Q9 Push

• DonkeyNL
      DonkeyNL
      Bronze
      Level IV (50/100) - 2011/08/29 6:03:58 ET
      Table '433885155 1' 6-max Seat #3 is the button
      Seat 1: Alias691 (1992 in chips)
      Seat 3: TheDutchTank (1238 in chips)
      Seat 5: DurHaigh (3546 in chips)
      Seat 6: Andric78 (2224 in chips)
      DurHaigh: posts small blind 50
      Andric78: posts big blind 100
      *** HOLE CARDS ***
      Dealt to TheDutchTank [Qd 9h]
      Alias691: folds
      TheDutchTank: raises 1138 to 1238 and is all-in
      DurHaigh: calls 1188
      Andric78: folds
      *** FLOP *** [8s 2s 3d]
      *** TURN *** [8s 2s 3d] [Kh]
      *** RIVER *** [8s 2s 3d Kh] [Ac]
      *** SHOW DOWN ***

Het is nogal een tijd geleden dat ik op deze website ben geweest maar wou graag een restart maken. Heb de strategy nog wat doorgelezen en heb direct 2 potjes gespeeld. Hierdoor vloog ik er bij 1 uit, de andere won ik. Volgens de chart moest ik spelen aangezien ik iets minder dan 13bb had en Q9o is niet echt een superhand.

Moet ik maar gewoon denken dat ik op lange termijn hier beter op word? Of is het toch misschien onvoorzichtig gespeeld?

Bedankt alvast!
  • 3 antwoorden
    • edwardwelsh
      edwardwelsh
      Bronze
      Begrijp je niet zo goed. Waarom zou je persé moeten spelen met minder dan 13bb. Je moet er idd voor opletten om niet dood te bloeden, maar enige voorzichtigheid is toch wel op zijn plaats.

Q9o is voor mij een fold.
    • DonkeyNL
      DonkeyNL
      Bronze
      Nouja, normaal zou ik dat ook zeker doen. Alleen ik had zoals gezegd via deze site die charts erbij gepakt. en zat op de 13bb en zodra ik daaronder zou komen ga ik push/fold spelen.

Ik zie nu net dat ik gewoon verkeerd heb gekeken, een Q9s had ik moeten spelen, deze had ik moeten wegdoen.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi donkeyNL, (niet echt een positieve nickname, maar goed)

Welkom terug!

Het is inderdaad, zoals je zelf al zegt, te loose om q9o al all in te gaan met 13bb uit de BU.

Aangezien ik geen artikel ben, kan ik meer over de hand zeggen dan een chart. Ik zou Q9s hier ook nog folden, omdat dat met 13bb ook nog aan de losse kant is. Ondanks dat je hier niet op de bubble zit (?) omdat het een 6max toernooi is (?) zou ik toch nog net wat tighter spelen. De push is weliswaar winstgevend als je tegenstanders ~10% callen, zie ik niet in waarom ze A9o of A6s zouden folden. Ik denk dat ze, vooral op deze nog wat lage limiet, toch wel looser callen, en moeite hebben ax weg te gooien.

Het is alsnog wel redelijk close, omdat Q9s wel een sterke hand is, maar ik neig netaan naar een fold.