2 pair direct All-in

• steunpoker
      steunpoker
      Bronze
      Preflop: Hero is BB met T ♠, 9 ♦
      UTG3 callt, 2 folds, MP3 callt, 2 folds, SB callt, Hero checkt

Flop: (400) J ♣, T ♦, 9 ♣ (4 Spelers)
      SB bet 400,
      Hero raiset met 655 naar 1055 ((AI)), UTG3 callt, MP3 foldt,
      SB raiset met 655 naar 1710, UTG3 callt ((AI)), SB krijgt uncalled bet terug

Turn: (3595) 5 ♠ (3 Spelers)

River: (3595) 5 ♣ (3 Spelers)

Final Pot: 3595

Resultaat:
      Hero toont two pair, Tienen en Negens (T ♠, 9 ♦) → (T ♦, T ♠, 9 ♣, 9 ♦, J ♣)
      UTG3 toont two pair, Boeren en Vijven (K ♥, J ♦) → (J ♣, J ♦, 5 ♠, 5 ♣, K ♥)
      SB toont een pair Vijven (A ♠, Q ♦) → (5 ♠, 5 ♣, J ♣, A ♠, Q ♦)

UTG3 wint 3595 met two pair Boeren en Vijven (K ♥, J ♦) → (J ♣, J ♦, 5 ♠, 5 ♣, K ♥)

Heey, ik ben net begonnen met de SnG's dus ik dacht laat ik dit forum maar eens gebruiken. Ik probeer mijn eigen handen terug te kijken en bij interessante handen te kijken hoe ik deze beter heb gespeeld. Deze hand leek mij redelijk gespeeld maar ik verloor toch al mijn chips. Zou ik deze hand anders(lees: voorzichtiger) hebben moeten spelen?

alvast bedankt
  • 6 antwoorden
    • pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      Goed dat je handen post, daar zul je een hoop van leren!
      Eerst even een kanttekening, de uitslagen van de hand graag niet posten dit kan de beoordeling van de hand beinvloeden. Het gaat erom hoe je de hand speelt, dan maakt het resultaat van de hand niks uit. ;)

hand je toevallig nog meer informatie over de hand. En dan voornamelijk stacksizes? heb je toevallig nog reads over de villains? hoe hij eerder gespeeld heeft oid?

Maar zonder stacksizes is dit heeeel lastig beoordelen.
    • edwardwelsh
      edwardwelsh
      Bronze
      Ergens bovenaan uw scherm staat ergens hoe je best een hand kan posten op het forum. Deze is nl beetje onduidelijk en het vermelden van de stacks enzo is wel handig.

Met de hand zelf lijkt niet veel verkeerd te zijn.
    • steunpoker
      steunpoker
      Bronze
      Bekende speler:
      Positie:
      Stack
      UTG3:
      1170
      MP1:
      1360
      MP2:
      1885
      MP3:
      1955
      CO:
      1735
      BU:
      2240
      SB:
      2000
      Hero:
      1155

SnG-MTT $ 1,50 (9 Spelers)
      50/100 No-Limit Hold'em (8 Spelers)
      Handreplayer voor deze hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102.40520.2 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is BB met T :spade: , 9 :diamond:
      UTG3 callt, 2 folds, MP3 callt, 2 folds, SB callt, Hero checkt

Flop: (400) J :club: , T :diamond: , 9 :club: (4 Spelers)
      SB bet 400,
      Hero raiset met 655 naar 1055 ((AI)), UTG3 callt, MP3 foldt,
      SB raiset met 655 naar 1710, UTG3 callt ((AI)), SB krijgt uncalled bet terug

Turn: (3595) 5 :spade: (3 Spelers)

River: (3595) 5 :club: (3 Spelers)

Final Pot: 3595

Resultaat (Selecteer om zichtbaar te maken)
      Hero toont two pair, Tienen en Negens (Ts, 9d) --> (Td, Ts, 9c, 9d, Jc)
      UTG3 toont two pair, Boeren en Vijven (Kh, Jd) --> (Jc, Jd, 5s, 5c, Kh)
      SB toont een pair Vijven (As, Qd) --> (5s, 5c, Jc, As, Qd)

UTG3 wint 3595 met two pair Boeren en Vijven (Kh, Jd) --> (Jc, Jd, 5s, 5c, Kh)
    • pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      Kijk dit is stukken beter! :D
      Preflop.
      Die UTG3 snapt het spelletje niet helemaal, want hij zit net als jij in de Push/Fold fase.
      ik denk dat ik met t9o ook gewoon check en dan erin stampen wanneer ik een beetje 2pair+ hit, je zit namelijk wel in een multiway dus de kans is groot dat er nog iemand heeft gehit.

Wellicht dat je ervoor kan kiezen om hem pre te pushen. Mijn redenen hiervoor zijn:
      - iedereen heeft gelimped wat zwakte uitstraalt
      - de pot is momenteel 1/3 van je stack
      - ze moeten nog zeer goede handen hebben om jou te callen aangezien je ze flink pijn kan doen op het moment dat ze callen en verliezen.
    • Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze
      Op deze stakes limp/callen ze vaak dus als je pre reshoved denk ik dat je dit enkel met je valuehanden kan doen, omdat de pot bijna 1/2 van je stack is kan je hier wel wat wijder shoven (je hebt wel wat FE, gewoon niet zo veel). Maar T9o is pre nog een check. Ik zou zelf A8s+, ATo+ KQ 66+ shoven denk ik.
      (Zeer afhankelijk van de stats van utg, dit is de range tegen een 20% opener, een vis dus :) )

Post flop vind ik de hand perfect gespeeld
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi steunpoker,

Welkom op het handpost-gedeelte van het forum!

Ik vind dat je de hand eigenlijk perfect speelt zo. Preflop zie je een paar limpers, die moeten dat eigenlijk niet doen natuurlijk, maar checken is je enige optie tegen hen. Als je tegenstanders limpen, zullen ze dat meestal niet met 82o doen. Er is dus een prima kans dat als je all in gaat, 1 van hen zal callen. Ze zouden niet moeten limpen, en ze zouden een push niet moeten callen nadat ze gelimped hebben, het eerste doen ze toch, dat tweede doen ze dan weliswaar niet perse, het is ook absoluut niet uitgesloten.

Je check is dus goed, omdat een push voor de flop duidelijk verliesgevend zou zijn.

Vervolgens krijg je 2 paar op de flop. Een tegenstander bet gelijk pot, en omdat de flop drawy is, wil je eigenlijk niet callen. Een K of een 8 op de turn zou immers lastig zijn. All in is dan ook je enige optie hier. Omdat je tegenstander nog makkelijke AJ of KJ of AT of bepaalde draws of paar + draw combinaties kan hebben, lig je hier zeker vaak genoeg voor met 2 paar.

Goed gespeeld dus. Zoals al gezegd is, je 2e post in deze thread is overzichtelijk, dus is voor ons lezertjes het makkelijkst.