Groter lettertype HyperSimple theme PokerStars

• Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Onlangs kreeg ik het verzoek van iemand om eens te kijken of het mogelijk is het lettertype van het HyperSimple Theme van PokerStars wat groter te maken. Dit omdat hij moeite had met het lezen van de stacksizes en bets als hij te veel tafels tiled op zijn scherm had staan.

Omdat er misschien meer mensen zijn die hier interesse in hebben, plaats ik hier een link naar het bestand en instructies hoe deze te installeren.

Ik heb deze aanpassing niet kunnen testen met TableNinja, maar ga ervan uit dat deze hier NIET mee werkt.

Klik HIER voor een afbeelding. Boven de standaard lay-out, onder de aangepaste. (Het kan zijn dat je even op de afbeelding moet klikken om in te zoomen zodat deze op ware grootte weergegeven wordt.)

Ondanks dat deze aanpassing geen kwaad kan voor de werking van de software en het ergste wat je zou kunnen overkomen is dat je de software opnieuw zou moeten installeren moet ik natuurlijk wel het volgende vermelden: Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor het gebruik van deze aanpassing. Het gebruik is geheel voor eigen risico.

Installatie:
      • Klik op deze link en download het bestand naar je computer.
      • Ga naar de map waar de PokerStars software geïnstalleerd is. (Onder Windows 7 is de standaard locatie C:\Program Files (x86)\PokerStars).
      • Ga vervolgens naar de map themes\ordinary. (Volledige pad onder Windows 7 zou dus zijn: C:\Program Files (x86)\PokerStars\themes\ordinary).
      • In deze map bevindt zich een bestand met de naam GX.ini (of alleen GX).
      • Maak een backup van dit bestand door deze te kopiëren naar een willekeurige locatie op je computer. Bijvoorbeeld naar de Mijn Documenten map.
      • Dubbelklik nu op het bestand dat je gedownload hebt en pak deze uit.
      • Het uitgepakte bestand (GX.ini) kopieer je nu naar de themes\ordinary map in de PokerStars map.
      • Als er aangegeven wordt dat het bestand reeds bestaat kies je voor de optie om het bestaande bestand te overschrijven.
      • Voila. Je HyperSimple Theme zou nu een groter lettertype moeten hebben.

Belangrijk: PokerStars start standaard op via het bestand PokerStarsUpdate.exe. Als je PokerStars opstart nadat je bovengenoemde stappen hebt doorlopen zal deze altijd aangeven dat er een update beschikbaar is. Dit komt doordat de software ieder bestand dat afwijkt ziet als een oud bestand. Als je deze 'update' uit laat voeren zal de wijziging aan het HyperSimple Theme weer ongedaan gemaakt worden. Om dit te voorkomen dien je PokerStars op te starten via PokerStars.exe. Maak hier een nieuwe snelkoppelling voor aan of wijzig de bestaande snelkoppeling.

Mocht er in de toekomst een update van de PokerStars software uitkomen die je moet downloaden (omdat de software anders bijvoorbeeld niet meer werkt), dan kan je deze update gewoon uitvoeren door PokerStars weer te starten via PokerStarsUpdate.exe en vervolgens bovenstaande stappen opnieuw doorlopen om het lettertype weer te wijzigen. (Natuurlijk onder voorbehoud dat PokerStars de software niet dusdanig wijzigt dat bovenstaande mod niet meer werkt.)

Wil je de verandering weer ongedaan maken? Kopieer dan het GX.ini bestand, waarvan je een backup gemaakt hebt, weer terug naar de themes\ordinary folder en overschrijf daarmee het aangepaste GX.ini bestand. Een andere optie is om de PokerStars software weer op te starten via PokerStarsUpdate.exe en deze een update uit laten voeren als deze hierom vraagt. Het aangepaste bestand wordt dan automatisch overschreven met de standaard versie.

Veel succes ermee!
  • 5 antwoorden