De startinghandchart

• robertjuh1
      robertjuh1
      Bronze
      Ik heb een vraag, ik heb hier de starting hand chart voor me liggen en zie dus dat als er 2 keer voor jou wordt geraised, je een hand als JJ weg zou moeten leggen. Ik snap de logica hier wel van, er komt vaak een overpair, dit geeft jou een moeilijke positie, maar meestal lig je met deze handen preflop voor! dus waarom zou je hem dan toch moeten folden? Ik heb het hier over de micro limieten, waar iedereen dus met vrijwel alles callt.
  • 2 antwoorden
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Niet alleen komt er vaak een overkaart op de flop, ook gaan zij te vaak een hand als QQ+ hebben, wat jou dan alsnog veel geld kost ook al komt er geen overkaart op de flop.

Positie speelt hierbij overigens wel een beetje een rol, waar in de bronze charts niet op in gegaan om het simpel te houden. Als UTG openraised dan heeft de 3-better (als hij volgens de bronze charts speelt) een range van JJ+, AK. Hij gaat dan dus eigenlijk altijd een betere hand hebben en precies daarom moet je ook folden met JJ.

Om een extreem ander voorbeeld te geven kan het ook zo zijn dat CO openraised en BU 3-bet. BU heeft dan een range van 66+, A5s+, KJs+, A9o+, KQo. Het mag duidelijk zijn dat je tegen deze range wel met JJ zou mogen cappen als je in de SB of BB zit, omdat je nu nog op zijn range voor ligt.
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Duke heeft het erg goed omschreven. Zou er nog het volgende aan toe willen voegen. Je geeft zelf al aan dat op de micro-limieten vrijwel alles wordt gecallt. Te veel fish overwaarderen hun Ax, Kx en Qx. Als er teveel mensen callen zijn je odds met JJ erg slecht. Zelfs tegen 2+ random handen beginnen je odds flink af te nemen. Daarnaast kan je in een situatie terecht komen waarin je het gevoel krijgt dat je mee moet blijven doen tot aan de river omdat je toch al aardig wat money in de pot hebt zitten en de pot ook al aardig groot begint te worden. Soms ga je tegen beter weten in veel te lang door met JJ. Ik ben vaker met JJ op m'n bek gegaan dan dat het me echt wat opgeleverd heeft :s_p: .