Tips Beginners

• realestat0r
      realestat0r
      Bronze
      Beste,

Graag deel ik mee dat ik ook de pokermicrobe te pakken heb!

Ben al heel lang hier in geinteresseerd en heb al lang "zomaar wat" gespeeld,zonder echt een tacktiek o.d. te hanteren.

Via deze site heb ik dan toch mijn eerste stappen kunnen zetten en ik moet zeggen dat deze site echt een schat aan ionformatie bevat! Ik heb hier zoveel te leren en dat maakt het boeiend.

Nu heb ik de Bonus vrijgespeeld met de Quiz te behalen en hiermee ben ik aan de slag gegaan op Partypoker.

Ik speel nu vooral op de 0.02/0.04 Blinds, ring Cashgames.

Ik merk dat ik vooral grijp naar de legere tafels (met 3 of 4 spelers) om op te spelen, omdat dit NAAR MIJN GEVOEL "veiliger is" (minder spelers zouden een eventuele goede hand kunnen overtreffen).

Nu begin ik mij wel af te vragen of dit een goede manier is, maw, kan ik beter op een volle tafel (10 spelers) gaan spelen of maakt het in principe niet veel uit.

Ik probeer ook zo Tight mogelijk te spelen, met veel handjes te folden en enkel met goede starthanden de flop aan te gaan, maar vooralsnog levert dit een (weliswaar klein) verlies op.

Iemand tips en duiding hierbij?

ALvast bedankt
  • 4 antwoorden
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Hey realestat0r,

Welkom bij PokerStrategy!

Als ik zo je post lees, krijg ik niet direct het idee dat je een goede strategie aan het volgen bent. Om een voorbeeld te geven: als je aan tafels gaat zitten met erg weinig spelers en dan ook nog erg tight gaat spelen, zul je dus relatief veel geld verliezen door de blinds. Die komen met 3 of 4 spelers immers veel vaker voorbij dan wanneer je full ring zit.

Ik kan hier nog veel meer over zeggen, maar ik denk dat je er het verstandigst aan doet om eerst de basisartikelen eens goed door te lezen. Hierin vind je eigenlijk direct alle antwoorden op je vragen. Deze artikelen kun je vinden in onze strategiesectie.

Als je begint deze artikelen te lezen en de basis-strategie gaat toepassen ben je goed bezig ;) .

Veel succes en als je verdere vragen hebt: just ask.

Orodin
    • realestat0r
      realestat0r
      Bronze
      Tnx voor de info,

was al vergeten dat ik Bronze ben en had deze artikels nog niet gelezen !!
      Nu heb ik weer wat leesvoer.

Bedankt voor de tip ivm de spelers aan de tafel. Het kan misschien een domme vraag zijn, maar nu heb ik tenminste een duidelijk antwoord.

Ik ben hier om te leren en kritiek mag je btw zeker geven hoor !

ALvast bedankt

Realestat0r
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Hey realestat0r,

Zoals Orodin al aan geeft is het het verstandigst om de artikels
      eens door te lezen, ik zelf ook nog beginner iets meer ervaren
      nu door hard te leren. Maar het beste om te beginnen is echt
      de artikels te volgen wat zij jou leren uitoefenen naar praktijk
      dat zeker een tijdje volhouden vind je zelf een main game
      daarmee bedoel ik de shortstack en/of mid,bigstackstrategie
      en ga daarmee aan de slag. Focus je daar op en schop het
      niet door mekaar (zoals ik had gedaan :p) Volg coachings
      post handen op het forum, bekijk video's.

Lees ook eens deze tips door klik hier.

Volgende week zouden de andere 15 tips komen,
      zijn zeker leerbare en goeie tips voor een beginnende lijn.

Ik hoop en denk dat je zo wel even genoeg informatie heb
      voor een komende tijd.

I wish ya good luck!

Groetjes
    • wauss
      wauss
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door realestat0r
      Tnx voor de info,

was al vergeten dat ik Bronze ben en had deze artikels nog niet gelezen !!
      Nu heb ik weer wat leesvoer.

Bedankt voor de tip ivm de spelers aan de tafel. Het kan misschien een domme vraag zijn, maar nu heb ik tenminste een duidelijk antwoord.

Ik ben hier om te leren en kritiek mag je btw zeker geven hoor !

ALvast bedankt

Realestat0r
      Ik vind wel even belangrijk om te zeggen dat er geen "domme" vragen zijn. Dingen die voor ons heel normaal zijn hoeven nog niet per se normaal te zijn voor nieuwe spelers! Als je dus vragen hebt moet je ze gewoon stellen! Heel veel mensen op het forum beantwoorden graag jou vraag. Ze vonden het zelf waarschijnlijk ook fijn toen ze zelf vragen hadden!

Verder denk ik dat je het beste gewoon fullring (10 spelers) kunt gaan spelen en eerst goed de basis onder de knie te krijgen. Als je dan merkt dat het steeds beter gaat kan je altijd nog shorthanded (6 spelers) gaan doen!