NL10 QJs flopt straat

• Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      UTG= 20/9/134

UTG was nogal fishy en ik wilde graag IP spelen tegen hem, dus ik call met QJs
      Ik flop een straat. :s_biggrin:
      Ik wilde de c-bet niet meteen raisen om slechter niet weg te jagen en hopen op een non-hearts turn. Dit was een bewust risico dat ik nam. Er zullen veel vaker blancs vallen die me extra value op kunnen leveren.
      Helaas valt de harten wel op de turn en na de check van UTG, besluit ik hier toch maar te protecten.
      Op de R ben ik crusht denk ik. :f_cry:

Any thoughts?

$0.10/$0.20 No Limit Holdem
      OnGame
      9 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG ($23.03)
      UTG+1 ($27.05)
      Sol4r (MP1) ($20)
      MP2 ($12.86)
      MP3 ($22.35)
      CO ($16.80)
      BTN ($22.39)
      SB ($21.57)
      BB ($7)

Pre-Flop: ($0.30, 9 players) Sol4r is MP1 J :spade: Q :spade:
      UTG raises to $0.60, 1 fold, Sol4r calls $0.60, 2 folds, CO calls $0.60, 3 folds

Flop: 9 :heart: 8 :heart: 10 :spade: ($2.10, 3 players)
      UTG bets $1, Sol4r calls $1, CO calls $1

Turn: 3 :heart: ($5.10, 3 players)
      UTG checks, Sol4r bets $2.60, CO folds, UTG calls $2.60

River: Q :heart: ($10.30, 2 players)
      UTG bets $5.20, Sol4r folds

Final Pot: $15.50

UTG wins $14.99 (net +$5.59)

CO lost $1.60
      Sol4r lost $4.20
  • 2 antwoorden
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Naar mijn mening zou ik de flop raisen omdat je flushdraws nu profitabel laat drawen. En zelf zou ik dat risico nooit nemen omdat het gewoon geen ev+ move is. Tsja, op de turn kan je inderdaad protecten maar niet door zo'n lage bet, dat vind ik uiterst weak. Ik zou hier dan wat groter betten en op een raise folden. Op de river ben je verslagen, dus fold.
    • Mstlc
      Mstlc
      Bronze
      Pre-flop is close maar call kan wel op zich I guess. Het is niet zo fijn omdat je HU tegen die UTG speler altijd zwaar zal achter liggen tegen zijn range. Als je in een multiway pot terecht komt heb je vaak geen positie wat je drawing hand ook moeilijk speelbaar maakt.

Flop sowieso raisen. Je hebt wel de nuts geflopt maar je hand is nog steeds erg kwetsbaar. Je kan hier ook heel makkelijk value halen uit een hele hoop drawing hands als flushdraws, JT (en Jx bij uitbreiding), two pair, sets, een verdwaalde KQ...

As played is de turn een erg lelijke kaart uiteraard tegen 2 andere spelers. Je enige optie daar is betten want je kan nog steeds value halen van slechter en je wil random gutshots met een enzo geen free card geven. Je bet mag wel iets groter richting de 3.5-4.

River is een snapfold. Je kan gewoon nooit callen op dit board. Het kan zijn dat je soms split tegen een donk die hier nog zijn J (straat) "valuebet" maar je gaat hier veel te vaak verliezen van een flush om een call hier goed te maken.