shortstack AQs vs 2 raisers.

• hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $300(BB) Replayer
      SB ($12,048)
      BB ($688)
      UTG ($8,532)
      UTG+1 ($9,470)
      UTG+2 ($18,967)
      MP1 ($7,230)
      CO ($13,476)
      Hero ($4,933)

Dealt to Hero Q:diamond: A:diamond:

fold, fold, UTG+2 raises to $600, MP1 raises to $1,867, fold, Hero?

nog niet ITM. is dit dan een shove?
  • 2 antwoorden
    • kokkie1975
      kokkie1975
      Silver
      moet hier ff over nadenken, maar nijg naar een fold.
      Aangezien ik zonder stats er nu vanuit ga dat mp1 hier met zijn reraise wel een echte hand heeft zet ik hem op :
      88+, A9s+, KTs+, QTs+, AJo+, KQo.
      Door zijn bet grote, 1/4 van zijn stack, zie ik hem dan ook nooit meer folden op een shove en zou je hier met waarschijnlijk een 50/50 je toernooi leven op het spel zetten.
      daarnaast bestaat er natuurlijk ook nog de kans dat de SB een monster oppakt en (vrij onwaarschijnlijk) is er natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat utg+1 heeft geminraised met een dijk van een hand.

ik zou dus folden en wachten op een FI spot. je hebt met 16 BB nog wel een btje speelruimte
    • Steambull
      Steambull
      Bronze
      De situatie ziet er niet zo best uit voor jou. Een vroege raise, metg iemand die vanuit MP 3bet. De enige situatie die gunstig voor jou is, is dat de EP raise een steal is en de MP raise een bluff3bet. Er is geen andere mogelijkheid dat je anders voor zult liggen. AQ lijkt me hier dan ook een clear fold.

Je bent wel short natuurlijk, maar niet desperate genoeg om een vrij zware -EV play te maken.

Tegen een normale 3betrange kom je ws niet eens boven de 40% uit, de original opener nog niet eens meegerekend die hier ook een redelijk deel monsters heeft gezien zijn positie.

fold voor mij.