeteren) lijkt me risico nemen door hem te gaan raisen niet slim.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Laten we eerst even goed opletten en opmerken dat de tegenstander de flop niet capped, maar 3-bet. ;)

Verder is deze hand heel erg tegenstander afhankelijk. Als je er van uit gaat dat omonpasha een goede tighte speler is dan is het zo wel goed gespeeld omdat hij normaal zelden iets slechters gaat hebben.

Op deze limiet zijn er echter veel slechte spelers en wat hier verder interessant is, is dat omonpasha maar $0.87 heeft (geen 12 BB dus) en daarmee waarschijnlijk dus niet een goede speler is.

Tegen slechte spelers die hun handen overplayen kan je de turn nog raise/calldown spelen om toch wat meer chips in de pot te brengen.

Na de hand gezien te hebben kan je het beste een note van hem maken dat hij deze hand zo speelde, zodat je de volgende keer wel agressiever kan spelen tegen hem.