Win 1 van de 6 backdeals voor de Battle of the Donkeys!!!

• Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hey,

Morgen vind de eerste editie plaats van de Battle of the Donkeys 'Winner takes it all'!

Alle informatie hierover kun je HIER lezen.

Jij kunt 1 van de 6 backdeals winnen en zo kans te maken op een extra bankrollboost!

De wedstrijd van deze week:

Beschrijf alle factoren die je in overweging neemt voordat je een hand wel of niet speelt. Met andere woorden: Alle aspecten die je meeneemt in je beslissing!

Bovenstaande geldt voor een MTT uiteraard al kun je zeker veel dingen vergelijken met een No Limit Cashgame. Hou er rekening mee dat er bij MTT's ook nog extra factoren meespelen.

Vermeld bij je inzending je PokerStars nickname!

Je kunt je inzending plaatsen tot zondag 18.00 uur. Kort hierna zal ik de winnaars bekendmaken in deze thread. Zorg ervoor dat je controleert of je bij 1 van de winnaars hoort, want je dient je deelname nog wel te bevestigen alvorens ik de buy-in overboek!

Succes!
  • 28 antwoorden
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Starsnickname: Schelles

Ik heb niet zo veel tijd, dus ik ga de factoren vooral opsommen en niet uitwerken.

Voordat ik besluit een hand te spelen neem ik de volgende 10 factoren in overweging:

1. Kaarten

2. Positie

3. Image

4. Mogelijke acties tegenstanders: als iedereen voor me fold, rekening houden met wat diegene na jou nog kunnen en zouden doen. Als je al een limper voor je heb, nadenken over wat hij zou doen als je raist.

5. Chipstack tegenstanders

6. Fase: early,late, bubble, etc.

7. Eigen chipstack

8. Gutfeeling: bv als ik nadenk om met een marginale hand te stealen, het niet doen omdat ik er een slecht gevoel over heb. Dit gebeurd niet vaak, maar soms toch eens.

9. Nadenken wat helemaalnicks zou doen ;)

10. Na het overlopen van de vorige punten, besluiten wat de beste actie is en deze dan ook uitvoeren =)

Volg de gouden 10 en je raast zo door de pokerwereld ;)
    • Revenem
      Revenem
      Bronze
      Pokerstars nickname: Kaiouta

Om te beginnen natuurlijk de kaarten, die de basis van de beslissing vormen. Maar afhankelijk van de andere factoren zijn alle kaarten speelbaar. Maar vermits sommige kaarten slechts in sommige situaties werken, vormen ze wel de basis.

Verder je positie, ik maak natuurlijk minder "moves" als ik in early position zit. Hoe meer reads je van je tegenstanders hebt, hoe gemakkelijker je weet wat je moet doen.

Wie er nog in de pot zit en hoe sterk je reads zijn van die tegenstanders. Je moet weten of en hoe je ze kan laten folden als je niets hit, en hoe je zoveel mogelijk chips kan krijgen als je wel hit. Tegen spelers die moeilijk folden speel je minder pots en speel je passiever (tenzij het natuurlijk calling stations zijn).

Ook de hoeveelheid tegenstanders, tegen meerdere tegenstanders kan je wel eens speculatieve handen spelen zoals JTs als de andere factoren meespelen, maar echt lage kaarten zit er meestal niet in omdat je er rekening mee moet houden dat er bij veel spelers wel meestal iemand met de flop zal geholpen zijn.

Eigen chipstack en verhouding met chipstack tegenstanders: stacks onder het gemiddelde zijn meestal het gemakkelijkste uit de pot te pushen. Shortstacks durven al eens all-in te gaan wat niet zo bevorderlijk is als je aan het bluffen bent :D Bullystacks zijn dan weer moeilijk te pushen, maar tegen hen kan je goede kaarten dan ook heel passief spelen. Speel de rol van het hulpeloze persoontje die toch oh zo bang is van de grote stack en double up als ze al zodanig veel chips gebruikt hebben om je eruit te proberen pushen dat ze wel moeten callen ;)

Fase van table-image! Niets leuker dan bully-bluffen en je chipstack opbouwen, dan op een bepaald moment betrapt worden om dan hetzelfde bettinggedrag te vertonen wanneer je wel goede kaarten hebt en ze zowat hun chips in je schoot werpen :P Bedoeling is wel dat je je chipstack traag maar zeker opbouwt in de eerste fase om dan proberen je tegenstander all in te krijgen in de tweede fase :D

Hoe lang het geleden is sinds je een hand gespeeld hebt: mensen folden wel al eens gemakkelijker als je een tijd kaartdood geweest bent. Wil niet zeggen dat je ineens 83o enz moet spelen tegen spelers die je niet kan pushen maar handen zoals QT worden wel een stuk interessanter. Omgekeerd werkt het ook. Als je net 2 potjes na elkaar gewonnen hebt, het liefst nog met handen zoals J8 enz die de showdown bereikt hebben, en je krijgt dan AA, kan het best een goed idee zijn om gewoon vanuit early position all-in te gaan, spelers zullen een stuk skeptischer zijn en het is best mogelijk dat je gecalled wordt met dingen zoals KJ... :D

Dit is natuurlijk minder van toepassing als je te veel spelers in de push-or-fold fase hebt. Dan laat ik het eerste deel van de strategie vallen en speel ik zaken zoals J8 gewoon niet, en durf ik met AA al eens een heel zwakke raise maken zodat er tegen mij gepushed wordt.

Ik ben vooral een psychologische speler maar zelf voor spelers zoals ikzelf mag je toch nooit de wiskunde (odds) vergeten om te weten waar je staat als je plan dan toch misgaat! Het is belangrijk je trots opzij te kunnen zetten, zelfs al kost je dat een groot deel van je stack. Beter je nederlaag toe te geven dan ze te bevestigen...
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Voor de backdeal, nickname Mystique4All

Van begin tot end hoe benader ik een MTT:
      Belangrijk is om te beginnen met de juiste MTT te kiezen en een live MTT benader ik anders dan een online MTT.
      Dit verschil zit hem vooral in het psychologische aspect. En live bekijk ik een hand nooit voordat ik aan de beurt ben, helaas kan dit online niet.
      Proberen dus om geen beslissing te maken voor ik aan de beurt ben.

Zodra ik de hand heb gezien en zijn value heb bepaald natuurlijk afhankelijk van positie en vaak gebruik makend van de pokerstrategy starting hand charts, is het de positie die erg meespeeld. En dus ook of het FR of SH is.
      FR:
      Under the gun speel ik echt alleen de monsters nog veel te veel spelers na me en geen behoefte aan de risico's. In de eerste fase van het spel.
      Blijken er erg veel vissen te zitten of een niet spelende tafel dan iets meer lose aggresive.

Middle speel ik af en toe een handje die iets minder is dan bij UTG zolang er nog geen raise voor me is. Ook dit in de eerste fase, nog wat meer in de tweede fase en push of fold volgens de charts.

CO en BU heerlijke posities waarin ik vaak de charts aan de kant gooi en me volledig laat lijden door het psygologische spel. Hierbij is heel veel belangrijk.
      1*stacks eerdere limpers cq raisers
      2*sterkte hand
      3*stacks sizes na me
      4*hoogte blinds
      5*fase van mijn spel
      6*kenmerken spel van eerdere eventuele raisers.
      7*kan ik een steel maken

SB en BB zijn duidelijk mijn leak posities, ik weet het, maar ja hoe doet ik er wat aan de verleiding blijft hier groot. Om voor een freeplay of een limpie mee te gaan met bijna alles en blijkt dat daarna op de flop weggooien na bv een kleine hit te moeilijk is. Aan dit stukje ben
      ik dus nog hard aan het werken.

SH is veel meer handjes spelen en iets minder positie spel. Ivm geen UTG"s.
      Dit alles verandert drastisch als de bubble in zicht komt. Tight is dan mijn front, middle and last name LOL

FT is vooral het inzicht wat je inmiddels over je tegenspelers heb en de grote van mijn stack t.o.v. de andere nog in de hand doorslaggevend. speel dan vooral tight aggressive.

Heads up is het zowat een loterij, totale aggresive Elk plaatje of paartje is zoinzo pushen en elke BB waarbij SB limpt is dan altijd een raise. Met af en toe een afwisseling om niet te voorspelbaar te zijn.
    • sandmannetje
      sandmannetje
      Bronze
      .
    • Pinowww
      Pinowww
      Bronze
      Ik ben net terug van vakantie en heb mijn bankroll gebruikt om 2 weken feest te vieren :P . Daarom zit ik nu zonder bankroll en besloot ik mee te doen met deze wedstrijd. (Even wachten op de local bank transfer voor mijn bankroll weer beschikbaar is.)

Er zijn al wat punten aangekaart waarom je een hand wel of niet zou spelen. In mijn rijtje staat ook de belangrijkheid aangegeven, met 1 de belangrijkste en des te hoger het getal, des te minder belangrijk.
      De volgende aspecten neem ik mee in een beslissing ofdat ik wel of niet speel:

1. Wat is de status van het toernooi? Naarmate het toernooi vordert pas ik mijn spel altijd drastisch aan, richting de bubble zal ik agressiever gaan spelen, wat mijn handselectie zal veranderen

2. Hoeveel spelers zitten aan mijn tafel? Op een SH tafel (6 man of minder) zal ik met een veel grotere range aan handen spelen dan aan een full table. Mede ook dankzij positie, er zullen altijd minder mensen die nog achter je mogen zeggen wat ze gaan doen.

3. Wie en wat zijn de spelers aan mijn tafel en waar zitten ze? Wat weet je van de spelers, wat heb je in het verleden hen zien doen. Waar zitten de tight, agressive, passive en calling stations. Zitten er loose spelers in de blinds, hebben de agressieve spelers al gefold, etc. Je moet eigenlijk een stijl zien te spelen, tegenovergesteld aan hoe de tafel speelt.

4. Hoeveel rondes van blinds kan ik nog spelen met mijn stack? (Hoe staat met stack in verhouding tot de blinds, en zijn er antes in de pot.) Als je veel blinds heb kun je rustiger aan doen. Met weinig blinds zul je een move moeten maken. Je moet nooit in de deze vergelijking de antes vergeten mee te nemen, omdat dit vaak een extra BB is in de pot.

5. Hoeveel rondes van blinds kunnen mijn tegenstanders nog spelen? Zoals al gekeken is bij punt 5 hangt je spel hiervan af. En dus ook je tegenstanders spel. Probeer jij de blinds maar eens te stelen als de BB nog 2 BB in totaal heeft. En ben je bereid een grote pot te spelen tegen grote stacks of wil je juist de potten klein houden.

6. Waar zit je in relatie tot de agressieve en passieve spelers? Van tight/passive spelers kun je wel een blindsteal proberen, maar als je een grote stack hebt en je hebt een loose agressive goede speler achter je op de button kun je misschien wel actie verwachten.

7. Wat zijn de acties voor me? Wanneer er een raise en reraise voor je is gemaakt en je zit in middle positie zul je heel anders tegen een JJ aankijken dan wanneer je een JJ hebt op de BTN wat naar je toe gefold is.

8. Wat is je positie, hoeveel actieve spelers zitten er nog achter me? Dit is altijd zeer belangrijk in een toernooi, zoniet het belangrijkste als je ook echt een pot wil gaan spelen, maar deze afweging maak ik meestal pas als ik al het voorgaande al heb doorgenomen.

9. Wat zijn de potodds? Hoeveel moet je betalen voor een call. Welke odds geef je met een raise in vergelijking tot de blinds en antes. Wil je je tegenstanders met deze odds in de pot houden of juist afschrikken? Welke odds gaf je in het verleden met welke handen? Heb je een showdown gehaald met bepaalde preflop raises?

10. Wat is je positie postflop? Als je inde SB tegen de BB inzet preflop nadat iedereen gefold heeft heb je een goede positie (er is nog maar 1 speler die het achter je mag zeggen). Maar postflop zal hij positie op je houden. Hetzelfde geld voor een raise preflop vanuit de CO nadat iedereen gefold heeft, maar dat je verwacht dat je een call krijgt van de BTN (dit kan zijn door een goede speler die zijn positie heel serieus neemt of door een calling station). Of vanuit de BTN raisen en een call van een zwakke speler in de BB verwachten omdat je HU in positie tegen hem wilt spelen.

11. Wat is mijn table image. (Deze heb ik er op het laatste moment tussengepropt en staat misschien niet op de juiste plek.) Als je een tight image heb kun je sneller met een blindsteal wegkomen dan als je iedere mogelijke pot tot nu toe heb geraist. Tenzij de tafel niet oplet of niemand je durft aan te pakken, en in dit geval raad ik aan aggressief te blijven. Let er altijd op hoe mensen over je denken en wat ze hieraan doen. Er zijn spelers die alleen azen blijven spelen ook al laat je 20 blufs op een rij zien. En die ene keer dat ze je reraisen zullen ze dan ook AA hebben. Ook zijn er spelers als ze doorhebben dat je aggressief speelt je elke pot zullen proberen af te straffen. Je kunt ook verschrikkelijk tight spelen maar drie keer AA achter elkaar oppakken, en dan kunnen mensen denken dat je een loose cannon bent. Blijf altijd observerend. Let niet alleen op anderen hun spel, maar ook op je eigen spel, over hoe ze hierover denken en wat ze hiermee doen.

12. Wat zijn je kaarten? Kijk nou eens, je hebt nog kaarten ook, en ze doen er toch nog wel toe. Toch is al het voorgaande belangrijker. Sommige acties zul je maken zonder dat je kaarten ertoe doen. Bijv.; je zit met 100BB in de BB er is een min raise gemaakt UTG en er zijn 8 spelers in de pot. Of er is een raise gemaakt, hierna 1 caller en je zit op de BTN (tegen bepaalde spelers onder bepaalde omstandigheden zal ik hier een squeeze (reraise) maken met elke redelijke 2 kaarten).

Ik heb dit rijtje opgesteld op basis van enkele boeken en aangevuld met eigen ervaring. Veel beginners zullen denken, zo, dat is veel om te onthouden. Dat klopt, maar op een gegeven moment zul het automatisme zijn om dit te doen. Alle ietwat gevorderde spelers zullen dit rijtje zien en denken. Ik heb er nooit over nagedacht waar ik allemaal naar kijk preflop, maar veel van dit rijtje hield ik onderbewust al rekening mee.
      Ik hoop dat ik een aantal mensen iets wijzer heb gemaakt en de pokerstrategy community hiermee heb kunnen helpen.

Grtz,
      Pinowww
      (nick pokerstars: Pinowww)
    • GekkeGek
      GekkeGek
      Bronze
      Inzending backdeal
      Pokerstarsaccount: Gekkegek (1 hoofdletter)

Er van uitgaande dat het een serieus toernooi is (prijzenpot > $0.25*aantal spelers), zijn voor mij de volgende dingen van belang:

1. Stack/Blinds
      Grote stack: speel ik relatief veel handen omdat het lucratief is om kleintjes te pesten.
      Gemiddelde stack: Erg tight, ik heb een all-in nog niet nodig, dus ik heb nog alle tijd om te wachten op ziekgoede kaarten, waarmee ik dan ga proberen te dubbelen
      Kleine stack (heb ik meestal): Ik raak liever 20% van m'n stack kwijt, om daarna veel kans te maken om te verdubbelen(+blinds te pakken), dan dat ik elke kleine kans probeer te pakken. Ik speel dan dus nog steeds erg tight, steel zo af en toe wat blinds als ik denk dat het kan.
      Uiteraard is de stack van anderen ook van belang ;)

2. Kaarten
      Mensen zeggen vaak "Hmpf, waarom foldde je die? Dat waren toch mooie kaarten?" Aangezien je veel handen kan zien in zo'n toernooi moet ik supergoede kaarten hebben, of (superweinig BB's :D ) om te spelen
      Bluffen doe ik online preflop nagenoeg niet.

3. Positie
      Wanneer ik weinig BB's over heb boeit dit me al een stuk minder: zowel blinds krijgen, als kans op verdubbelen/triplen/verviervoudigen is leuk. Maar aan het begin van het toernooi speel ik vrijwel alleen in de latere posities, dan heb ik meer overzicht. Met QQ+ wil ik nog wel eens trachten de flop te zien vanuit early.

4. Acties van mensen voor me
      Ik zal minder snel een all-in callen, als er 9 mensen voor me all-in staan ipv alleen ik, duh :P
      Ff serieus: ik houd niet van raises voor me.

5. Kansen
      Voordat ik een hand speel doe ik veel kansberekening (Misschien dat ik daardoor altijd zo traag ben? xD ).
      -P(Winst), uitgaande van handranges waar ik de rest op schat.
      -P(Rest fold), de verwachtingswaarde van een actie is meer relevant in het geval van cashgames, maar bij een toernooi neem ik het toch zeker wel in consideratie ;)
      -P(Aardige hand op de flop), er zit een wezenlijk verschil tussen kans op winst, en de kans op een aardige flop(PAF). De PAF is een (zelfbedachte (A)) term voor de kans dat je op de flop minimaal een top-pair hebt.

Edit: Naam verduidelijkt
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Inzending Backdeal
      PS Acc: Gerv
      Pokerstars accountname: Giantian

Tijdens een MTT zijn er diverse dynamische strategieën te bedenken naarmate je verder in het toernooi komt. Je gebruikt als het ware alles uit je toolbox om het leven zuur te maken van je tegenstanders. Vergeleken met SSS, leer je met MTT meer met het psychologische deel van Poker om te gaan. Je noteert wat zijn betting pattern is, welke trucs Villain gebruikt enzovoorts. Maar natuurlijk ook wat jij allemaal aan het doen bent! Shortstackstrategie aan de andere kant is pure and simpel: Als je gaat, dan ga je met alles erin. Postflop Aces folden in SSS? Voor 99% is dit een no-no! Maar tijdens MTT’s waarin je maar 1 stack hebt en geen rebuys meer hebt na de break is het opletten geblazen wanneer Villain bet op een board van 4:spade: 6:heart: 7:spade: terwijl jij de Pocket Rockets hebt.
      Tijdens mijn pokerleven heb ik een soort van script in mijn hoofd geïnstalleerd van hoe ik tijdens een FR MTT Online mijn hand moet evalueren. Ik heb ze verdeeld in 3 fases of niveau’s en ik laat eigenlijk zien hoe ik mijn eigen 2 hole cards evalueer op basis van deze factoren. Zowel live als in Online.

[center]Fase 1 Wat heb ik?[/center]

Dit zal ongetwijfeld niemand verbazen maar het is vrij simpel. Wat heb ik en wie ben ik? Vooral dat laatste klinkt raar maar ik wil het graag hebben over je ‘ik-persoon’. Allereerst kijken we naar onze Hole cards, dat heb je. Wat heb je nog meer?
      Positie: zit je in early position of juist in late? In late spelen mensen in het algemeen meer looser dan als ze eerder aan de beurt zijn pre- en post-flop. Dit komt omdat je als late position, meer informatie kan vergaren en meer je beslissing op datgene kan baseren.
      Je stack is ook zeer belangrijk. Ben je boven de 24 blinds? Dan kan je lekker achterover leunen. Heb je 12 blinds of minder? Dan is het denken geblazen in de push/fold stage. Marginale handen worden steeds meer waard. Dit betrek ik nauwelijks met de stage van het Toernooi. Ik onderscheid eigenlijk het hele toernooi in 4 fases: Early, Middle, Bubble & FT. In early heb je standaard meer dan 24 blinds dus speel je enkel een VPIP van rond de 8 (SSS chart speel ik meestal). In Middle Fase moet je ervoor zorgen dat je boven die 24 blinds blijft, dus er is wat meer agressiviteit is nodig. Denk hierbij aan steals en resteals. Voor, tijdens en na de Bubble speel ik zéér tight volgens de SSS chart. Ik wil in the money komen maar ik hoef er ook niet gelijk uit. Meestal spelen mensen heel tight voordat de Bubble burst en dan in 1 keer spelen ze Hansen-Poker na de bubble omdat ze toch shortstacked zijn. De verleiding is groot om te coinflippen maar het is consistenter om gewoon te concentreren op je eigen spel. Be yourself, be a rebel.
      Mijn Table image. Heb ik de afgelopen 10 ronde’s alles gefold of heb ik juist alles gespeeld? Kortom ben ik de Rock of Gibraltar of speel ik Hansen-Poker? Check ik alles na de pre-flop street of continuation bet ik altijd?
      Betting pattern; zijn er limpers of is er al geraised of zelfs een reraise? Kan ik 3-betten met deze hand of juist niet?
      Wat zeer belangrijk is dat je vooruit moet denken net zoals bij schaken: Wat doen de spelers na mij als ik … raise,call,limp ? Met Pocketpairs vind ik het erg fijn om de term ‘’Implied Limping’’ toe te passen. Het is gewoon in feite de kans % dat 1 villain of meer NA mij ook meelimpen. Hierdoor krijg ik de setvalue die ik nodig heb. Als ik niets hit ben ik out.

Fase 2 Wat hebben de Villains voor mij?

Deze fase is een must-do voor elke speler die een MTT wil winnen. Er zijn gewoon periode’s waarin je totaal kaart-dood bent. Wat ga je dan doen? Uit je neus vreten? Dat kan je doen maar je kunt ook gewoon die tijd handig gebruiken voor observatie’s. Bijvoorbeeld, hoe heeft Villain de afgelopen 10 handen gedaan? Was die altijd tight geweest of juist loose? En hoe agressief bet/reraise hij en hoe vaak? De kleinste dingen noteren is gewoon handig als je samen met hem de Final table speelt. Alle kleine beetjes helpen.
      Ook moet realiseer ik mij dat ik te allen tijde moet observeren wil ik een hand spelen dat ik dan weet tegen wie ik het speel. Als je bijvoorbeeld tegen een shortstacker speelt, realiseer je wel dan dat hij bijna altijd pot committed is. De 2de vraag die gesteld kan worden is of hij een monster heeft of een marginale hand. Eerlijk gezegd: Tegen Shortstackers is het makkelijker spelen dan tegen spelers die een huge stack hebben. Bigstackers kunnen alle tools gebruiken die ze maar kunnen gebruiken. De check/raise, 2nd barrel, pressure-bet. Noteren helpt want je wilt juist een val maken voor hen en niet andersom!
      Als er bijvoorbeeld een raise voor mij is van een zéér tight speler op UTG+2 met een gelijke stack als ik en ik heb KJs op BTTN. Dan ben ik geneigd om te folden op basis van deze factoren: Zijn positie, zijn table image, zijn stack, eventueel mijn notitie’s op hem en ik schat een soort van range met deze 4 factoren. Als ik zijn range schat op AQ++ en TT++ dan is mijn equity met KJs op de BTTN maar 32.5% preflop.
      Een ander voorbeeld is wanneer er in Middle fase een Loose speler met een averaged stack vanuit BTTN first-in openraised naar 3.5BB. Bij mijn notitie’s staat dat Villain de vorige 2 keren dit ook had gedaan en zodra SB of BB callen, dat hij in check/fold mode zit wanneer hij niets hit. Als ik kijk naar mijn ATs en ik geef hem een range van 22+, A2s+, KTs+, QTs+, JTs, T9s, 98s, 87s, 76s, A7o+, KTo+, QTo+, JTo, T9o. Dan is mijn equity goed genoeg (55.765%) om te restealen. Dan reraise ik naar 12 BB en als dit meer dan 40% van mijn stack is. Dan push ik hem voor maximale EV en FE.
      In live games zijn tells zeer waardevol. Ik kijk nooit naar mijn kaarten mits ik aan de beurt ben. De reden hiervoor is dat je in een split-second kan zien of mensen hun handen gaan spelen. Meestal kijken ze naar hun stack of kijken ze snel weg. Online kan je dit moeilijk toepassen ook al heb je wel manieren om mensen te readen: slowplayen, minraises, limp/raise vanuit UTG etc. Als SSS’er wordt je hier heel snel mee geconfronteerd. Grappenmakers die limpen op Mp3 met PocketKings, give me a break :]
      Al met al is het zeer belangrijk om op andere te letten zoniet meer op andere te letten dan hoe je zelf speelt.

Fase 3 Wat denkt de Villain dat ik heb?

Zoals ik aangaf is het meer de moeite waard om constant op andere te letten. Dit betekent niet dat de andere op hun luie reet gaan zitten en wachten totdat ze een nieuwe hand krijgen. Ik verwacht dat sommige dit wel doen maar de rest is ook constant op zoek naar tells en reads van spelers.
      Bijvoorbeeld als je 3 handen achter elkaar gebluffed hebt dat er dan een mogelijkheid bestaat dat je eerder gecalled wordt door mensen die dit gezien hebben en dit genoteerd hebben.
      Hier komt Table image exploiting naar voren wanneer ik beslis of ik een hand speel of niet: Wanneer spelers jou een sticker hebben opgeplakt met daarop Tightass of iets dergelijke. Dan moet je daar gebruik van maken. Hier is wel enige risico aan verbonden maar een 3-bet preflop terwijl je de vorige 20 handen alleen maar gefold hebt is wel een signaal dat je een monster moet houden. In feite zal ik dit doen met de normale stealranges vanaf UTG & MP. Wanneer er een 4-bet komt dan haak ik af. Een call van een Villain geeft mij de mogelijkheid om te continuation betten enzovoorts.
      Een ander voorbeeld is dat wanneer je Top pair flopped, dat je dan ging voor de check-raise, en in een andere hand als je dan een flush draw of een OESD flopped dat je dan donkbet out of position. Als je nu weer top pair flopped moet je jezelf realiseren: ‘Zal Villain mij op een draw hand zetten als ik hier ging donkbetten of zal hij denken dat ik hier omgekeerde psychologie ga toepassen?
      Er is een grote kans dat de Villain denkt dat jou donkbet een drawing hand representeert. Wat hij eigenlijk niet weet dat jij van jezelf weet dat wanneer je Top pair flopped je dan check-raised en wanneer je een draw hebt dat je dan donkbet.
      Met dit voorbeeld wil ik uitleggen dat het ook handig is jezelf te controleren wat je allemaal doet en vooral tegen welke spelers (namen). Ik hou dit allemaal bij in een word bestandje. Het klopt dat dit een chaos gaat worden op een gegeven moment maar daar heb je breaks voor :D
      Ik noteer bijvoorbeeld met wat ik 4-bet of met welke handen ik naar de showdown ging en tegen wie. Ook noteer ik tegen wie ik een continuation bet en een second barrel moest afvuren voordat Villain zijn hand opgaf. Kortom deze 3de fase is een kat en muis spel van ‘’I know, that you know, that I know, that you know.’’
      Ik probeer altijd één stap verder te zijn dan de andere mensen aan tafel, dit geeft je een cutting edge over bepaalde plays en kan knock-out voorkomen ;)
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Pokerstarsnickname: EliasVeritas

De strategie artikelen over MTT maken een onderscheid tussen 3 fasen in een tournament.
      De >24 BB, tss 14-24BB, en <14 BB.
      De allereerste factor die de rest van mijn beslissingen bepaalt is wat is mijn stacksize en hoever zit ik in het tournament(=stacksizes van de andere spelers).

<24BB
      In deze fase is de keuze redelijk gemakkelijk.
      Ik kijk naar m'n positie, ik kijk uiteraard welke kaarten ik heb, en ik kijk naar de actie voor me.
      Aan de hand van mijn SHK ga ik dan folden, callen, betten, raisen of reraisen.
      Dit is vrij gelijkaardig tov. cash game spel.

>14-24BB
      In deze fase verandert er niet zo veel.
      Ik begin al meer te letten op de stacksizes van de spelers na mij en op hun spelgedrag, en probeer zo af en toe wat blinds te spelen.
      Ik probeer ook m'n blinds al wat te verdedigen tegen de spelers die net voor me zitten.

<14
      Wanneer de stacksizes onder de 14BB beginnen te gaan, en we uiteindelijk op de final table komen, begint het toernooi voor mij pas echt.
      Ik begin me meer te focussen en ga iedere hand aandachtig volgen.
      Ik ga nu veel meer rekening houden met mijn stacksize en die van m'n tegenstanders en kan soms enkel hierop m'n keuze baseren (Any Two...)
      Ik ga er ook op letten hoe m'n tegenstanders spelen en hoe ze reageren op moves die ik tegen hun maak.
      Ik hou ook rekening welke posities worden uitbetaald en hoeveel die krijgen.
      Als ik een lage stack heb op de bubble ga ik bijvoorbeeld zo weinig mogelijk risico's nemen.
      Heb ik op de bubble net een grote stack ga ik hiervan profiteren en zoveel mogelijk betten.
      Ik vind het ook dikwijls de moeite wanneer er nog 6 spelers over zijn risico's te nemen in de hoop op plaats 1 of 2 te belanden.

Soms komt er ook gewoon wat fingerspitzengeful bij. Je voelt gewoon aan van hier moet ik doorgaan ook al is het in theorie mss beter om te folden.
      Op dat gevoel alleen ga ik echter nooit veel geld in de pot stoppen, of dat probeer ik toch niet te doen...

Als ik tenslotte echt twijfel heb ik een gemakkelijk truucje om mijn beslissing wat gemakkelijker te maken. Soms heb ik het namelijk echt moeilijk om een hand los te laten,
      zeker preflop. Dan denk ik gewoon: wat als je deze hand op het forum moet posten, of je moet hem aan je vrienden vertellen? Zou je dan liefst kunnen zeggen
      dat je durven betten hebt, of dat je het verstand had om hem te folden.

Elias
    • remmetje
      remmetje
      Bronze
      Hoi mensen jullie hebben met ze allen weer geweldig
      je best gedaan om een backdeal te winnen.

Ik mag dan ook meedelen dat IEDEREEN een backdeal krijgt!
      6 mensen van ps en 2 van Sharp_80 persoonlijk.

De deals zullen worden overgemaakt tussen 8 en 9 uur vannavond.
      Dus heb geduld je backdeal komt eraan !!
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      JOEPIE BEDANKT Remmetje, Sharp en PS!!!!! Tot vanavond en heel veel succes allemaal!
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Thx! :)

Tot straks!
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Dat is gul Sharp, thanks!
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Wow bedankt! Vond alle inzendingen ook wel heel goed :) !
    • sandmannetje
      sandmannetje
      Bronze
      ga nu weg :D en ben half 9 zeker terug en dan gelijk registeren.
    • Pinowww
      Pinowww
      Bronze
      Is het niet eens een idee om deze wedstrijd threads iedere week door een pro (lees goede speler) te laten lezen en deze dan een strategie artikel hierover te laten maken? zodat mensen na afloop een serieus artikel kunnen lezen over het onderwerp van de wedstrijd.
      Dan kunnen de mensen die meededen in de wedstrijd ook kijken wat het echte antwoord was op de wedstrijdvraag.
    • Revenem
      Revenem
      Bronze
      Ik zal er zijn :D

Enorm bedankt!
    • sandmannetje
      sandmannetje
      Bronze
      Ik zal er toch niet zijn, ik kan hem niet spelen.
      sorry Sharp.
      volgende x ben ik er weer bij :D

je hoeft dus geen 11 $ over te boeken :D

iedereen succes !
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door sandmannetje
      Ik zal er toch niet zijn, ik kan hem niet spelen.
      sorry Sharp.
      volgende x ben ik er weer bij :D

je hoeft dus geen 11 $ over te boeken :D

iedereen succes !
      Is ie eindelijk eens een keer op tijd met het indienen van de backdeal-wedstrijd... :D
    • GekkeGek
      GekkeGek
      Bronze
      Hey Thnx Remmetje en Sharp!

Lekker gedaan btw in de Titan ;)

Hope datk deze wat beter zal doen.

Vergeten jullie niet te storten :D
    • 1
    • 2