NL10 0,5/0,10$ SB Jacks

• tigertijger
      tigertijger
      Bronze
      Dit is mijn tweede post ik hoop dat dit werkt heb deze hand geconvert met weaktight en op 2+2 gezet.

$0.05/$0.1 No Limit Holdem
      7 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG AD1974 ($10.00)
      UTG+1 Kaspanova ($8.00)
      MP Grabitlikeme ($19.40)
      CO Lemarquis1 ($5.35)
      BTN extrachill ($19.10)
      SB Hero ($1.75)
      BB Stricter ($11.50)

Pre-flop: ($0.15, 7 players) Hero is SB J:club: J:diamond:
      2 folds, Grabitlikeme calls $0.10, 2 folds, Hero raises to $0.40, 1 fold, Grabitlikeme raises to $0.90, Hero goes all-in $1.75, Grabitlikeme calls $0.85

Flop: J:heart: 9:spade: J:spade: ($3.60, 2 players)

Turn: 4:club: ($3.60, 2 players)

River: Q:spade: ($3.60, 2 players)
      Grabitlikeme says "n1"

Final Pot: $3.60
      Grabitlikeme shows:
      Hero shows: J:club: J:diamond:

Hero wins $3.45 ( won +$1.70 )
      Grabitlikeme lost -$1.75

Ik heb dit handje naar een vriend gestuurd en die zij dat ik het fout deed toen hij Grabitlikme me raisden op de flop. de vriend van me zij ik had gefold. ik twijfel nu of ik het goed gespeeld heb of niet. en ik wil graag weten op wat voor hand je Grabitlikeme zetten.

bedankt voor de tijd

Groet
      Matthijs
  • 7 antwoorden
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      We gaan de hand gewoon even stap voor stap door :)
      Er is een limper voor je en je dient te raisen met 4BB+1BB per limper. Dat maakt dus 5BB, dat is $0.50. Dus daar had je $0.10 meer moeten raisen.
      Vervolgens reraist hij jou en dan moeten we kijken naar de stack : raise ratio.

Jouw overgebleven stack is $1.75-$0.40 = $1.35.
      Jouw raise is $0.40, dus je stack : raise ratio is 1.35 : 0.40 = 3.375 : 1.
      Als je dan vervolgens naar de tabel kijkt zie je dat je JJ met elke stack : raise ratio dient te pushen, dus ook in dit geval!

Dan de vraag op welke hand ik hem zou zetten, tja...
      Hij limpt eerst en raist dan. Aangezien het NL10 is, gok ik dat hij QQ+ had of misschien nog AK.

Maar m'n gevoel zegt eigenlijk gewoon AA :)
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Queens of zelfs QT is mogelijk op NL10, enfin dat was het speculeren.

4-bet met Jacks gewoon.

Je mag een reraise meestal pushen als SSS'er als je JJ+ en AK+ hebt. Dat is gewoon een nobrainer.
      Deze handen staan ook gewoon bovenin de Stack:O riginal raise ratio schema.

+1 voor #2
    • tigertijger
      tigertijger
      Bronze
      oke dus ik deed pre-flop 0,10 te weinig vanweggen die limper. daar ga ik nu aan denken en mijn raise naar all in vervolgens was gewoon goed omdat dit ook in die zoon tabel staat. en dan bedoel je die Push fold tabel.

Thx for the info. Ik zou proberen er wat mee te doen.

en uhm de kuip je gevoelens waaren juist hij had AA
      daarom vroeg ik het. want mij vriend zij toen die gast reraiste dat dit meestal betekent AA op dat limiet.

en Gerv jij hebt het over 4 bet maar is het niet 3?? want ik bet wordt geraisd ik rerais all in?? of kijk er dan vekeerd naar???

Bedankt voor het Reageeren De Kuip en Gerv

Groet
      Matthijs
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Het feit dat hij AA had is pech natuurlijk. Je moet wel een note maken van hem, dat hij dat met monsterhanden doet. Voor de rest blijft het wel NL10 en kunnen mensen dit eigenlijk met heel veel handen doen, dus gewoon je standaard spel blijven spelen, dan komt het wel goed.

Wat betreft 3-betten is dit de volgorde:
      Bet
      Raise
      Reraise/3-bet
      4-bet

Preflop worden de blinds als bet gezien, zodra je dus meer dan de blind inzet is het meteen een raise.
      Hij reraist (3-bet dus) jou en dan is het aan jou om all-in te 4-betten.

Kijk anders eens in het woordenboek, daar staan ze ook :)
    • tigertijger
      tigertijger
      Bronze
      oke ik zou me aan de strategie houden. en thx for the info over 4 bet
      en ik zou eens in het worden boek kijken

bedankt voor het nogeens checken

Groet
      Matthijs
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi tigertijger,

Een limp/raise op 10NL wil imo helemaal niet zeggen dat hij AA heeft. Dat villain AA zo speelt is al een fout van hem.
      Op 10NL is z'n range zo breed hier (elk PP, elke A, elke broadway mss nog wel).

Je moet gewoon de strategie volgen die in de artikelen staat. Hier raise je en is er een reraise na je. Dus je kijkt naar stack:raise verhouding, hier is dat ~1:3,5 en kan je JJ dus pushen.

Die vriend van je zit ook bij PS? Hier folden is geld laten liggen.
    • tigertijger
      tigertijger
      Bronze
      he Streteb bedankt voor het reageeren. en bedankt voor de info.
      Die vriend van mij zit idd ook bij ps hij heeft alleen een account op mansion volgens mij. en hij speelt niet echt SSS maar liever BSS. maar oke bedankt voor de info nogmaals.

Groet
      Matthijs