NL2 AJo calling UTG limper

• ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Hallo. Ik ben nieuw hier op Pokerstrategy. En heel blij met al de artikels en coaching op deze site. Ik post dus hier mijn eerste hand.

NL2 BB zit nog maar juist aan tafel dus geen stats over villain.

Ik heb een paar vragen bij deze hand.
      Kan ik beter raisen preflop?
      De halfpot bet op turn door villain zou kunnen wijzen op een draw. Moet ik raisen? Of beter pot control?
      Kan ik op de river raisen voor value?

thanks!

Result zal ik nadien tonen.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      MP3 (Hero):
      $2.59
      CO:
      $2.00
      BU:
      $2.78
      SB:
      $2.24
      BB:
      $0.94
      UTG1:
      $2.73
      UTG2:
      $1.06
      MP1:
      $2.13
      MP2:
      $0.23

Preflop: Hero is MP3 with J, A.
      UTG1 calls $0.02, 3 folds, Hero calls $0.02, 2 folds, SB calls $0.01, BB checks.

Flop: ($0.08) J, 6, 4 (4 players)
      SB checks, BB bets $0.06, UTG1 folds, Hero calls $0.06, SB folds.

Turn: ($0.2) 8 (2 players)
      BB bets $0.09, Hero calls $0.09.

River: ($0.38) 2 (2 players)
      BB bets $0.18, Hero calls $0.18.

Final Pot: $0.74.
  • 3 antwoorden
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      He Ninjaconsul, goed dat je handen gaat posten! Je zal merken dat iedereen hier zo goed en zo kwaad als het kan zal proberen helpen :) .

Je kan bij deze hand beter preflop raisen (zoals je zelf ook al opmerkt). De range van UTG zal erg wijd zijn, je wil met AJo geen multiway pot spelen en het speelt ook gewoon veel makkelijker met initiatief.
      Let wel, als UTG had geraised, en hij was een degelijke speler, dan is AJo hier een fold.

Ik zou ook geneigd zijn op de flop te raisen. Flushdraws callen je toch wel en je duwt andere spelers uit de hand.

Daarna zal de hand ook anders verlopen. Vaak wordt er naar je toegecheckt en kan je doorbetten.

Nu speel je de hand voor potcontrol (je callt gewoon), terwijl je eigenlijk wel een sterke hand hebt en makkelijk value kan krijgen van mindere handen (QJ, KJ, flushdraws...).
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Welkom op pokerstrategy en in het specifiek dan op de handjudgings.
      preflop kan je deze hand beter raisen (als je eens kijkt naar de starthandenkaart zal je zien dat je eigenlijk bijna nooit zou mogen limpen)
      omdat je nu met 4 spelers naar de flop gaat is het moeilijk om mensen op een bepaalde hand te kunnen zetten.
      ik denk dat je toch zoals darko zegt de flop kan raisen , maar als er dan iemand allin gaat zal je alsnog moeten folden .
      Je speelt hier nu potcontrol wat in principe wel kan , en de reden is net dat door je preflop limp je niet kan bepalen welke handen de anderen zouden kunnen hebben :)

hopelijk tot in de volgende hand die je post:)
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      thanks darko en yoshiwa voor de heldere uitleg! :)

Result, Villain had QJ