[HU SnG $11] 44

• TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Deze hand is de 17e hand in een HU. Tot nu toe heb ik weinig gezien van villain, maar lijkt hij vrij passief. Hij heeft een keer gereraist pre-flop met A5o, op de flop gecbet en daarna uitgecheckt (mijn 77 won). Nog een keer een raise zien callen met JTs en dat was het al zo'n beetje.

Ik maak een standaard raise, vervolgens reraist villain. Op dat moment had hij een PFR van rond de 27%. Ik call hier, maar mijn vraag is nu, wat achten jullie de beste optie in een SnG HU? Een 4bet push of misschien zelfs al een fold?

As played hit de flop totaal niet villain range en sta ik alleen achter tegen hogere pocketpairs en heel misschien een A5 of A9 hand. Villain shoved en in mijn opzicht is dit een easy call, omdat blufs een groot deel van zijn range bevatten. En als villain overpair/TPTK/set zou hebben, zou hij volgens mij niet direct shoven, maar eerder nog betten en het op een latere straat erin schuiven. Als mensen het hier niet met mij eens zien, hoor ik dat ook graag. :)

PartyGaming - $10+$1|20/40 NL (2 max) - Holdem - 2 players
      Hand converted by PokerTracker 3

BB: 1,051.00
      Hero (SB): 2,949.00

Hero posts SB 20.00, BB posts BB 40.00

Pre Flop: (60.00) Hero has 4:diamond: 4:spade:

Hero raises to 80.00, BB raises to 190.00, Hero calls 110.00

Flop: (380.00, 2 players) 5:heart: 9:club: 2:heart:
      BB bets 861.00 and is all-in, Hero calls 861.00
  • 4 antwoorden
    • Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze
      Het probleem is hier dat villain vrij vaak combodraws in zijn range kan hebben
      en daar doe je het slecht tegen. Bvb:
      equity vs 87/67h: 35.8%
      equity vs A3h: 51.21%
      equity vs KQh: 44.3%

Ik zie hier ook wel een villain 77-TT overshoven. Enkel als je verwacht dat villain ook handen als AhKd overshoved kan je hier callen denk ik.

Of dat je hier 44 kan shoven preflop hangt wat af van villains 3-bet% maar zolang je FE hebt en een PP kan je shoven, hier denk ik niet dat je veel FE zult hebben. Villain is duidelijk wat fishy en kijkt aan tegen een 1:3 chiplead, ik denk niet dat hij zal 3-bet folden.
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Met die combodraws heb ik helemaal nog geen rekening gehouden inderdaad. 87/67s zie ik hem hier niet 3betten, maar een A3s of KQs hand weer wel. Maar any 2 overcards zie ik hem ook gerust doen (en totale blufs ook wel eigk :P )

Mijn sample is helaas niet groot genoeg om echt iets serieus te zeggen over zijn 3-bet%
    • ElDenisius
      ElDenisius
      Silver
      Ik zou wachten op een andere gelegenheid, indien hij konstant zo loose aggressive speelt, is het beter rustig af tewachten hem niet te veel reraisen, en eens + pocket 10 hem all te pushen of callen op dezelfde situatie, meestal gaat hij dit nog eens doen of ga je in dezelfde situatie terecht komen waarin je zelf beter zal voelen om te callen.
    • Nivlem
      Nivlem
      Silver
      Preflop vind ik je call de slechtste optie van de 3

Een shove is prima omdat je redelijk wat folds kan verwachten, en zelfs als je gecalled word nog redelijk vaak flipt.

Een fold lijkt me ook prima omdat je het met 44 niet vaak goed doet.

Een call lijkt me slecht, omdat je geen implied odds hebt om je set te hitten en er vrijwel altijd 3 overcards komen.

Op de flop hangt het heel erg van zijn range af maar ben het over het algemeen wel met je eens dat hij sterke handen niet zou shoven, dus een call lijkt me niet erg fout.